Het kan zijn de favoriete codec nog op standaard staat. Druk op de letter "Y" en klik op het tabblad import/export. Zet de favoriete codec op Mainconcept.
Succes,
Bol
aanvulling 20-12-2017 om 12:30
Als je de favoriete codec niet op het mainconcept kan zetten, dan moet je deze waarschijnlijk nog installeren. Ga hiervoor naar: hulp / extra inhoud installeren.
Wat is nu het verschil van de bestandsgrootte t.o.v. van elkaar? Kijk ook eens naar de bitrate. Hoe hoger de bitrate hoe groter het uitgevoerde bestand.
Bitrate stond automatisch. Het verschil zit hem denk ik in het feit dat de eerste film gemaakt is in m2ts bestand en de laatste in mp 4 Ik kan het niet goed vergelijken omdat ik Magic 2018 nu voor de tweede keer heb gebruikt.
Het klopt dat m2ts bestand, bij export, een groter bestand oplevert dan een mp4 bestand. Dit ligt aan de toenamen van de bitrates. Ik heb een test gedaan met een m2ts clip van ca. 23sec. Zoals je kan zien levert een m2ts een bestand van 83,2 MB op en mp4 een bestand van 58,5MB. Ook de audio birate is bij een mp4 bestand lager dan bij een m2ts bestand. zie afbeeldingen