Reacties

Bol schreef op 20.12.2017 om 12:03 uur

Hallo Gerard,

Het kan zijn de favoriete codec nog op standaard staat. Druk op de letter "Y" en klik op het tabblad import/export. Zet de favoriete codec op Mainconcept.

Succes,

Bol

aanvulling 20-12-2017 om 12:30

Als je de favoriete codec niet op het mainconcept kan zetten, dan moet je deze waarschijnlijk nog installeren. Ga hiervoor naar: hulp / extra inhoud installeren.

Laatst gewijzigd door Bol op 20.12.2017, 12:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerardschotsman schreef op 23.12.2017 om 10:57 uur

Dank je wel Bol. Dat was inderdaad het geval. Zelfs nu zijn de bestanden groter dan met Magic 15, vooral met AVCHD bestanden. 

Bol schreef op 23.12.2017 om 14:48 uur

Hallo Gerard,

Wat is nu het verschil van de bestandsgrootte t.o.v. van elkaar? Kijk ook eens naar de bitrate. Hoe hoger de bitrate hoe groter het uitgevoerde bestand.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerardschotsman schreef op 23.12.2017 om 20:35 uur

Hallo Bol,

Bitrate stond automatisch. Het verschil zit hem denk ik in het feit dat de eerste film gemaakt is in m2ts bestand en de laatste in mp 4  Ik kan het niet goed vergelijken omdat ik Magic 2018 nu voor de tweede keer heb gebruikt.

Groet,

Gerard  

Bol schreef op 23.12.2017 om 21:47 uur

Hallo Gerard,

Het klopt dat m2ts bestand, bij export, een groter bestand oplevert dan een mp4 bestand. Dit ligt aan de toenamen van de bitrates. Ik heb een test gedaan met een m2ts clip van ca. 23sec. Zoals je kan zien levert een m2ts een bestand van 83,2 MB op en mp4 een bestand van 58,5MB. Ook de audio birate is bij een mp4 bestand lager dan bij een m2ts bestand. zie afbeeldingen

Bitrate mp4 versus m2ts

Bestandsgrootte mp4 versus m2ts

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 23.12.2017, 21:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

gerardschotsman schreef op 24.12.2017 om 10:07 uur

Hallo Bol,

Nogmaals dan je wel. Fijne dagen en een voorspoedig 2018

Groet,

Gerard

Bol schreef op 24.12.2017 om 10:43 uur

Hallo Gerard,

Hierbij wens ik jou ook hele fijne feestdagen, maar vooral een gezond 2018 toe.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-