Bestanden kwijt

ThefullM schreef op 01.11.2016 om 14:57 uur

Door aanschaf nieuwe computer en schuiven met directories e.d. zijn bestanden blijkbaar in andere mappen en op anadere schijven terechtgekomen. Als ik een project of een (deel van een film) wil laden krijg is steeds meldingen als 'kan film niet correct laden' en 'kan bestand niet vinden' e.d.. 

Soms staat een bestand wel in de betrefende directory maar kan het niet geopend worden.

Heel vervelend allemaal want het betreft hier de filmpjes van mijn (destijds kleine) kinderen. 

Ik heb Video de Luxe MX Plus , versie 11.0.6.4

Is er iemand die mij kan helpen?? 

Vriendelijke groet,

Matthijs

Reacties

mi-bo schreef op 01.11.2016 om 15:08 uur

Hallo Matthijs,
je omschrijf jammer genoeg niet met welk Win systeem je bent gaan werken op de nieuwe Pc.
Maar redeneer is anders om, zoek je bestanden eens op in de schijven waar je alles heb opgeslagen, dan weet je waar het staat, en dan MAGIX vdl MX Plus opstarten , en van daar uit importeren
gr
Michael

Voormalige gebruiker schreef op 01.11.2016 om 15:46 uur

Hallo Matthijs,

Hierbij een aanvulling op het onderstaande antwoord.

Wat u beschrijft heb ik in het verleden ook een paar keer gehad. Wat u het beste kan doen is:

1. Maak op een van uw vaste schijven één map aan.

2. kopieer in deze map, alle filmfragmenten, die u denkt gebruikt te hebben in uw gemaakte projecten.

3. kopieer ook in deze map, alle MVP bestanden.

4. start nu vanuit deze map het betreffende naam.MVP bestand op.

5. Omdat het MVP bestand alleen maar uitverwijzingen bestaat, wordt in de map naar de juiste filmfragmenten gezocht en op de tijdlijn van VDL gezet.

Er kunnen nu ook weer andere problemen opduiken, zoals het niet vinden van gebruikten bestanden, zoals geluid, muziek, foto's etc...

Succes met het verzamelen van de gegevens,

Rob

Ps. Zelf maak ik altijd een map aan en zet daar alle gebruikte bestanden (filmfragmenten, foto's etc..) in en sla ook mijn MVP bestand hierin op.

ThefullM schreef op 01.11.2016 om 20:44 uur

Heel hartelijk dank voor de suggesties. Michael, ik gebruik Windows 10. 

Rob, ik zie er tegen op om alle bestanden in één map te gaan zetten. Ben bang dat door alle verwijzingen de onderdelen van films die nu nog wel werken ook naar de knoppen gaan... Maar ja, het zal wel de beste oplossing zijn. Door te kopiëren bewaar ik natuurlijk sowieso nog de oorspronkelijke bestanden. Hmm, even over nadenken.

Nogmaals dank!!

Voormalige gebruiker schreef op 01.11.2016 om 21:18 uur

Hallo Matthijs,

Wat je beslissing ook is, ik wens je veel succes en wijsheid toe.

Groet,

Rob