bestaande bestanden zonder geluid

tinegerrit schreef op 20.09.2010 om 21:54 uur

Heb net Video deluxe 16 Plus aangeschaft. Wanneer ik een reeds bestaand beeldbestand (bijvoorbeeld een filmfragmentje) van mijn harde schijf importeer, krijg ik wel beeld maar geen geluid... Het opnemen van nieuwe beelden levert wat dat betreft geen probleem op. Waar zit het probleem?

Reacties

bobbiaan schreef op 21.09.2010 om 16:16 uur

Beste...,

 

Hoe importeer je de nieuwe beelden en hoe zijn de beelden op de harde schijf gekomen die je importeer en geen geluid hebben?? Is daar wel geluid bij opgenomen??

 

Mvg

 

Bobbiaan

tinegerrit schreef op 21.09.2010 om 17:36 uur

Dag Bobbiaan

 

Een van de tientallen voorbeelden: ik heb een fragmentje van 2 minuten uit 'Psycho' gehaald (met behulp van mijn vroegere software, Dazzle video Creator) en dat - met beeld en geluid - als wmv-bestand opgeslagen op de harde schijf. Het fragment speelt perfect, behalve als ik het importeer in Video deluxe. Dan ontbreekt het geluid. 

 

Toch nog even zeggen: toen ik zaterdag Video deluxe voor de eerste maal installeerde, lukte het wel, maar toen had ik geen geluid bij de opname van nieuw materiaal. Dan is er blijkbaar iets misgelopen want toen deed ook het probleem met de bestaande bestanden zich plots voor. Uiteindelijk heb ik zondag de hele boel er terug afgesmeten en opnieuw geïnstalleerd. Opnemen van nieuw materiaal gaat nu wel, maar het probleem met het geluid van de bestaande bestanden blijft...

 

groetjes

 

Gerrit    

bobbiaan schreef op 21.09.2010 om 19:37 uur

Gerrit,

 

Toch even de vraag ben je geregistreerd egbruiker geworden en heb je de programma update gedaan??

 

Bobbiaan

tinegerrit schreef op 21.09.2010 om 20:02 uur

Jawel, ben geregistreerd gebruiker. Wat de update betreft, weet ik niet wat je precies bedoelt. Welke update zou of had ik moeten uitvoeren?

 

Gerrit

lucky_me schreef op 30.09.2010 om 01:46 uur

bij programma instellingen tapblad "video,audio" moet er een vinkje staan bij "audio uit video extraheren" anders importeer je alleen maar video. misschien is dat de oorzaak?

tinegerrit schreef op 30.09.2010 om 09:11 uur

Inderdaad. Dat lijkt nu te lukken. De oplossing zat weer in een klein hoekje-vinkje... bedankt !!