Ben voor het eerst film aan het bewerken in Video DeLuxe 16. Met

Maxim40 schreef op 29.12.2009 om 22:06 uur
Ben voor het eerst in Video DeLuxe 16 Plus een film aan het bewerken(eigenlijk een beetje aan het experimenteren om mijn aanschaf onder de knie te krijgen). Met een bepaald gedeelte heb ik iets gedaan(ik weet niet meer wat) waardoor de beelden schokkerig nu worden afgedraaid. Ongedaan maken werkt niet meer. Wat heb ik gedaan en kan ik dit nog ongedaan maken? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Reacties

RiViS schreef op 30.12.2009 om 12:04 uur
Hallo Maxim,
Wat je gedaan hebt is moeilijk te zeggen van hieraf, maar vermoedelijk iets wat veel rekenkracht vraagt van je PC. De beelden in de preview monitor worden real-time berekend, dus hoe meer wijzigingen/toevoegingen, hoe zwaarder je PC het krijgt om het bij te benen. Het is een hinderlijk verschijnsel maar heeft geen invloed op de uiteindelijke filmkwaliteit. Na b.v. branden op dvd zul je er niets meer van terug zien.
Als het alleen in een bepaald deel voorkomt (zoals je schrijft) dan kun je dat misschien nog redden door het deel te selecteren met de muis, klik vervogens op het kleine driehoekje onderaan een videofragment, kies dan Video-effecten en klik dan op Reset Videoeffecten. Dan zijn dus wel alle wijzigingen die je via Video-effecten hebt aangebracht teniet gedaan.
Een andere (drastische) mogelijkheid is: gewoon opnieuw beginnen.

Naarmate de film langer wordt en er meer en meer aan is gewijzigd cq toegevoegd zal het verschijnsel toenemen. Als het (te) hinderlijk wordt kun je besluiten om het stuk film dat klaar is vast te exporteren naar je harde schijf. Je gaat dan verder met het volgende deel (het geëxporteerde stuk verwijder je uit het project), etc, en uiteindelijk importeer je alle delen weer en voegt ze samen in een nieuwe definitieve film.

groet,
Rijk
Maxim40 schreef op 30.12.2009 om 13:21 uur
Hoi Rijk,

Bedankt voor jouw snelle en uitvoerige antwoord.
Jouw eerste aanname blijkt juist. Ik heb de film gebrand en zie, het schokkerige beeld was verdwenen. Kennelijk heb ik ongewild mijn pc teveel aan het rekenen gezet. Zal voortaan goed opletten wat ik doe, maar als gezegd was het mijn eerste expirimentele film in vdl 16, die ik recent heb aangeschaft na een paarl jaar met vdl 2006 bezig te zijn geweest. Dat is wel ff wennen deze nieuwe versie, maar ik heb van jou wat geleerd. Nogmaals bedankt.

Groet,

Maxim
mi-bo schreef op 30.12.2009 om 16:58 uur
Ter aanvulling, heeft u een tevreden antwoord ontvangen, neemt dan ook de moeite om bij status aan te geven dat u probleem is opgelost. Mi-Bo Team.