beeldstabilisatie verdwenen na exporteren

willemb2 schreef op 11.04.2011 om 14:32 uur

betreft: Video deLuxe 17 Plus 10.0.10.2

 

Filmpje in 640x480 .wmv formaat geïmporteerd. Een paar korte scenes zijn opgenomen door iemand die aan het hardlopen was. Schokkerig dus. Beeldstabilisatie toegepast. Ik heb denk ik de basic stabilisatie (geen proDAD Mercalli) maar de verbetering is aanzienlijk, valt niet tegen. Tenminste... als ik het resultaat in VDL Bewerken bekijk, in de programmamonitor. Echter als ik het resultaat exporteer is de stabilisatie verdwenen, de schokkerigheid is zelfs nog iets erger dan in het origineel. Exportformaat maakt niet uit lijkt het, heb WMV, MPEG-2, en MP4 gebrobeerd.

 

Is dit een bug of doe ik iets verkeerd?

 

In het menu Beeldstabilisatie zit een knop "Stabilisatie verwijderen". Als ik dat doe zijn de scnenes ook in VDL weer schokkerig. Dat doet vermoeden dat die stabilisatie ergens apart wordt opgeslagen, maar dat het bij mij in het renderen niet wordt meegenomen. De mixdown gaat ook verdacht snel, ongeveer 5:1. Ik zou verwachten dat zelfs mij quadcore er wel even op zou moeten knarsen.

Reacties

RiViS schreef op 11.04.2011 om 21:57 uur

Hallo Willem,

 

Normaal hoort dat bij het renderen toch wel te worden meegenomen. Omdat dit bij jou zo snel gaat, zit er misschien toch iets niet goed. Je zou eens kunnen proberen om het Smart renderen uit te schakelen (dat zit in het Export scherm onder Geavanvceerd, tabblad Algemene Instellingen), haal het vinkje bij Smart Render weg.

 

groet,

Rijk