beeldstabilisatie in VDL MX

andre-stubbe schreef op 24.10.2011 om 00:31 uur

als ik stablilatie gebruikt dan is in het kleine schermpje rechts van het stabilisatorscherm perfekt echter op de tijdlijn na oké geeft het spoor aan dat het gestabiliseerd is echter het beeld trekt veel meer dan standaard, er is dus wel wat gebeurd echter anders dan het schermpje, iemand die weet hoe je het wel goed krijgt/ André

 

 

Reacties

magixagent schreef op 24.10.2011 om 10:53 uur

Welk onder deel in het programma gebruikt U dan, in MX zit namelijk geen stabilisatie zover ik weet,

gr

andre-stubbe schreef op 24.10.2011 om 17:22 uur

MX-plus, ik moest wel een nieuwe vdl nemen ivm Windows7

lucky_me schreef op 24.10.2011 om 20:52 uur

in mx zit zeker wel een beeldstabilisatie. Hij is minder krachtig dan mercalli vind ik, maar hij is er wel. terug te vinden in effecten/video-objecteffecten/beeldstabilisatie. vanaf blz 158 van de pdf handleiding kan je de nodige uitleg vinden.

succes

Luc

andre-stubbe schreef op 25.10.2011 om 21:51 uur

Ha Luc, ik heb alle instellingen uitgeprobeerd en hij werkt zeker echter wat ik al schreef, op het kleine schermpje in de beeldstabilisator loopt hij geweldig strak maar eenmaal geaccordeerd in de tijdlijn en ook na export vaar dvd zijn er de nodige 'trekkers' een beetje alsof hij wat stabiliseert en soms even zich moet 'ontspannen', beter kan ik het niet uitleggen.

ik zal kijken of ik eerdaags wat van de verschillen kan laten zien via youtube, desnoods film ik met een camera even het stabilisisatorschermpje.

 

André

lucky_me schreef op 26.10.2011 om 06:59 uur

dat het beeld in je monitor minder vloeiend gaat na de stabilisatie dan ervoor is logisch. tijdens het stabiliseren geeft het programma aan elk beeldje apart een positie mee. Tijdens het afspelen moet je processor dit mee verrekenen, dus is er voor je pc meer werk na de stabilisatie dan ervoor. Hiervoor kan je misschien de resolutie in je preview wat minderen. Kwestie van de processor wat adem te geven. (klikken op het dubbel tandwieltje voor de instellingen)

Wat ik niet snap is dat je zegt dat dit probleem blijft bestaan na exporteren en branden op een schijfje. Misschien kan je beter een deel van je geëxporteerde film op youtube plaatsen .

mvg

Luc