beeldschermopname geen geluid

rolsmurf schreef op 22.10.2014 om 22:19 uur

Als ik een beeldschermopname maak heb ik geen geluidsopname.

zoals op deze afbeelding      " staat geluidsniveau is te laag "

mijn pc instelling voor geluid : 

wat doe ik verkeerd , dat het geluid niet opgenomen word?

ik gebruik videodeluxe 2014 premium

besturing windows 7

Reacties

lucky_me schreef op 23.10.2014 om 04:37 uur

ik probeerde het bij mij en het werkt met jouw instellingen, alleen zou ik de preview audio uitzetten. aangezien het bij jou niet werkt vraag ik me af of het kan dat er iets aan je geluidskaart scheelt? het je de laatste driver?

succes

Luc

rolsmurf schreef op 23.10.2014 om 17:09 uur

Bedankt lucky me voor de reactie,

geluidskaart update gedaan , preview uitgeschakelt  .......... geen resultaat,

Grt

rolsmurf schreef op 29.10.2014 om 15:47 uur

nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn probleem

kan iemand waarbij het wel werkt , eens de juiste instelling van het programma en instelling PC doorgeven?

lucky_me schreef op 31.10.2014 om 19:52 uur

Hallo

ik bemerk dat er ook geen geluid afgespeeld wordt , in het venstertje "eigenschappen" staat stereo-mix als standaard ingesteld. Dat is juist. Wel vreemd is het dat de volume aanwijzer volledig grijs staat. dus:ofwel speel je geen geluid af ofwel is je geluidskaart stuk.

om op te nemen moet je gelijktijdig af spelen. het is het geluid dat de geluidskaart passeert dat via een by-pass opgenomen wordt.

succes

Luc

rolsmurf schreef op 31.10.2014 om 21:37 uur

bedank lucky me

ik zal eens in de pc-winkel mijn geluidskaart laten onderzoeken.

nogthans ik kan wel met ''audacity'' geluiden opnemen van mijn stereoinstallatie en dergelijke die ik aansluit op mijn geluidkaart , dus denk ik niet dat mijn geluidskaart stuk is.

als ik met deze instelling zoals op de afbeelding hieronder werk zie ik tijdens de opname dat mijn webcam teken geeft van geluid, zelfs als ik deze webcam uitschakel, krijg ik geen geluid in mijn opname, en indien zoals je denkt dat mijn geluidskaart zou stuk zijn , hoe komt het dan dat ik alles kan afspelen via mijn boxen, ik heb vermoeden dat er instellingen ergens niet kloppen.

ik ben een leek op dit gebied, maar kan er iets mis zijn tussen mijn geluidskaart en stereomix, of is dit iets stoms dat dat ik zeg??

grts Roland

lucky_me schreef op 02.11.2014 om 03:46 uur

bedank lucky me

ik zal eens in de pc-winkel mijn geluidskaart laten onderzoeken.

nogthans ik kan wel met ''audacity'' geluiden opnemen van mijn stereoinstallatie en dergelijke die ik aansluit op mijn geluidkaart , dus denk ik niet dat mijn geluidskaart stuk is.

als ik met deze instelling zoals op de afbeelding hieronder werk zie ik tijdens de opname dat mijn webcam teken geeft van geluid, zelfs als ik deze webcam uitschakel, krijg ik geen geluid in mijn opname, en indien zoals je denkt dat mijn geluidskaart zou stuk zijn , hoe komt het dan dat ik alles kan afspelen via mijn boxen, ik heb vermoeden dat er instellingen ergens niet kloppen.

ik ben een leek op dit gebied, maar kan er iets mis zijn tussen mijn geluidskaart en stereomix, of is dit iets stoms dat dat ik zeg??

grts Roland

Hallo

volgens mij gebruik je de instellingen die ik ook gebruik en die ook werken bij mij. Wat geeft windows aan wanneer je de eigenschappen van stereo-mix opvraagt? Dit zou moeten "dit apparaat werkt correct" zijn. Verder vrees ik dat ik ook op de grens zit van mijn kennis. Het interesseert me wel hoe dit afloopt. Hou je me op de hoogte, aub?

succes

Luc

rolsmurf schreef op 02.11.2014 om 11:10 uur

bedankt voor de reactie Lucky me

ja, had ik al gecontroleerd:   windows zegt ook ''dit apparaat werkt correct''

zal verder zoeken , en indien ik een oplossing gevonden heb laat ik u iets weten

Grt Roland

rolsmurf schreef op 21.11.2014 om 12:55 uur

hello LUcky me , en vrienden

Oplossing gevonden: niks verkeerd aan sofware of hardware................

simpel: mijn luidsprekers zijn aangesloten met een usb aansluiting........ zodoende produseerd mijn stereomix geen geluid als ik iets afspeel.............. als ik mijn luidspekers aansluit op mijn geluidskaart en

luidssprekers (realtek High Definition Audio) instel als standdardapparaat is alles opgelost

zoals op afbeelding stonden  mijn luidsprekers (5-logitech Speaker) die met usb aangesloten zijn ingesteld