Beeldkwaliteit

pieteggen schreef op 21.05.2014 om 14:23 uur

Als ik een video met Magix Foto op Cd en DVD 9 maak en via mijn videospeler zonder HDMI uitgang afspeel op mijn TV, is de beeldkwaliteit slechter dan wanneer ik de foto's die ik gebruikt heb voor deze video via een USB-stick rechtstreeks op de TV bekijk.Vraag: Als ik een videospeler met HDMI uitgang zou gebruiken zou de beeldkwaliteit dan beter zijn?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 21.05.2014 om 16:15 uur

Hallo Piet,

Wanneer je de foto's rechtstreeks via de usb-aansluiting op de TV afspeelt worden beelden in HD(1920x1020px) weergegeven. Ik weet niet wat u precies met " mij videospeler " bedoelt. Als ik u vraag lees, denk ik, dat u deze via een scartkabel hebt aangesloten. U krijg dan de foto's op DVD niveau (720x576px) te zien

Als uw videospeler en TV een HDMI aansluiting heeft, zal de foto's, net als bij de USB-stick van goede beeldkwaliteit zijn.

Succes,

Rob

 

pieteggen schreef op 23.05.2014 om 13:40 uur

Hallo Rob,

Bedankt voor je snelle reactie. Dit is precies het antwoord op mijn vraag. Mijn TV heeft een HDMI-aansluiting maar mijn videospeler niet (Y-Pb-Pr en scart). Ik neem aan dat het aantal pixels 1920x1020 niet ingesteld hoeft te worden in Magix?

Nogmaals dank, groeten Piet.

Voormalige gebruiker schreef op 26.05.2014 om 23:55 uur

Hallo Piet,

Wegens drukte, heb ik je nog geen antwoord op je vraag gegeven, dat zal ik nu eerst even doen.

Als de TV ook deze aansluiting heeft voor een kabel Y-Pb-Pr dan zou ik hiervoor deze kiezen. De kwaliteit van de beelden worden hierdoor verbeterd.

Als u uw foto met 3 megapixel maakt dan zijn uw foto's 2048 x 1536 pixels.

Ik heb het programma Magix Foto op Cd en DVD 9 niet. Maar u zou dit moet zien in programma instellingen.

Succes

Rob