beeldframenten met harde las lukt niet meer met Video Deluxe 2016 Prem

Lieve2 schreef op 29.12.2018 om 14:00 uur

Bij sommige beeldfragmenten lukt het niet meer om ze met een harde las tegen elkaar te plaatsen, er blijft steeds een zwart beeldje tussen. Nochthans staat de las als A/B gemerkt. Het zwarte beeldje hoort NIET bij een van de twee fragmenten! Als ik de fragmenten op een verschillende tijdlijn plaats kan ik ze evenmin correct onder elkaar krijgen, ik moet ze een beetje laten overlappen, maar dan krijg ik een kruisovergang-effect, ondanks dat ze dus op verschillende tijdlijnen staan.

Reacties

Bol schreef op 29.12.2018 om 14:52 uur

Hallo Lieve,

Als u één nieuw project aanmaakt, kunt u dan wel een harde las maken, zonder dat u een zwart beeldje ziet. Als dat zo is dan is het MVP projectbestand corrupt. Het projectbestand .MVP bestaat alleen maar uit verwijzingen. Zoals ik het nu kan beoordelen hebt u last van spookbeelden.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.12.2018, 15:03, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 29.12.2018 om 15:01 uur

@Lieve2

Beste Lieve,

waar komen Uw beelden vandaan( is dit direct vanuit de camera & of op een andere manier geïmporteerd ).

Mvg

Michael

Lieve2 schreef op 30.12.2018 om 13:38 uur

De beelden komen van een Canon camera en zijn in 4K. Ik heb ze eerst gecopieerd op de PC, dus ze zijn vanaf de PC geimporteerd. Het rare is dat veel beelden prima werken met een harde las tussen de beelden zonder problemen, maar in ongeveer 20% van de gevallen lukt het niet. Ik heb ook al geprobeerd in een vorige versie (de 2014) van Magix die ik nog heb, maar daar blijkt hetzelfde probleem te bestaan met dezelfde beelden.

mi-bo schreef op 30.12.2018 om 13:47 uur

@Lieve2

Beste Lieve.

Heeft U al geprobeert de beelden vanuit de camara in MAGIX vdl 2016 in te laden,dan wordt de camera namelijk als een sg.harde schijf gebruikt.

Mvg

Michael

Bol schreef op 30.12.2018 om 18:24 uur

Hallo Lieve,

Volgens mij maakt het niet uit of je nu de beelden vanaf je SD kaartje of via je fotocamera als een sg.hardeschijf binnenhaalt.

Waar ik nu aan zit te denken is, dat de framerate van 4k clips anders kan zijn dan de vooringestelde filminstelling.

1. Druk op "Y" en gaat naar het tabblad Video/audio en zet een vinkje bij Frametable bij import………..
  2. start VDL 2016 opnieuw op en probeer het nog eens.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Lieve2 schreef op 31.12.2018 om 11:44 uur

De Frametable bij import stond al aangevinkt, dus dat kan het niet zijn.

Kees-Haremaker schreef op 31.12.2018 om 11:56 uur

Hallo Lieve, wat je ook zou kunnen proberen is dit filmpje die ik gemaakt heb te bekijken en dan deze procedure te volgen wellicht dat het helpt.

P.S. Dit filmpje die ik reeds langer geleden instuurde vond ik terug bij een andere deelnemer van dit forum terwijl ik het zelf gemaakt heb.
Mvg Kees

Lieve2 schreef op 31.12.2018 om 12:12 uur

Dat heb ik al geprobeerd, maar het lukt niet. Op de storybord staat de "las" reeds aangemerkt met A/B (symbool voor harde las), ondanks dat er een klein gaatje tussen zit. En als ik het hier opnieuw probeer zoals je toont in het filmpje, blijft de situatie ongewijzigd.

Lieve2 schreef op 01.01.2019 om 12:02 uur

Ik heb ondertussen een aantal keer geprobeerd door een nieuw project aan te maken, in de versie 2016 zowel als in de versie 2014 van Magix Video Premium, maar het probleem blijft onveranderd aanwezig. Het rare is dat ik in andere projecten, dus met ander beeldmateriaal maar die wel van dezelfde camera komen, dat probleem NIET heb. Voorlopig lijkt de oplossing er in te bestaan om voldoende beeldjes weg te knippen aan het eind van de beeldfragmenten die gevolgd worden door zo'n een "gaatje" . Wel veel werk natuurlijk.

Lieve2 schreef op 01.01.2019 om 12:05 uur

Nog even aan toe voegen dat het beeldmateriaal waarvan sprake opgenomen werd in Indië. Het was daar 's morgens zo'n 20-25°C maar op de middag liep dat wel op tot 40°C en meer. Het probleem komt voor zowel op opnamen van 's morgens als van later op de dag. Kan het toch iets met de temp. te maken hebben? Vochtigheid: het was daar uiterst DROOG, dus vochtigheid speelt al zeker niet.

mi-bo schreef op 01.01.2019 om 12:19 uur

@Lieve2

Beste Lieve2,

Nu gaat het wel wat duidelijker worden voor de Freaken die U een antwoord hebben gegeven.

U slaapt in een Hotel met Airco. camera en bandjes zijn goed op temperatuur, Nu gaat U de warmte in dan ontstaat er condens in de camera, het bandje kan blijven plakken of hier en daar even stoppen en als er dan weer wordt gestart is het mogelijk dat er dan een stukje zwart aanloop aanwezig is.

Nu komt het verhaal monteren, het is vervelend maar de zwarte stukjes moeten er dan toch uit .

heel veel succes en montage plezier voor 2019

Mvg

Michael

Lieve2 schreef op 01.01.2019 om 12:44 uur

Sorry maar dat kan het niet zijn: ik werk met SD-kaarten, niet met bandjes; het probleem doet zich ook voor met opnamen van 's morgens aan een "normale" temperatuur; het was daar uiterst droog, half-woestijn; en het gaat niet om zwart beeld in de opnamen maar om een "gaatje" tussen opnamen. Wat ik moet wegknippen zijn dus geen zwarte beeldjes, maar "gewone" beeldjes.

mi-bo schreef op 01.01.2019 om 13:04 uur

@Lieve2

Beste Lieve.

de 30-12-2018. 13.37 uur gevraagd heeft U al gekeken wat het resultaat is als vanuit de camera naar de Pc wordt geïmporteerd, helaas daar geen reactie op ontvangen.

Mvg

Michael

Lieve2 schreef op 01.01.2019 om 15:24 uur

Jawel, reeds geantwoord: ik werk met SD-kaartjes, meerdere kaarten per project, dus rechtstreeks vanuit de camera werken is niet mogelijk. Ik moet eerst alles copieren vanaf de SD-kaart naar de harde schijf.

mi-bo schreef op 01.01.2019 om 16:12 uur

@Lieve2

Beste Lieve,

Dank voor Uw antwoord.

Mijn manier van importeren( met MAGIX ) van beelden opgenomen op een SD kaartje is altijd vanuit de Camera,

Opname bv. van Egypte 4 SD kaartjes allemaal vanuit de camera geïmporteerd naar de Pc, nooit geen storingen

Maar iedereen doe het op zijn eigen manier.

Nu U hedenmorgen schreef dat U met ander SD kaartjes geen problemen heeft, zal het dan niet aan de SD kaartjes kunnen liggen.

Mvg

Michael

Lieve2 schreef op 01.01.2019 om 17:13 uur

Neen, ik heb diezelfde SD-kaartjes ondertussen al opnieuw gebruikt voor andere projecten, zonder problemen.

mi-bo schreef op 01.01.2019 om 17:31 uur

@Lieve2

Beste Lieve.

Vandaar dat U geen antwoord heeft op mijn voorstel, vanaf Camera naar Pc importeren.

Dan kan ik U helaas niet verder helpen,succes met het zoeken naar de juiste oplossing

Mvg

Michael