beelden verdwijnen

Eric058 schreef op 28.09.2012 om 10:36 uur

Bij het inporteren van beelden van dvd verdwijnen beelden van sommige hoofdstukken, de audio is nog wel aanwezig. Dit alles gebeurt na het opslaan van het project, niet eerder had ik deze problemen. Mijn laptop is een duocore pentium 2.0 gig en mijn os is vista. Wat me trouwens opvalt is wanneer ik de desbetreffende hoofdstukken verplaats en opnieuw localiseer de beelden weer aanwezig zijn, maar na het opslaan van het project is het weeer hetzelfde liedje. Ik werk overgens met videodeluxe mx.

Groet,

Eric.

Reacties

mi-bo schreef op 28.09.2012 om 10:39 uur

Een vraag hoe importeerd u de beelden van de dvd, en hoe is de dvd geschreven ( van een ander systeem of een koop dvd)

gr

Eric058 schreef op 28.09.2012 om 10:44 uur

ik importeer de beelden direct van dvd, deze dvd is gebrand op een dvd recorder waar mijn camera aan vast zit met firewire. De dvd spelen verder goed af.

mi-bo schreef op 28.09.2012 om 10:49 uur

Het probleem is namelijk dat de codex van de dvd recorder die vermoedelijk analoge beelden heeft omgezet niet het zelfde is als de codec van MAGIX..
Er staan ergens op het Forum door andere beantwoord welke codec u het beste kunt downloaden op dit probleem op te lossen
gr

Eric058 schreef op 28.09.2012 om 10:53 uur

Het probleem is namelijk dat de codex van de dvd recorder die vermoedelijk analoge beelden heeft omgezet niet het zelfde is als de codec van MAGIX..
Er staan ergens op het Forum door andere beantwoord welke codec u het beste kunt downloaden op dit probleem op te lossen
gr

Waarom is gebeurt dit bij een paar hoofdstukken en niet bij allemaal? Ik heb ook de betreffende hoofdstukken

opnieuw gecodeerd via magix en opnieuw geimporteerd, dit mocht helaas ook niet baten. 

Eric058 schreef op 28.09.2012 om 11:09 uur

ik heb btw meer dan 100 video's gemaakt op deze manier en nooit een probleem, ook heb ik vdl opnieuw geinstalleerd.....dit mocht ook niet baten.

Voormalige gebruiker schreef op 28.09.2012 om 11:41 uur

Hallo Eric,

Je zou eens kunnen proberen om een vinkje te zetten bij frametable  automatisch aanmaken

Succes,

Rob

Eric058 schreef op 28.09.2012 om 11:43 uur

Hallo Eric,

Je zou eens kunnen proberen om een vinkje te zetten bij frametable  automatisch aanmaken

Succes,

Rob

ik ga het direct proberen.

Eric058 schreef op 28.09.2012 om 11:47 uur

Hallo Eric,

Succes,

Rob

ook dit werkt niet, grrrr..... ik hou van magix maar ben geneigd om een andere editor te gaan gebruiken, bedankt voor de hulp trouwens.

Cinecor schreef op 28.09.2012 om 12:23 uur

De videobestanden van een DVD (de VOB bestanden) kunnen het gemakkelijkste met de Windows Verkenner worden gekopieerd naar de (tweede) harde schijf van de pc. Daarvoor is geen aparte software nodig, ook Magix niet. Op de harde schijf kunnen de extensies van de VOB bestanden worden gewijzigd in .mpg. Een VOB bestand is namelijk gewoon een MPEG2-DVD bestand. Daarna kunnen de mpg bestanden gewoon worden geïmporteerd in de NLEsoftware en worden samengevoegd als het een wat langere film betreft. In Magix zijn ze dan al in de Mediapool te vinden, want Magix kent geen import in de ware zin van het woord.  Er bestaan echter ook een aantal goede gratis progs om DVD's te rippen. Een goed voorbeeld daarvan is de open source "Handbrake" (http://handbrake.fr/) waarmee een hele DVD of hoofdstukken daaruit kan worden geconverteerd naar MPEG-4, AVI, enz. Ook met "VirtualDubMod" (ook open source) kunnen snel fragmenten uit een DVD worden geript. Een wat moeilijker programma, maar met vele mogelijkheden zoals bijv een ondertiteling toevoegen.

Eric058 schreef op 28.09.2012 om 12:47 uur

De videobestanden van een DVD (de VOB bestanden) kunnen het gemakkelijkste met de Windows Verkenner worden gekopieerd naar de (tweede) harde schijf van de pc. Daarvoor is geen aparte software nodig, ook Magix niet. Op de harde schijf kunnen de extensies van de VOB bestanden worden gewijzigd in .mpg. Een VOB bestand is namelijk gewoon een MPEG2-DVD bestand. Daarna kunnen de mpg bestanden gewoon worden geïmporteerd in de NLEsoftware en worden samengevoegd als het een wat langere film betreft. In Magix zijn ze dan al in de Mediapool te vinden, want Magix kent geen import in de ware zin van het woord.  Er bestaan echter ook een aantal goede gratis progs om DVD's te rippen. Een goed voorbeeld daarvan is de open source "Handbrake" (http://handbrake.fr/) waarmee een hele DVD of hoofdstukken daaruit kan worden geconverteerd naar MPEG-4, AVI, enz. Ook met "VirtualDubMod" (ook open source) kunnen snel fragmenten uit een DVD worden geript. Een wat moeilijker programma, maar met vele mogelijkheden zoals bijv een ondertiteling toevoegen.

ik ga dit proberen, ik laat nog weten hoe dit afloopt.....dank jullie wel!

Voormalige gebruiker schreef op 28.09.2012 om 15:48 uur

Halo Eric,

Even een aanvulling.

Wanneer je de VOB bestanden gekopieerd heeft naar je hardeschijf, kan je deze VOB bestand direct  via de mediapool importeren in arranger van Magix, zonder deze te herbenoemen naar MPEG. zie foto's

Succes

Rob

Eric058 schreef op 28.09.2012 om 16:16 uur

Halo Eric,

Even een aanvulling.

Wanneer je de VOB bestanden gekopieerd heeft naar je hardeschijf, kan je deze VOB bestand direct  via de mediapool importeren in arranger van Magix, zonder deze te herbenoemen naar MPEG. zie foto's

Succes

Rob

dat kan maar het probleem blijft, de probleem bestanden door handbrake halen lijkt te werken.

Voormalige gebruiker schreef op 28.09.2012 om 16:25 uur

Halo Eric,

Even een aanvulling.

Succes

Rob

dat kan maar het probleem blijft, de probleem bestanden door handbrake halen lijkt te werken.

Ik wens je succes het importeren. Rob

Cinecor schreef op 29.09.2012 om 09:17 uur

Een wat oudere DVD Ripper is "DVD Decypter", hier te downloaden:

http://downloads.phpnuke.org/nl/download-item-view-x-l-v-y-v/DVD%2BDECRYPTER.htm

Ik weet echter niet of deze ook voor Windows 7 geschikt is. Nog niet zolang gelden heb ik heb nog gebruikt op mijn oudere montagepc die onder XP draait.

Succes! Laat hier even weten als het gelukt is en waarmee je uiteindelijk het beste resultaat hebt geboekt.

Voormalige gebruiker schreef op 29.09.2012 om 09:48 uur

Hallo Eric,

Mocht blijken dat de link van Cinecor geen of onvoldoende uitkomst biedt. Zoek dan in Google met de zoekterm "DVD ripper free". Genoeg aanbod.

Je zou ook eens kunnen proberen, om ze met een video converter te converteren, naar een ander bestandsformaat. Hier een link naar zo'n free converter.

http://freemake-video-converter.nl.softonic.com/

Zelf gebruik ik AVS Video Converter 8.0 (geen freeware)

Succes

Rob 

Eric058 schreef op 29.09.2012 om 11:56 uur

Hallo Eric,

Mocht blijken dat de link van Cinecor geen of onvoldoende uitkomst biedt. Zoek dan in Google met de zoekterm "DVD ripper free". Genoeg aanbod.

Je zou ook eens kunnen proberen, om ze met een video converter te converteren, naar een ander bestandsformaat. Hier een link naar zo'n free converter.

Succes

Rob 

Ik maak met handbrake er een mp4 file ervan, blijf het toch vreemd vinden.....misschien

zijn de vob files beschadigd ofzo.

Voormalige gebruiker schreef op 29.09.2012 om 12:33 uur

Hallo Eric,

Succes

Rob 

Ik maak met handbrake er een mp4 file ervan, blijf het toch vreemd vinden.....misschien

Hallo Eric,

Als je de DVD in een DVD -peler kan afspelen zonder haperen, dan kan/mag je er vanuit gaan dat VOB bestanden niet beschadigd zijn. Ik moet het antwoord, waarom de VOB-bestanden zich vreemd gedragen, schuldig blijven. Gelukkig kan je met handbrake waar Cinecor je naar toe verwezen heeft uit de voeten.

Veel plezier met het monteren van je films,

Rob

Eric058 schreef op 29.09.2012 om 12:39 uur

Hallo Eric,

Succes

Rob 

Hallo Eric,

Als je de DVD in een DVD -peler kan afspelen zonder haperen, dan kan/mag je er vanuit gaan dat VOB bestanden niet beschadigd zijn. Ik moet het antwoord, waarom de VOB-bestanden zich vreemd gedragen, schuldig blijven. Gelukkig kan je met handbrake waar Cinecor je naar toe verwezen heeft uit de voeten.

Rob

Nogmaals bedankt Rob, ik merk nu ook met de nieuwe files in de tijdlijn dat mijn laptop een stuk sneller werkt.

Cinecor schreef op 29.09.2012 om 17:14 uur

Hallo Eric,

Succes

Rob 

Hallo Eric,

Rob

Nogmaals bedankt Rob, ik merk nu ook met de nieuwe files in de tijdlijn dat mijn laptop een stuk sneller werkt.

De reden daarvan is dat de MPEG-4 bestanden minder aanslag plegen op je fysieke geheugen. Maar hou er rekening mee, dat je hebt geconverteerd en het resultaat van een DVD die je met het project met MPEG-4 bestanden brandt en dan dus wederom gaat converteren (naar MPEG-2) wel eens zichtbaar kwaliteitsverlies kunnen opleveren. Het is dus aan te bevelen is dmv een proefstukje film dit te testen.

Het beste is de VOB bestanden als MPEG-2 te handhaven, verwacht ik. En dus niet te converteren naar MPEG-4.