Beelden van Camera komen niet goed over

oesbrwyn schreef op 28.07.2011 om 21:46 uur

Al dagen zit ik te sukkelen om de beelden van mijn camera (JVC-GZ-HD3E)  te importeren in MAGIX video de luxe 16 plus.

Beelden komen wel binnen maar als ik kies voor "opslaan als" en het project opsla op mijn harde schijf,vervolgens het programma verlaat en later het project weer wil openen lukt dat niet. Telkens moet ik mijn camera weer aansluiten om alles binnen te halen. Dat is zeker niet de bedoeling. Wil de beelden veilig op mijn Harde schijf hebben voordat ik deze wis van mijn camera.

Reacties

VanderKaart schreef op 16.08.2011 om 13:51 uur

Op de harddisk of SD-kaart van de camera staat niets meer of minder dan video-bestanden (in uw geval zeer waarschijnlijk met de extensie .mpg of in het geval van een High Definition camera .mts of .m2ts).
U kunt nu de camera via USB aan de computer aansluiten en de video bestanden (buiten Video Deluxe om) gewoon naar een map op de harddisk van uw PC copieeren mbv Windows Verkenner. Als het goed is wordt uw camera in Windows herkend als externe harddisk of als verwisselbare schijf.
Wanneer de video bestanden dan op uw harddisk van de PC staan kunt u deze gewoon als bestand importeren in Video Deluxe.

Juist bij een harddisk of SD-kaart camera is de herkenning van de camera door een Video programma niet meer nodig omdat het feitelijk gewoon om bestanden gaat die geimporteerd dienen te worden. En omdat bewerken op de harddisk of SD-kaart van de camera niet de bedoeling is, dienen dus de bestanden eerst naar de harddisk van de PC gecopieerd te worden.