Er zijn reeds vele handvatten aangereikt, op dit moment zie ik geen mogelijkheden meer, dan je alleen te adviseren om VDL 2019 aan te schaffen. Omdat je reeds VDL 2015 bezit, kan je deze, volgens mij, tegen de lage prijs upgrade naar VDL 2019. Kijk wel even of jouw PC geschikt is voor VDL 2019.
Ik heb nog wat experimenten gedaan met de beeldschermopname van Magix VDL 2019. Je schreef eerder al dat je geen beeld had maar wel geluid. Zelf kan ik niet experimenteren met de Ziggo beelden, maar wel met die van NPO start. Wat blijkt, als ik een programma van uitzending gemist van NPO start heb opgenomen via Magix, dit bij het afspelen van de opnames een zwart beeld geeft, maar als ik een filmpje van YouTube opneemt, kan ik deze opnames wel met beeld en geluid afspelen. De conclusie, die ik hieruit kan en mag trekken is, dat zowel Ziggo als NPO start op een of andere manier hun programma's zo coderen, dat er geen beeldscherm opnames kan worden gemaakt. Dit heb ik het maar eens uitgeprobeerd met het programma "Debut Screen Recorder Software" ook hier een zwartbeeld maar wel geluid.
Groet,
Rob
Aanvulling 27-01-2019 00:05uur
Ik heb het dit ook maar eens met de "Win-G of met Win-Alt-R start" zoals Johan beschreef gedaan. Hier bleven de beelden ook zwart en ik had zelf geen geluid, nadat ik de opnames van NPO start afspeelde.
Na het laten zien dat met MAGIX vdl 2015 Standaard en een USB GRABBER(converter)van MAGIX er wel beeld en geluid opgenomen kan worden,dat U in Uw projecten kan bewerken is mijn vraag wat voor type usb omzetter (RUV)heeft U.
U mag mij ook mailen mi-bo@magix.info want dit wordt een lang verhaal zonder een oplossing voor U.
En kan als het ptobleem is opgelost dit op het Forum worden gepubliceerd
Vanaf de mediabox met een scart kabel naar mijn HDD DVD recorder, gelijk doorgeleid naar de PC.
Vanaf de HDD, via de RUV naar de PC, en met Magix opnemen.
Iets kwaliteit verlies, maar ik ben tevreden.
Als je jou email adres stuurt, stuur ik je een WeTransfer, dan mag je zelf beoordelen.
Met groet Jan
Goedemorgen Jan,
Volgens mij, is dit voor jou de enige voorlopige juiste oplossing. Ook al heb je enig kwaliteitsverlies. Als ik een betere oplossing vind, dan mail ik je dat wel .
Groet,
Rob
Ps. Het was gisteren voor mij een leerzame dag, ik hoop dat jij het zelfde kan zeggen
Zoals ik al heb beschreven, beeldschermopnames van Ziggo of NPO start is niet mogelijk met de aangeven methodes. Ziggo en NPO start hebben hun uitzendingen zo gecodeerd, dat het onmogelijk is geworden om beeldschermopnames te maken. Eigen en YouTube filmpjes gaat wel.
Hallo Jan ik zie dat je wel een mogelijkheid hebt om een HDD camera te importeren als je een mogelijkheid hebt om een camera op je PC aan te sluiten b.v. bij Sony gebruik je dan de Ilink kabel en de canera op weergave zetten en de scart kabel aan je Ziggobox en de camera dan moet je beeld en geluid zien en horen dus ook binnen MAGIX