Beeld en geluid na montage niet meer synchroon

Ronald-Marchand schreef op 23.02.2021 om 12:09 uur

Werk met video de luxe plus 2021 versie 20.0.1.73

Systeem windows 10 drivers zijn up to date.

Na een update heb ik gewerkt met versie 20.0.0.1.79 maar in een poging om de problemen op te lossen het programma opnieuw geïnstalleerd en ben niet verder gekomen dan versie 20.0.1.73.

Het probleem:

Film van een orkest met 42 sporen.

Beeld en geluid wordt samen op een spoor geladen en zijn dan synchroon.

Alle beelden en geluid moeten synchroon onder elkaar worden gemonteerd, hiertoe moet er regelmatig worden geknipt in de sporen.

Na het knippen loopt het beeld voor op het geluid. Een nieuwe frametable maken heeft geen effect.

Wie heeft hiervoor een oplossing.

Groeten, Ronald

Reacties

mi-bo schreef op 23.02.2021 om 12:36 uur

@Ronald-Marchand

Beste Ronald,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Dat U niet kunt uploaden naar 20.0.1.79 is correct

zie

https://www.magix.info/nl/forum/problemen-na-het-updaten-naar-movie-edit-pro-20-0-1-79--1268071/

Er was een probleem met de laatste Patch, en is voor de gebruikers net zoals U die het programma opnieuw hebben geinstalleerd blijft het even bij 20.0.1.73, tot dat de Patch is gerepareerd

Een oplossing wat betreft 42 sporen, heb ik met gebruik makend van MAGIX vdl 2021 + Plus geen oplossing

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Ronald-Marchand schreef op 23.02.2021 om 12:46 uur

Is dit probleem niet bekend? Of wordt er aan een oplossing gewerkt? Het programma is nu niet te gebruiken.

mi-bo schreef op 23.02.2021 om 12:55 uur

@Ronald-Marchand

Beste Ronald .

Even een aanvulling, betreffende beeld en geluid op een spoor

Beeld en geluid staan op 1 spoor,

als dit is geactiveerd dan Crtl+H dan komt het op 2 sporen te staan, dan Shift + E ( golf weergaven aanmaken)

Dan staat beeld en geluid onder elkaar, nog steeds synchroon.

Als U nu beeld en geluid gaat ont koppelen De groeperen (Shift + G ) staat beeld en geluid los van elkaar, en als er dan gesplitst wordt kunnen er problemen komen.

Persoonlijk op spoor 4 een copy van geluid spoor zetten en vandaar uit gaan editen.

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

Ronald-Marchand schreef op 23.02.2021 om 13:16 uur

Dank voor de reactie.

De laatste regel "Persoonlijk op spoor 4 een copy van geluid spoor zetten en vandaar uit gaan editen." snap ik niet.

Het moet toch mogelijk zijn om te editen als beeld en geluid op 1 spoor staan? Zo is het altijd geweest.

Ronald

 

Bol schreef op 23.02.2021 om 13:30 uur

@Ronald-Marchand

Hallo Rolland,

Een vraagje, ontkoppelt u beeld en geluid, als u aan het monteren bent. Als dat zo is, dan kan het zijn, dat beeld en geluid niet meer synchroon lopen. Daarom mijn advies, ontkoppel nooit beeld en geluid.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ronald-Marchand schreef op 23.02.2021 om 13:38 uur

Inderdaad, ik ontkoppel nooit beeld en geluid.

Bij voorgaande versies heb ik dit probleem nooit gehad.

gr. Ronald

Bushflyer schreef op 23.02.2021 om 14:12 uur

@Ronald-Marchand

Na het knippen loopt het beeld voor op het geluid. 

Ik heb dat ook eens gehad bij een van YT gedownloade opname (VDL Premium 2021). Mijn oplossing was toen de parameter "Hardwareversnelling bij weergave" (tijdelijk) uit te zetten. Daarna was dit probleem verdwenen bij het monteren. Later, vooraf aan de export, deze parameter weer "aan" gezet. Resultaat: een correct geëxporteerde MP4.

Uitzetten van deze parameter:

- Toets "Y" (Programma instellingen)
- Tab "Import/export"
- Onder Hardwareversnelling vinkje weghalen bij "Hardwareversnelling bij weergave, indien mogelijk"
- VDL stoppen en opnieuw starten

Hierna verder met monteren.

Gr, Jaap

 

Bol schreef op 23.02.2021 om 14:59 uur

@Ronald-Marchand

Hallo Rolland,

...Beeld en geluid wordt samen op een spoor geladen en zijn dan synchroon....

Voordat ik ga knippen in een van mijn filmfragmenten, dan zoom ik deze altijd eerst naar 1 frame.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.02.2021, 15:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ronald-Marchand schreef op 24.02.2021 om 14:24 uur

Hallo Bushflyer (Jaap),

Een heel goed idee, ben al geruime tijd bezig zonder hardware versnelling en er is geen verschuiving meer opgetreden.

Programma wordt wel trager en loop wel eens vast maar dat is niet zo erg als de verschuivingen.

Bedankt voor je reactie.

Groeten, Ronald

Bol schreef op 24.02.2021 om 15:26 uur

@Ronald-Marchand

Het is goed op te lezen, dat u probleem is opgelost door de hardware versnelling uit te vinken. Zojuist heb ik VDL2021 weer kunnen updaten naar de versie 20.0.1.80.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-