Reacties

bobbiaan schreef op 26.12.2009 om 14:35 uur
Beste....,

Graag wat meer gegevens. Met welk programma ben je bezig en hoe heb je een en ander op de PC gezet?

Mvg

Bobbiaan
mi-bo schreef op 10.01.2010 om 10:47 uur
Beste,
u kunt u mail wel naar boven halen ,maar een antwoord op uw vraag geven is ook wel zo vriendelijk  ( 29-12-2009 heeft bobbiaan u en vraag gesteld, helaas geen antwoord wij kunnen hier verder ook niets mee)
gr
mi-bo Team.
ma08sjuul schreef op 10.01.2010 om 12:09 uur
Beste,
Ben nog onbekend in het gebruik van dit antwoord programma,heb een antwoord gegegeven op de vraag van bobbiaan en wel op dezelfde dag maar waarschijnlijk is dit niet goed overgekomen.Ik gebruik een Sony Handycam DCR-SR190.Heb de opnames direct via Sony programma gedownload op mijn harde shijf daarna deze ingelezen in Video de luxe 16 Premium,geluid en beeld lopen synchroon maar ben toen begonnen
met het knippen en daar kwam ik het tegen dat mijn beeld en geluid niet meer synchroon liep.
Mijn excuses indien mijn bericht van 26-12 niet goed is overgekomen
RiViS schreef op 10.01.2010 om 19:53 uur
Wat ik wel eens gemerkt heb:
Ik parkeer nogal eens stukken film tijdelijk wat verder weg op de tijdlijn.
Als je dan wat slordig bent met de plaatsing in het spoor, b.v. je zet de film in spoor 2 (video) en 3 (audio) , terwijl de te bewerken film in spoor 1 en 2 staat, dan krijg je het volgende bij het knippen:
Stel je verwijdert het begin van een scene op spoor 1 en 2 (toets D), dan schuift de rest van de scene netjes naar links en sluit weer aan. Ook alle scenes daarachter verschuiven dan naar links, maar alleen de delen die op spoor 1 en 2 staan!!! Heb je dus verderop een stuk film op spoor 2 en 3 gezet, dan verschuift de video daarvan wel maar het audiodeel op spoor 3 blijft staan. Gevolg: beeld en geluid niet meer synchroon.
Hetzelfde krijg je als het te knippen filmfragment op spoor 2 en 3 staat en stukken film er achter op sporen 1 en 2.
Ik wil niet zeggen dat dit bij jou gebeurd is, maar check het even voor alle zekerheid.
En verder: een gewaarschuwd mens ....

groet,
Rijk