Om deze vraag te kunnen beantwoorden hebben we wat meer informatie nodig:
- Bedoel je dat de beeld- en audio-sporen daadwerkelijk op de tijdlijn ten opzichte van elkaar verschoven zijn, of zit het alleen in het afspelen (dus dat je tijdverschil waarneemt tussen wat je hoort en wat je ziet)?
Ik heb er last van zonder en/of met meerdere sporen effecten etc. De exporteerde film hebben er geen last van ook als ze gebrand zijn loopt alles synchroon.
Een directe, simpel in te stellen, verbetering krijg je overigens via Programmainstellingen (sneltoets Y), tabblad Video/Audio, onder Filmweergave aanvinken: halve resolutie. Heeft geen invloed op uiteindelijke film, alleen op de preview.
Daarnaast heb je in VdL2013 nog de mogelijkheid van preview rendering. Lees onder Hulp/ Assistenten en speciale functies/ Preview-rendering wat de mogelijkheden zijn.
Ik denk dat het opgelost is. Na veel experimenteren met instellingen. Ik heb bij instellingen/weergave autoscroll uitgezet en heb er nu nog steeds geen last meer mee. Mijn inziens duidelijk een BUG in het programma, dus Magix doe er wat mee