Beeld en audio sporen verschuiven en flikkeren bij het afspelen in de review

gmassalt schreef op 23.03.2013 om 18:32 uur

Beeld en audio sporen verschuiven en flikkeren op de tijdlijn bij het afspelen in de review

De PC is speciaal gebouwd voor video bewerking. SSD 500 GB MZ-V7E500BW schijf C voor windows, Magix PRO X12 en Norton

2x2 tb D schijf voor de data. Andere bewerkingen worden op deze PC niet gedaan

Windows 10 64 bit

Heeft Intel Hexa core i7-8086K 5.00 ghz, 16 gb ddr ram intern geheugen, Videokaart GeForce GTX 1070ti-A8g-Gaming 8gb intern geheugen

Reacties

RiViS schreef op 23.03.2013 om 22:02 uur

Beste qmassalt,

Om deze vraag te kunnen beantwoorden hebben we wat meer informatie nodig:

- Bedoel je dat de beeld- en audio-sporen daadwerkelijk op de tijdlijn ten opzichte van elkaar verschoven zijn, of zit het alleen in het afspelen (dus dat je tijdverschil waarneemt tussen wat je hoort en wat je ziet)?

- welke versie Video deLuxe is het?

- wat voor computer heb je (processor, geheugen)?

groet,

Rijk

gmassalt schreef op 24.03.2013 om 12:50 uur

Computer speciaal gebouwd voor video montage SSD schijf voor programma en w 7 2e schijf 1 ter.

i7 920 2,67 ghz. NVidia geforce gtx 480 2 gig. eigen geheugen. ram 12 gig, dus over de computer hoef je, je geen zorgen te maken

vdl 2013 premium

tijdens het afspelen vanaf de tijdlijn verschuiven de geluids en beeldsporen, geluidsspoor gaat naar links geluid en beeld blijven wel synchroon

Het springt ook heen en weer ook eventuele andere beelden die er onder geplaatst zijn.

Als ik even scrol komt het weer op zijn plaats zowel tijdens het afspelen en stilstaand

Ik hoop dat het duidelijk is, meer kan ik er ook niet over vertellen

mvg Gerard

Laatst gewijzigd door gmassalt op 24.03.2013, 12:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

De PC is speciaal gebouwd voor video bewerking. SSD 500 GB MZ-V7E500BW schijf C voor windows, Magix PRO X12 en Norton

Windows 10 64 bit

Heeft Intel Hexa core i7-8086K 5.00 ghz, 16 gb ddr ram intern geheugen, Videokaart GeForce GTX 1070ti-A8g-Gaming 8gb intern geheugen

RiViS schreef op 24.03.2013 om 17:25 uur

Nee, aan je systeem lijkt het niet te liggen.

Wat is de specificatie van je basismateriaal?

Heb je meerdere sporen onder elkaar in gebruik? En misschien ook nog diverse toevoegingen zoals effecten, titels, correcties e.d..?

Zie je het verschijnsel ook nog na exporteren van de film? (doe evt een proef met een kort stukje)

groet,

Rijk

gmassalt schreef op 24.03.2013 om 19:18 uur

HD 1440x1080i mpeg m2ts bestand

Ik heb er last van zonder en/of met meerdere sporen effecten etc. De exporteerde film hebben er geen last van ook als ze gebrand zijn loopt alles synchroon.

Ik heb er alleen last van met monteren/review

mvg Gerard

Laatst gewijzigd door gmassalt op 24.03.2013, 19:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Windows 10 64 bit

RiViS schreef op 24.03.2013 om 19:41 uur

Hallo Gerard,

AVCHD materiaal blijft toch dikwijls lastig als het om het preview afspelen gaat. Er is wel wat aan te doen, kijk bv eens hier naar de uitvoerige adviezen die VanderKaart daar geeft: http://www.magix.info/nl/schokkerig-beeld-na-aanschaf-panasonic-digitale-video-camera.knowledge.455573.html  met name ook waar het gaat om de assistentie van je grafische kaart.

Een directe, simpel in te stellen, verbetering krijg je overigens via Programmainstellingen (sneltoets Y), tabblad Video/Audio, onder Filmweergave aanvinken: halve resolutie. Heeft geen invloed op uiteindelijke film, alleen op de preview.

Daarnaast heb je in VdL2013 nog de mogelijkheid van preview rendering. Lees onder Hulp/ Assistenten en speciale functies/ Preview-rendering   wat de mogelijkheden zijn.

groet,

Rijk

gmassalt schreef op 28.03.2013 om 18:31 uur

Ik denk dat het opgelost is. Na veel experimenteren met instellingen. Ik heb bij instellingen/weergave autoscroll uitgezet en heb er nu nog steeds geen last meer mee. Mijn inziens duidelijk een BUG in het programma, dus Magix doe er wat mee

mvg Gerard

Laatst gewijzigd door gmassalt op 28.03.2013, 18:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

Windows 10 64 bit