Dank je wel Rob. Heb al een tijd niets gedaan met filmen. Hoop dat je het niet lastig vind met deze beginners vragen. Ik heb ergens gezien dat je wanneer je het beeld gedraaid hebt de zwarte balken die ernaast ontstaan kan vullen met een vaag beeld van hetzelfde filmpje. Weet jij hoe dit moet?
Of weet je misschien al een melding hiervan te vinden?
Als u een filmpjes verticale gefilmd hebt met uw telefoon en draait deze 90 graden, dan krijgt u altijd links en recht een zwarte balk. De zwarte balken zijn op verschillende manier op te vullen.
Bij het bekijken van het filmpje (zonder geluid), viel mij direct op, dat dit filmpje is samengesteld met VDL2016 en VDL2020 of hoger? In VDL 2016 zijn de tabbladen Sjablonen, Audio en Store nog niet aanwezig. Ik kan in VDL 2016 ook bij de Design-elementen niet het beoogde EdgeEffets vinden. Wel achtergronden, die u eventueel als achtergrond kan gebruiken.
Je hebt gelijk. In VDL 2016 zijn de genoemde tabbladen niet aanwezig. Ik heb nu de achtergronden gebruikt. Laat het zo iets beter zien. Wat ik dus gezien heb dat het originele filmpje als vage achtergrond zichtbaar is kan niet met VDL2016. Als dit project achter de rug is zal ik gauw een keer updaten.
Bij het bekijken van het filmpje (zonder geluid), viel mij direct op, dat dit filmpje is samengesteld met VDL2016 en VDL2020 of hoger?
Daarop heb ik naar U toe gereageerd.
Dan:
Via extra inhoud installeren krijg ik niets te zien
Ga naar hulp, extra inhoud installeren, dan gaat dit scherm open,( klik op wat Blauw is ) als het niet is geinstalleerd kunt U alles aanvinken en dan is het geinstalleerd kunt U zien aan datum
Maar volgens 05.08.2022 om 13.26 uur is het probleem opgelost door aan vinken van oplossing.
Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL 2016
Ik heb het vermoeden, dat hier een klein misverstand is ontstaan. In een van mijn antwoorden had ik het filmpje bekeken. Omdat ik het geluid niet aan had staan, zag ik dat deze met twee verschillende Video Deluxe programma's is / was samengesteld. Toen ik het filmpje met geluid bekeek zag ik pas wat er bedoeld werd. Maar aangezien u met VDL 2016 werkt, was deze oplossing, hoe goed bedoeld ook, niet voor u van toepassing. Vandaar dat ik u mijn oplossing heb gegeven. Sorry voor dit ongemak.
bedankt👍voor uw terug koppeling. Mocht u nog andere vragen hebben over VDL 2016, dan vernemen wij dat wel van u. Succes met het samenstellen van uw films.