Beeld blijft staan, geluid loopt door

tiny.ruiter schreef op 12.11.2018 om 19:35 uur

Ik werk met Video de luxe 2019.Ik heb het probleem, dat wanneer ik een scene in de monitor zet om te bekijken, dat het beeld blijft staan , maar het geluid loopt door. Dit is heel irritant, want het begin van de opname blijft staan.dus je ziet geen goed beelden bij het geluid.Wat gaat er fout en hoe kan ik het verhelpen?

Groet Tiny

Reacties

mi-bo schreef op 12.11.2018 om 20:33 uur

@tiny.ruiter

Beste Tiny.

Heeft het wel gewerkt nadat U de download update heeft geinstalleerd.(voorheen werkte U met MAGIX vdl 2018 prem).

Misschien een optie, ga naar bestand instellingen, instellingen terug zetten naar standaardwaarden.

Mvg

Michael

tiny.ruiter schreef op 14.11.2018 om 19:50 uur

Rob.. Ini bestand weggooien gaat niet, want dat staat er niet bij. Ik kom tot videodeluxe 25. maar als ik dit aanklik komt er geen ini bestand te voorschijn.

Michael ik werk met video de luxe plus 2019.

Bol schreef op 14.11.2018 om 19:58 uur

Hallo Tiny,

1. ga naar beeld en zet bij bestandsnaamextensies en verborgen Items een vinkje
  2. ga dan naar: C:\gebruikers\jou gebruikersnaam\AppData (verborgenmap)\Roaming\MAGIX\Videodeluxe25_Plus of Premium\ Videodeluxe.ini
  3. verwijder Videodeluxe.ini

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

tiny.ruiter schreef op 14.11.2018 om 21:00 uur

Rob. Heb ik allemaal gedaan. Maar er staat geen ini bestand bij. Nog geen verandering in het probleem.

Bol schreef op 14.11.2018 om 21:30 uur

Hallo Tiny,

Ergens moet het Videodeluxe.ini bestand staan, zonder dit bestand werkt VDL 2019 helemaal niet. Kan een afbeelding maken van deze map en deze op het forum plaatsen.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.11.2018, 21:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 14.11.2018 om 21:31 uur

@tiny.ruiter

Beste Tiny,

klik op vergrootglas links onder met linker muis, dan

ook een mogelijkheid C:\ProgramData\MAGIX\Video dan gaat er een map open waar MAGIX vdl ( 25 ) staat

open die map en komt U dit tegen

verdere uitleg is gegeven.

Mvg

Michael

Bol schreef op 14.11.2018 om 21:36 uur

Tiny, Michael, dit is niet het bedoelde videodeluxe.ini bestand. Het moet echt in door mijn aangeven map staan.

Het Videodeluxe.in bestand, dat Michael heeft gevonden, verwijst naar de door mij aangegeven map. Zie afbeelding

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.11.2018, 21:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 14.11.2018 om 21:47 uur

Wat is dan het verschil

1 en 2

Bij open van de beide tap bladen heb ik het verschil gezien

Dan kan Tiny beter ( C:\gebruikers\jou gebruikersnaam\AppData (verborgenmap)\Roaming\MAGIX\Videodeluxe25_Plus of Premium\ Videodeluxe.ini) doen

Mvg

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

Bol schreef op 14.11.2018 om 21:59 uur

Hallo Tiny en Michael,

Het verschil tussen de videodeluxe.ini bestanden is, dat het Videodeluxe.ini bestand op afbeelding 1 verwijst naar het videobestand.ini bestand in afbeelding 2

afbeelding 1 (verwijzing)

afbeelding 2 (hier staat de configuratie en je persoonlijke instelling in.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 14.11.2018 om 22:04 uur

Dan kan Tiny beter ( C:\gebruikers\jou gebruikersnaam\AppData (verborgenmap)\Roaming\MAGIX\Videodeluxe25_Plus of Premium\ Videodeluxe.ini) doen

Mvg

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

@mi-bo, wat jij hier beschrijft, heb ik al in een eerder antwoord aangeven. zie afbeelding

.

Laatst gewijzigd door Bol op 14.11.2018, 22:06, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

tiny.ruiter schreef op 15.11.2018 om 10:05 uur

schermprint gemaakt. geen ini bestand op te zien.

Groet Tiny

mi-bo schreef op 15.11.2018 om 10:27 uur

@tiny.ruiter

Beste Tiny.

dit is heel vreemd, ik heb ook MAGIX vdl 2019 standaard pakket ga dit installeren en kijken of daar wel een i

"Ini "file in staat.

Mvg

Michael

Bol schreef op 15.11.2018 om 10:29 uur

Hallo Tiny,

Je schermprint is niet erg duidelijk, maar ik zie wel, dat het Videodeluxe.ini bestand erbijstaat. zie de uitvergrote afbeelding van jou.

Wanneer je een vinkje zet bij "Bestandsnaamextensies", dan zie je het Videodeluxe.ini bestand staan.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.11.2018, 10:53, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 15.11.2018 om 12:58 uur

@tiny.ruiter

Beste Tiny,

zoals om 10.27 uur is geschreven hier de print. alle 2 de manieren video "ïni".zoals het bij MAGIX vdl 2015 standaard is

Helaas kan ik U niet vertellen waarom dat U dit niet heeft.

succes met het zoeken naar een oplossing.

Mvg

Michael

Bol schreef op 15.11.2018 om 13:24 uur

@mi-bo, als je mijn antwoorden nog eens heel goed leest, dan zal je zien wat Tiny niet goed heeft gedaan.

@tiny.ruiter, zie mijn persoonlijk bericht.

Laatst gewijzigd door Bol op 15.11.2018, 14:17, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 15.11.2018 om 15:39 uur

@Bol

Dit heb ik zeker, maar verbaas mij deze reactie,

Rob.. Ini bestand weggooien gaat niet, want dat staat er niet bij. Ik kom tot videodeluxe 25. maar als ik dit aanklik komt er geen ini bestand te voorschijn.

hoe komt Tiny erbij om dit op het Forum te plaatsen, achter de scherm via een Pb van U zeker.

En nu net zoals 12-11-2018 gaat U weer met Pb berichten beginnen.

Als U een antwoord aan een vraagsteller wilt geven, laat mij er dan buiten.

Mi-bo

tiny.ruiter schreef op 15.11.2018 om 15:50 uur

Het is niet de bedoeling, dat hierover woorden ontstaan.

Heb inmiddels het INI bestand weggedaan. maar het probleem blijft. Als ik bv 3 scenes in de monitor heb gezet om te bekijken, dan loopt het meestal goed. wil ik de volgende scene bekijken, dan heb ik ong. een halve seconde lopend beeld en daarna weer stilstaand beeld. Geluid loopt wel door. Ik heb dit op de PC, maar ook op de laptop. Ik heb dit ook al op de clubavonden verteld, maar niemand kent het probleem. Blijkbaar een weinig voorkomend probleem.Groet Tiny

Bol schreef op 15.11.2018 om 16:06 uur

Hallo Tiny,

Het doet mij deugd om te lezen, dat je het videodeluxe.ini bestand hebt gevonden en verwijderd. Helaas heeft het niet het gewenste resultaat opgeleverd. Ik zal fysiek achter je PC / Laptop moeten zitten om je probleem goed te kunnen analyseren. Misschien heb je goede kennis of vriend met computerkennis, die jou kan helpen.

Ik wens je heel veel succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 20.11.2018 om 08:55 uur

Ik heb af en toe ook dat het geluid doorloopt maar beeld blijft staan. Even stoppen en opnieuw starten. Is dat misschien bij Tiny ook een optie?

Bol schreef op 20.11.2018 om 11:21 uur

Hallo Tiny en Sipke,

Wat jullie nog eens zouden kunnen proberen is, om naar map te gaan waar de gebruikte filmfragmenten staan. Verwijdert dan eens alle bestanden met de extensie HDP.

HDP zijn hulpbestanden en kunnen ook fouten verwijzingen bevatten.

Als VDL opnieuw opgestart wordt en het MVP project bestand op de tijdlijn gezet wordt, worden deze bestanden automatisch weer aangemaakt.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.11.2018, 11:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

tiny.ruiter schreef op 20.11.2018 om 15:57 uur

Rob

Heb nergens bestanden staan die eindigen op HPO. wel op HO. Sipke, na diverse keren op starten drukken, gaat het wel weer lopen, maar dat is geen werken. Vooral niet als je met multicam werkt. want de ene scene loopt wel door en de andere niet. Inmiddels contact gezocht met magix support. Zij stelden voor om bij de instellingen de video modus te veranderen in de previeuw/weergave. in de arranger. ook dit geeft geen veranderingen.Heb nu een probleemstappenbeschrijving gemaakt en opgestuurd. Hopelijk komen ze er dan wel uit. Ik hou jullie op de hoogte. Zodat anderen , met eventueel dezelfde problemen ook geholpen kunnen worden.

Groet Tiny

Bol schreef op 20.11.2018 om 16:19 uur

Hallo Tiny,

De extensie is niet HPO maar HDP. Dat jij de HPD bestanden niet ziet, komt omdat "bestandsnaamextensies" niet aangevinkt staat. Wanneer je dit vinkje zet, dan zie je de HDP files.

De bestanden met de extensies H0 kan je ook verwijderen. Dit zijn ook hulpbestanden

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.11.2018, 16:22, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 20.11.2018 om 16:50 uur

Hallo Tiny,

Je schreef mij in een PB dat je niet technisch bent, maar kan je aangeven welke videokaart in je PC / laptop heb zitten.

Groeten,

Rob

PC -1-

PC -2-