Bakfiles worden geopend met oude Magix versie

Jetteke schreef op 12.02.2018 om 18:54 uur

Ik werk met Magix video deluxe 2017 premium en tot gisteren weinig problemen. Maar gisteren kreeg ik een crash waardoor de film waar ik mee aan het werk was, verdwenen was. Maar tot mijn grote schrik vond ik geen back-up onder 'back-up laden' (onder bestand) maar gelukkig vond ik wel mijn bakfiles in een hele andere map. Dus ik dacht: prima, die open ik en dan sla ik de boel opnieuw op. Maar helaas, als ik de bakfile die ik nodig heb aanklik, start Magix video deluxe 2014 plus op (die ik nog steeds op mijn pc heb staan) maar ook Magix video deluxe 2014 plus kan de bakfile niet openen. Ik krijg dan een foutmelding.

Nu is mijn vraag: waarom staan er onder 'back-up laden' geen enkele back-up die ik gemaakt heb (en ik sla trouw elke 10 minuten mijn bewerking op) en waarom kan ik de bakfiles die ik in een andere map gevonden heb niet openen met Magix video deluxe 2017 premium? Ik kan dit programma ook niet vinden als ik de bakfile met een ander programma wil openen, alleen de Magix video deluxe 2014 plus kan ik selecteren.

Nu zit ik te denken: is het verstandig om Magix video deluxe 2014 plus te verwijderen? Krijg ik dan geen fouten in Magix video deluxe 2017 premium? En kan ik dan misschien de bakfiles openen met Magix video deluxe 2017 premium?

Hopelijk zijn mijn vragen duidelijk en kan iemand mij helpen

Ik werk trouwens op een pc met windows 10

Groetjes, Jetteke

Reacties

Bol schreef op 12.02.2018 om 23:58 uur

Hallo Jetteke,

Vervelend om te lezen, dat u door een crash een project kwijt bent geraakt. Er wordt Inderdaad om de 10 minuten automatisch een back-up gemaakt. zie afbeelding

Maar u schrijft: "Ik sla trouw elke 10 minuten mijn bewerking op". Volgens mij slaat u het project steeds handmatig op. Klopt dit?

Als u dat zo is, dan wordt er van uw projectbestand geen back-up bestand gemaakt maar overschreven. Door dat u dit handmatig doet, dan zal er nooit een back-up worden gemaakt.

Als het goed is, staat er ergens op uw HD schijf steeds één projectbestand, die u voor de crash heeft opgeslagen. U bent dan maximaal 10 minuten kwijt.

Dat een back-up bestand, die door VDL 2014 is aangemaakt, niet goed wordt ingelezen, daar kan verschillende oorzaken hebben, waar ik nu geen direct antwoord op kan geven.

Omdat VDL 2017 en VDL 2014 stand alone programma's zijn, hoeft u VDL 2014 niet te verwijderen. Het mag wel.

Of een back-up bestand uit VDL 2014 in VDL 2017 kan worden ingeladen, dat zou ik u niet kunnen vertellen. U zou dit wel kunnen proberen. Niet geschoten is altijd mis.

Succes,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jetteke schreef op 13.02.2018 om 09:11 uur

Hallo Bol,

Bedankt voor je reactie. Ik sla de film elke keer automatisch op, dus dat zit wel goed. Na lang zoeken heb ik ook een manier gevonden om de bestanden te openen in VDL 2017 (ik kan ze nu openen onder 'bestand' en dan 'openen' enz..). Maar ik blijf het vreemd vinden dat de opgeslagen bestanden niet terug te vinden zijn onder 'back-up laden' . Ik kan maar niet vinden waar ik kan instellen waar de back-up bestanden opgeslagen moeten worden want waar ze nu opgeslagen worden is wel erg omslachtig om ze weer te openen. Enig idee hoe en waar ik dat kan instellen?

En als ik op een bakfile klik wil het programma die alleen openen met VDL 2014 en dat wil dan niet omdat het bestand gemaakt is in VDL 2017. Is daar wat aan te doen?

Maar goed, ik ben allang blij dat ik de back-up bestanden weer kan openen al is het via een hele omweg.

mi-bo schreef op 13.02.2018 om 10:19 uur

Jetteke,

Uw vervelende oproep gelezen.

Een reactie op Uw vraag "Enig idee hoe en waar ik dat kan instellen ? "staat hier omschreven.

voor in de toekomst,

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-monteer-ik-in-magix-video-deluxe--1179916/

Groeten

Michael

Bol schreef op 13.02.2018 om 10:53 uur

Hallo Bol,

Bedankt voor je reactie. Ik sla de film elke keer automatisch op, dus dat zit wel goed. Na lang zoeken heb ik ook een manier gevonden om de bestanden te openen in VDL 2017 (ik kan ze nu openen onder 'bestand' en dan 'openen' enz..). Maar ik blijf het vreemd vinden dat de opgeslagen bestanden niet terug te vinden zijn onder 'back-up laden' . Ik kan maar niet vinden waar ik kan instellen waar de back-up bestanden opgeslagen moeten worden want waar ze nu opgeslagen worden is wel erg omslachtig om ze weer te openen. Enig idee hoe en waar ik dat kan instellen?

En als ik op een bakfile klik wil het programma die alleen openen met VDL 2014 en dat wil dan niet omdat het bestand gemaakt is in VDL 2017. Is daar wat aan te doen?

Maar goed, ik ben allang blij dat ik de back-up bestanden weer kan openen al is het via een hele omweg.

Hallo Jetteke,

Als de automatische back-up goed staat ingesteld, word er om de tijd X minuten een back-up gemaakt. U kunt deze oproepen door te gaan naar: bestand / Back-up project laden. (Ctrl+Shift+O)

In het volgende menu ziet u, als het goed is, de gemaakte back-ups staan

Als u ze nog niet ziet, klik dan op Back-up zoeken.

Op de vraag: "En als ik op een bakfile klik wil het programma die alleen openen met VDL 2014 en dat wil dan niet omdat het bestand gemaakt is in VDL 2017. Is daar wat aan te doen?"

Helaas is daar niets aan te doen, omdat VDL 2017 64bits is en VDL 2014 32bits. Ook is het zo dat VDL 2014 en VDL 2017 de geheugen toewijzing anders is.

Groet,

Bol

aanvulling op 13-02-2018 om 11:00uur

U zou eerst nog even kijken bij "laatst geopende projecten". Misschien staat hier nog een bruikbare project bij vermeld.

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2018, 11:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.02.2018 om 11:13 uur

Hallo Jetteke,

Wat u zou kunnen doen is om een bv. "Naam_Bakx.MV_ " de extensie te wijzigen in "NaamBakx.MVP. U kunt nu deze opstarten door met de muis op het te openen bestand te gaan staan en dan op de rechtermuisknop te klikken en gaan naar "openen met" en kies dan het programma waarmee je wilt opstarten bv. voor Video deluxe Plus

Succes,

Bol

PS als u de extensies niet ziet, plaats een vinkje bij bestandsnaamextenties

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2018, 11:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Jetteke schreef op 14.02.2018 om 21:16 uur

Hallo Bol en Michael,

Bedankt voor jullie reacties, maar ik krijg het maar niet voor elkaar dat mijn opgeslagen back-up zichtbaar zijn onder 'back-up laden'. Maar gelukkig kan ik ze op een andere plek wel vinden, daar waar ook de .MVP bestanden van mijn project staan. Ik denk dus dat ergens mijn instellingen niet goed zijn....

Hoe dan ook, ik ben blij dat ik de back-ups gevonden heb en dat niet mijn hele project verdwenen is.

Als ik klaar ben met mijn film, dan ga ik VDL 2014 maar verwijderen, denk ik. Al vind ik dat wel een beetje eng🙊

mi-bo schreef op 14.02.2018 om 21:40 uur

Jetteke,

Fijn te lezen dat U weer verder kan,

Als het project waar U mee bezig bent klaar is,kan zonder problemen MAGIX vdl 2014 verwijderd worden, via configuratiescherm, mijn programma, en vandaar uit verwijderen.

veel montage plezier met het mooie MAGIX product

Groeten

Michael

Bol schreef op 14.02.2018 om 22:11 uur

Hallo Jetteke,

Als je voldoende ruimte op je PC heeft, laat Magix VDL 2014 gewoon op je PC geïnstalleerd staan. Zelf heb ik zeven verschillende Magix VDL's en Magix Fotostory's op mijn PC staan. Ik gebruik deze regelmatig om, vragen zoals aan u te geven. Het is wel zo, je kan maar een Magix programma tegelijk opstarten en gebruiken. De keuze is aan jou.

Het antwoord op: "Maar gelukkig kan ik ze op een andere plek wel vinden, daar waar ook de .MVP bestanden van mijn project staan. Ik denk dus dat ergens mijn instellingen niet goed zijn...", is heel eenvoudig.

De back-up bestanden worden automatisch opgeslagen in de map, waar ook het projectbestand in wordt opgeslagen. Als u geen specifieke map heeft gekozen worden deze automatisch opgeslagen in. zie afbeelding 

Druk op de letter "Y" en ga naar het tabblad "Map"

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 14.02.2018, 22:12, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 15.02.2018 om 08:33 uur

Hallo Jetteke, ik raad je ook aan om een project te maken in een map op b.v. een externe harde schijf.die je de naam van jou project geeft, daarna zoals Bol hierboven aangeeft met de toets 'Y' en dan tabblad map die map op de harde schijf op te zoeken en te kiezen zodat alle bestanden van je project bij elkaar staan waardoor het makkelijker op te zoeken is.
Dit ook voor volgende projecten een aparte map te maken ik zeg altijd rubriceren
Succes Kees