Avi bestand in video deluxe 15 importeren

zwartvoetje schreef op 23.07.2010 om 13:05 uur
Beste mensen,

Zodra ik probeer een avi-bestand te importeren krijg een de foutmelding dat het bestandsformaat niet kan worden gelezen. (Afspelen buiten VD15 lukt wel gewoon.) Hulp vertelt mij dat ik de MPEG-4-codec moet activeren. Alleen kom ik er niet achter hoe ik dat moet doen. Kan iemand mij dat uitleggen? (In leek-terminologie graag )

Alvast bedankt,

Neeltje.

Reacties

Polders schreef op 23.07.2010 om 13:54 uur
Beste zwartvoetje, op 2207 schrijf mi-bo:
Beste, U heeft een geregistreerd  pakket van Magix, dit heeft u ook geactiveerd.
zodra U avchd/hhd beelden in gaat laden en zet het als 1920:1080 op de tijdlijn wordt er direct gevraagd of u mpeg4 wilt activeren, hiervoor moet u wel internet hebben, etc.

In uw situate, wordt er dus een avi-film geladen en wordt gevraagd mpeg4 te activeren waarvoor een internet verbinding aanwezig moet zijn. Het wijst zich vanzelf, indien toch niet duidelijk genoeg, laat dit dan weten

Succes
zwartvoetje schreef op 23.07.2010 om 15:06 uur
Beste Polders,

Allereerst bedankt voor de snelle reactie.
Er is een goede internetverbinding aanwezig. Ik begrijp alleen niet zo goed wat zich dan vanzelf moet wijzen... Wat moet ik dan vervolgens doen om die mpeg4 te activeren? (zoals ik al zei, ben een behoorlijke leek)

mi-bo schreef op 23.07.2010 om 21:21 uur
Beste,
even ten aanvulling op antwoord van Polders, u heeft avi bestanden, dit heeft niets te maken met mpeg4.
dan het volgende met vdl 15 kunt u geen mpeg4 bestanden bewerken, wel (inladen?)maar dit wordt omgezet naar 720:576,
met de vraag om mpeg4 codecs te activeen gaat u naar hulp extra functie activeren, dan moet u voor de codecs betalen, ( alleen met visa) €4,99, en dan kunt u mpeg4 bewerken,
succes.
zwartvoetje schreef op 23.07.2010 om 21:46 uur
Beste mi-bo,

Dank je voor de aanvulling. Alleen brengt dat dan weer de volgende vraag voort...
Als avi nix met mpeg-4 te maken heeft, waarom geeft vd15 dan aan dat ie m'n bestand niet kan lezen en dat ik de mpeg-4-codec moet installeren?
(Hmmm, heb geen visa dus dat kan later nog een probleempje worden...)
hdereus schreef op 03.03.2017 om 13:37 uur

Ik herken het probleem van zwartvoetje.

Ik werk met Video de Luxe 2016 premium en installeerde naast de gratis aangeboden ëxtra inhoud" ook de betaalde Mpeg-4 Full Codec Upgrade. Desondanks lukt het mij nog steeds niet om een Avi-bestand vanuit de Mediapool naar de tijdlijn te slepen en krijg ik steeds de melding “Het bestandsformaat van xxxxxx.avi kan niet worden gelezen.! Controleer of het betreffende station niet vol is of beveiligd tegen schrijven. Neem contact op met de administrator indien u niet bevoegd bent dit pad te lezen of hierop te schrijven”. Als ik vervolgens op “details” klik, krijg ik de melding “Installeer aub een Codec, die het formaat “CDVC” kan decoderen”.Welke Codec heb ik nodig en waar is deze te vinden?

mi-bo schreef op 03.03.2017 om 15:14 uur

hdereus,

we zijn inmiddels 61/2 jaar verder na antwoord van Zwartvoetje, vermoedelijk zal Uw probleem zijn dat er een avi project ingeladen wordt die door Pinnacle is gemaakt, en na 6 1/2 jaar is dit nog steeds niet mogelijk, er zal wel een reactie komen van ander freaken, maar dit is mijn verhaal

gr

Michael