AVHCD bewerken zonder stotteren?

careuter schreef op 02.01.2013 om 15:06 uur

Hoe verhelp ik het stotteren in de arranger tijdlijn. Ik werk met een laptop die aan alle eisen voldoet conform het vereiste van Magix. Het gaat met name om de bewerking van AVCHD bestanden, Zelfs een klein filmpje met twee X-overgangen loopt niet goed! Wie o wie heeft de ultieme oplossing"

Reacties

Cinecor schreef op 02.01.2013 om 15:44 uur

Wat zijn de specs van de laptop precies?

Voormalige gebruiker schreef op 02.01.2013 om 16:11 uur

Beste,

Ik ga er vanuit dat u VDL MX premium of VDL 2013 gebruikt. U kunt uw film in de arranger voor renderen, gebruik hiervoor de sneltoets Ctrl+R. Als u hierover meer wil weten ga naar:  hulp / index  zoekterm Preview-rendering

Succes,

Rob

careuter schreef op 02.01.2013 om 17:41 uur

Beste,

Ik ga er vanuit dat u VDL MX premium of VDL 2013 gebruikt. U kunt uw film in de arranger voor renderen, gebruik hiervoor de sneltoets Ctrl+R. Als u hierover meer wil weten ga naar:  hulp / index  zoekterm Preview-rendering

Succes,

Rob

Klopt Rob. Ik werk normaal met een HP DV7 I5 en ATi-kaart die tot voor kort goed werkte met VDL MX Premium. Sinds ik ADHVC gebruik loopt het allemaal stroef of zeg maar slecht. Jouw tip "voor renderen" was voor mij vreemd. Nooit gedaan dus dat zal ik eens uitproberen. Als dit soelaas biedt, hoor je het van mij.

Groet Carlo.

careuter schreef op 02.01.2013 om 17:48 uur

Wat zijn de specs van de laptop precies?

ASUS A55VD SX030V - Core i7 3610QM / 2.3 GHz - Windows 7 Home Premium 64-bit - 8 GB RAM - 750 GB HDD - DVD SuperMulti - 15.6" wide 1366 x 768 / HD - NVIDIA GeForce GT 610M

Alvast bedankt voor je reactie!

Ter controle heb ik vandaag de laptop naar de verkoper gebracht. Morgen weet ik meer. Ligt het aan de laptop of.... Magix.

Groet Carlo

lucky_me schreef op 03.01.2013 om 12:14 uur

Beste,

Succes,

Rob

Klopt Rob. Ik werk normaal met een HP DV7 I5 en ATi-kaart die tot voor kort goed werkte met VDL MX Premium. Sinds ik ADHVC gebruik loopt het allemaal stroef of zeg maar slecht. Jouw tip "voor renderen" was voor mij vreemd. Nooit gedaan dus dat zal ik eens uitproberen. Als dit soelaas biedt, hoor je het van mij.

Groet Carlo.

Hallo

Misschien toch een kleine kanttekening bij dat voorrenderen. Dit is vooral interessant voor delen die reeds gemonteerd zijn. Wanneer je een scene "voorrendert" en nadien ga je ze nog bewerken is de kans groot dat je het voorrenderen moet herdoen.

mvg

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 03.01.2013 om 14:06 uur

Beste,

Succes,

Rob

Groet Carlo.

Hallo

Misschien toch een kleine kanttekening bij dat voorrenderen. Dit is vooral interessant voor delen die reeds gemonteerd zijn. Wanneer je een scene "voorrendert" en nadien ga je ze nog bewerken is de kans groot dat je het voorrenderen moet herdoen.

mvg

Luc

Wat je schijft klopt helemaal

careuter schreef op 03.01.2013 om 14:21 uur

Beste,

Succes,

Rob

Groet Carlo.

Hallo

mvg

Luc

Ik heb jij advies opgevolgd maar ook dat helpt niet. Zelfs een MP4-filmpje ZONDER overgangen stottert! Echt niet mee te werken! Magix VDL gebruik ik al vanaf het begin (alle versies) en heb dit nog nooit meegemaakt. Ik heb nu maar het programma van AVS gebruikt zodat ik hier WEL mee kan werken. Dit loopt feilloos!!! Hoe kan het dat Magix hier geen adequaat antwoord op heeft? Straks haal ik mijn nieuwe laptop op die helemaal opnieuw wordt geinstalleerd en nagekeken op eventuele fouten. Ik zal direct Magix versie 2013 erop zetten en zien hoe het werkt. Gebeurt dan nog steeds hetzelfde, dan ligt het aan de software van Magix. Ik kan ook niet begrijpen dat ik de enige ben met dit probleem. Als andere gebruikers het ook hebben dan hoor ik dat graag.

P.S. Gebruik jij ook versie 2013?....

Groet Carlo.

Voormalige gebruiker schreef op 03.01.2013 om 16:30 uur

Beste,

Succes,

Rob

Groet Carlo.

Hallo

mvg

Luc

Ik heb jij advies opgevolgd maar ook dat helpt niet. Zelfs een MP4-filmpje ZONDER overgangen stottert! Echt niet mee te werken! Magix VDL gebruik ik al vanaf het begin (alle versies) en heb dit nog nooit meegemaakt. Ik heb nu maar het programma van AVS gebruikt zodat ik hier WEL mee kan werken. Dit loopt feilloos!!! Hoe kan het dat Magix hier geen adequaat antwoord op heeft? Straks haal ik mijn nieuwe laptop op die helemaal opnieuw wordt geinstalleerd en nagekeken op eventuele fouten. Ik zal direct Magix versie 2013 erop zetten en zien hoe het werkt. Gebeurt dan nog steeds hetzelfde, dan ligt het aan de software van Magix. Ik kan ook niet begrijpen dat ik de enige ben met dit probleem. Als andere gebruikers het ook hebben dan hoor ik dat graag.

P.S. Gebruik jij ook versie 2013?....

Groet Carlo.

Hallo Carlo,

Ja, ik gebruik versie VDL 2013. Soms bewerk ik mijn filmprojecten in VDL MX premium plus. Omdat er in VDL 2013 nog naar mijn inziens te veel bugs zitten. Dat neemt niet weg dat ik Magix een heel fijn programma vind om mee te werken. Er zitten zoveel mogelijkheden in.

Je bent zeker niet de enige met dit probleem. Wanneer ik naar het full-scherm overschakeld dan loopt het bij mij ook stotterend als ik mijn filmproject niet voorgerendeerd heb. Daarom zet ik het preview-venster zo klein mogelijk en op halve resolutie. Wanneer ik mijn filmproject(en) heb geexporteerd naar Mpeg4 of er een blu-ray van heeft gemaakt, wordt deze vloeiend afgespeeld. Ik vind wel dat het tijd wordt dat Magix een 64bits versie op de markt brengt.

Dit zijn mijn computergegevens:
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz
2D-graphic NVIDIA GeForce GTX 460
Werkgeheugen P8P67 DELUXE (8.0 GB)
3D-graphic NVIDIA GeForce GTX 460

Gr.

Rob

Cinecor schreef op 04.01.2013 om 15:10 uur

Elders in dit forum werd het in twijfel getrokken of het wel zo nodig is om voor videomontage bij vookeur een aparte pc alleen daarvoor te gebruiken en er geen andere dingen op te doen.  Zie hier wat er kàn gebeuren... Natuurlijk is ook regelmtig onderhoud van het grootste belang, dat wordt ook nogal eens "vergeten" of men weet domweg niet wat dat inhoudt. Daarom zijn cursussen en handledingen zo verschrikkelijk belangrijk.

Voormalige gebruiker schreef op 04.01.2013 om 15:58 uur

Hallo Carlo,

Ik wens je heel veel plezier met MAGIX Video de luxe 2013. Met CCleaner schoon ik, eens per week, mijn computer op. Je kan dit programma downloaden van :  http://www.filehippo.com/download_ccleaner   

Succes

Rob