AVCHD zwarte beelden

wama4040 schreef op 27.08.2013 om 22:43 uur

Magix Video deluxe MX 2013 Premium

Bij het exporteren naar AVCHD (MTS) files heb ik in mijn video regelmatig zwarte beelden.Dit geeft een flikkering van het beeld bij het bekijken van de film.Mijn instellingen zijn:AVCHD, variabele bitrate.De kwaliteit staat op 15,de bitrate op 20.000Kbit/sec
De beelden zijn opgenomen met een Canon XA10.Wanneer ik dan op de betreffende videoclip op de tijdlijn ga kijken zijn er geen zwarte beelden in mijn videoclip te vinden.Het is pas na de export dat dit gebeurt.Hieronder een afbeelding van zo'n zwart beeld uit de gexporteerde film en de originele clip van de camera.

Veel dank voor het meedenken

wama4040

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 28.08.2013 om 09:53 uur

Beste Wama,

1. Staat bij u de de frametable bij import automatisch aanmaken aan gevinkt?

2. Staat de antiflikkering aangevinkt bij het branden naar een ISO bestand  of DVD aan.

Zie foto's

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat wel.

Succes

Rob

wama4040 schreef op 28.08.2013 om 12:16 uur

Heb U aanbevelingen overgenomen waarvoor mijn oprechte dank maar het probleem blijft.
Wanneer ik dezelfde clips bereken met Adobe Premiere CS6 heb ik dat probleem niet.
Heb dit even geprobeerd om zeker te zijn dat de clips OK zijn.

Vriendelijke groeten

wama4040

emilelucienne schreef op 28.08.2013 om 15:13 uur

Meestal - bij zulk een onverklaarbaar maar vervelend effect - heb ik uit  ondervaring geleerd dat het programma terugzetten naar de fabriekinstellingen soms een oplossing biedt.

Ga daarom naar "bestand"-"instellingen"- programmainstellingen terugzetten op standaardwaarden"

Hopelijk zal uw probleem verholpen zijn. Succes

Voormalige gebruiker schreef op 28.08.2013 om 16:46 uur

Heb U aanbevelingen overgenomen waarvoor mijn oprechte dank maar het probleem blijft.
Wanneer ik dezelfde clips bereken met Adobe Premiere CS6 heb ik dat probleem niet.
Heb dit even geprobeerd om zeker te zijn dat de clips OK zijn.

Vriendelijke groeten

wama4040

Beste,

Dan moet ik het antwoord schuldig blijven. Zelf denk ik dat het aan de framesnelheid ligt. Normaal is dit 25 frames p/s. Ik zag in de specificatie van uw Canon XA10 dat u op verschillende framesnelheden kan filmen.

Succes,

Rob

wama4040 schreef op 28.08.2013 om 16:58 uur

Beste Bob,

De framerate van mijn camera stond op 50i.Nu is het zo dat ik in de instelling dit op 25 beelden geplaatst heb.Gaonmiddelijk proberen of ik dit kan aanpassen en laat u een antwoord weten.Iedereen al bedankt voor het meedenken.

Groetjes

wama4040

wama4040 schreef op 03.09.2013 om 07:42 uur

Heb dit probleem door gegeven aan Magix ondersteuning.En wacht op antwoord.Zodra ik de oplossing ken wil ik ze hier zeker melden.Het rpbleem is dat er flitsen in het beeld komen door de aanwezigheid van die zwarte beelden.

Groetjes