Reacties

RiViS schreef op 10.12.2014 om 19:01 uur

Beste Leon,

Kijk even in de manual van je camera óf hij wel film (van buitenaf) kan afspelen en zo ja, welk formaat dat dan moet zijn.

Wat bedoel je met "exporteren naar mijn AVCHD"? AVCHD is  een (HD) video+audio bestandsformaat.

groet,

Rijk

brochetto schreef op 10.12.2014 om 19:50 uur

Dag Rijk,

Ik bedoel exporteren naar mijn SD kaart.

Ik heb een filmfragment geexporteerd naar mijn SD kaart,

en kan dat perfect afspelen op mijn computer.

Maar mijn Sony camera kan het bestand niet lezen.

Groeten,

Leon

RiViS schreef op 11.12.2014 om 10:52 uur

Ja Leon, dan moet je toch even in de gebruiksaanwijzing (manual) van je Sony camera kijken of die wel bestanden kan afspelen die je er buiten de camera op hebt gezet. Vaak kan dat niet.

Mocht dat wél kunnen dan moet je w.s. zorgen dat het hetzelfde soort bestand is als wat Sony er bij de opnames op zet, kijk naar de extensie, b.v.  .m2ts  (mpeg4).

Nog iets: Je geeft in je vraag niet aan om welke VdL versie het gaat en ook niet om welke Sony camera. We kunnen dan niet meer dan globale antwoorden geven en moeten soms gissen...

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 11.12.2014 om 16:11 uur

Beste Leon,

Het is volgens mij omogelijk om een SD kaart, met een zelfgemaakte film, terug te kijken op je Sony camcorder. Dit kom, doordat Sony's de camcorders zelf de SD kaart formateer met een mappenstructuur. Tijdens het opnemen worden deze mappen gevuld en een teller bij gehouden. zie afbeelding

Wanneer het echt zeker wilt weten, stuur dan een mailtje naar de Support van Sony.

succes,

Rob