AVCHD branden naar DVD

stavanutrecht schreef op 11.10.2008 om 09:11 uur

Ik gebruik Video deluxe 15 voor het monteren en branden.

Voor de opnames gebruik ik een Panasonic AVCHD camera.

 

Als ik opgenomen beelden rechtstreeks van mijn camera op de tv afspeel geeft dit een goed resultaat. Het resultaat van gebrande dvd’s is erg korrelig.

Ik vermoed dat dit komt omdat de HD beelden 1920 x1080 omgezet moeten worden naar een MPEG2 met een lagere resolutie 720x576.

 

Is er naast het aanschaffen van een blueray writer en speler een andere oplossing om toch goed beeld op de tv te krijgen?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 11.10.2008 om 13:02 uur
Als je inderdaad terug gaat naar een normale DVD, kost dat kwaliteit. Naar Blu-ray branden is dan echt de enige optie om je kwaliteit hoog te houden. Zelf gebruik ik een Sony VAIO notebook met een Blu-ray brander.

Of je koopt een externe HDD met een HDMI uitgang en schrijf je de bewerkte beelden in HD-kwaliteit daar naartoe. Die externe harddisk verbind je dan vervolgens met je TV.
Rudy3032 schreef op 12.06.2009 om 16:53 uur
Ik exporteer de film (720p) als AVI. Dat zijn grote bestanden, maar je behoudt kwaliteit. Ik speel 'm af met een (mini) laptop wmp. Aansluiten op de tv als monitor. Er zijn ook mediaspelers of externe harddisks die avi afspelen. 
jvdl1 schreef op 01.02.2012 om 02:43 uur

Maar waarom zijn de resultaten VDL zoveel slechter dan van een normale single layer DVD zoals bijvoorbeeld een speelfilm. Die kwaliteit is vele malen hoger dan de DVD´s die ik brand met Magix ook al houd ik de speelduur onder de 60 minuten, het beeld blijft erg korrelig.

Ik heb overigens DIVX films gezien van ongeveer 700 MB die nog een betere kwaliteit hadden.

Ik heb alle instellingen geprobeerd en er veel te veel uren ingestoken, maar krijg het niet voor elkaar om de kwaliteit van films of ander gekocht materiaal te evenaren met dezelfde bestandsgrote zodat het netjes op een DVD past, terwijl het origineel (in AVCHD gefilmt) zeer goed van kwaliteit is.

Heeft iemand misschien de gouden tip?

Groeten,

John