Mijn foto's hebben de verhouding van 16:9. Bij het aanmaken van een slideshow in "Foto's op CD & DVD 10" is gekozen voor het 16: 9 beeldscherm. Tevens is toen "automatisch beeldvullend uitvullen"aangevinkt.
Wanneer nu een 'staande' foto uit de mediapool aan de show wordt toegevoegd, verschijnt in Magix de optie "Aanpassen " of "Niet Aanpassen". In beide gevallen blijkt die staande foto evenwel over de breedte van het scherm - formaatvullend dus - te worden uitgesmeerd.
In bij die opties vermelde tekst, wordt gezegd dat ook handmatig het juiste formaat te herstellen is en wel door in "Effecten" de middelen van "Uitsnede & Zoom" toe te passen. Wel nu, mij lukt dit niet!!!
De beste reconstructie van het originele beeld levert een beeld op dat wat te breed en te kort is, alsof de foto dus over zijn geheel wat is ingedrukt. Dat is het geval bij onder "Uitsnede" een 'Breedte' en een 'Hoogte" van ieder 100 %, 'Proporties behouden' en met 'Beeldvullend' aangevinkt. Onder "Positie/Grootte" staat 'Positie' op 198 links, resp. 0 boven, 'Grootte' op 324 voor 'Breedte' en 576 voor 'Hoogte', 'Proporties behouden' en 'Zoom' op 100.
Kortom, ik denk alles geprobeerd te hebben, maar zonder succes! Wie kan mij helpen? Bij voorbaat mijn dank!