Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 14.02.2010 om 15:43 uur
 Hallo Henky,
Bedoel je dat je opgenomen tikgeluiden, zichtbaar in de geluidsgolfweergave van het audiospoor, wilt verwijderen? Met Video de Luxe (audiocleaning) heb ik zelf stoorgeluiden nog niet verwijderd. Zeer goede ervaringen heb ik met Magix Music Cleaning Lab. Maar misschien zijn er Magix-agenten die een oplossing hebben met Video de Luxe.
mi-bo schreef op 14.02.2010 om 16:50 uur
Beste, klik met de rechter muis op geluid spoor, er gaat een scherm open. ga naar Audio-effecten, ga bv naar Zwak fiter, en het is opgelost,
succes.
mi-bo Team.
Voormalige gebruiker schreef op 20.02.2010 om 14:15 uur
Hallo Henky, Reactie op jouw aangepaste vraag:

Dat is ook mijn ervaring. Eerst nog een (beperkte) herhaling van mijn vraag:
met naalden bedoel je de uitslag die zichtbaar is in de grafische weergave van de geluidsgolven? Uitschieters met dunne, lange lijnen zijn inderdaad vaak harde tikgeluiden die zich niet met een filter laten verwijderen. In Music Cleaning Lab kun je heel precies die geluidsgolven selecteren en verwijderen zonder dat dit de andere geluiden en frequenties hoorbaar beïnvloedt. Voor optimale bewerking van je videogeluid (het programma kent een instelling voor het importeren daarvan) werkt zo'n programmaatje heel nauwkeurig en plezierig. De aanschaf is het overwegen waard!
henky schreef op 29.03.2010 om 11:52 uur

Is he t niet mogelijk om via de audiogeluid hoogte af te kappen

Voormalige gebruiker schreef op 29.03.2010 om 12:49 uur
Henky,
Bij de weergave van de geluidsgolven in VDL wordt niet de frequentie van het geluid weergegeven maar het volume. Harde geluiden die als uitschieters in het patroon worden getoond (audionaalden) kunnen alleen met een audiobewerkingsprogramma, zoals ook Magix in het programma heeft, geheel worden weggenomen zonder dat het geluid hapert. 
Voormalige gebruiker schreef op 13.04.2010 om 20:00 uur
Hallo Henky,
Het is alweer een tijd geleden dat je vraag werd beantwoord maar misschien komt een recente ervaring van enkele vrienden nog van pas.
Zij melden dat in de, bij VDL16 Premium meegeleverde, Magix Music Editor hardnekkige klikgeluiden verwijderd kunnen worden.
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd maar een test lijkt me de moeite waard!