Audio met microfoon

Aernout schreef op 05.11.2018 om 20:35 uur

Als ik audio opneem met microfoon (inspreek en ducking gebruik) wordt de opname ergens aan het eind van de film ingevoegd samen met ducking op dat moment op muziek en audio film spoor.

Mijn tijdlijn waar ik het wil invoegen staat echter aan het begin van de film (daar waar ik het hebben wil).

Dit heb ik nog met geen enkele versie van Video de Luxe ooit meegemaakt. Heb diverse instellingen nagelopen maar ben niets vreemds tegen gekomen.

Ook worden de audio fragmenten niet opgeslagen waar ik aangegeven heb. Ze komen standaard in de MAGIX\Video deluxe Premium\My Record map.

Windows 10 Home, intel Core i7-8700 CPU @ 3.20GHz, 16Gb RAM 64-bits besturingssysteem, x64-processor.

Microfoon - Logitech.

Magix heeft alle updates. V18.0.1.209 (UDP3)

Reacties

mi-bo schreef op 06.11.2018 om 10:09 uur

@Aernout

Beste Aernout.

Ten eerste welkom op MAGIX.INFO Forum.

Uw oproep gelezen, zelf om uit te testen een Trust Microfoon gebruikt.

De cursor aan het begin gezet en via de rode knop onder Preview venster, de opname mogelijkheid gebruikt.

Geluid opgenomen en staat op de plaats waar de cursor stond.

heeft U ook via hulp extra inhoud volledig geïnstalleerd ( ook na de laatste grote download ).

een tweede opname gemaakt en op de plaats waar de cursor stond is de opname begonnen

opslaan in map, kunt U zelf aangegeven waar U het opgenomen geluid wilt plaatsen

Mvg

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info 2de opname

Aernout schreef op 06.11.2018 om 17:47 uur

Michael,

Dank voor je reactie.

Ja, alle updates en extra inhoud is gedownload.

Heb nu even in het demo project getest door daar een opname in te maken en dat werkt wel zoals het hoort en ik gewend ben. De spraakopname komt bij het begin van de cursor en de Ducking werkt ook.

Het enige wat mij nu te binnen schiet, is dat ik voor het eerst een back-up gebruikt heb, omdat bij het openen van het project alle foto's die ik in de film gemonteerd had verdwenen waren. Door terug te gaan naar een back-up heb ik dit weer ongedaan gemaakt.

Zal proberen alles over te zetten naar een nieuw project, maar vrees dat dat niet gaat helpen...

Andere suggesties?

mi-bo schreef op 06.11.2018 om 18:01 uur

@Aernout

Beste Aernout,

Als U het back-up project op de tijdlijn heeft staan en dit via bestand, opslaan als, dit onder een andere naam opsla, dan kunt U met ingesproken tekst het project verder bewerken.

Mvg

Michael

Aernout schreef op 06.11.2018 om 18:09 uur

@Michael

Dat is ook exact wat ik heb gedaan, tot 3x toe, helaas zonder resultaat.

Inmiddels heb ik een oplossing gevonden (lijkt het op, moet nog alles nalopen).

1. Project opgeslagen onder nieuwe naam
  2. Alle objecten gekopieerd uit de film
  3. in hetzelfde project een nieuwe film aangemaakt
  4. daar alle objecten weer in geplakt
  5. bij de eerste test leek alles goed te zijn

Het is wel zaak dat voor het gebruik van back-ups een oplossing komt, want deze work-around vind ik niet echt professioneel.

Zal een afmelding geven nadat ik weer tijd heb om alles te controleren.

Tot zover bedankt!

Groet,

Aernout.

mi-bo schreef op 06.11.2018 om 19:04 uur

@Aernout

Beste Aernout,

Dank voor de feedback.

En hoor graag wat de oplossing is,daar leren MAGIX lezers en gebruikers ook van.

Mvg

Michael

Aernout schreef op 06.11.2018 om 19:31 uur

@Michael,

Zojuist weer verder gegaan met testen. Deze bleven positief. Boven beschreven oplossing werkt.

De opgenomen fragmenten komen op de aangegeven plaats, Ducking werkt en ook de opgenomen fragmenten komen nu in de juiste map terecht.

Blijft wel een workaround, totdat Magix met een update komt die dit probleem oplost.

Hoop dat er een snelle definitieve fix komt voor gebruik back-up projecten.