Audio en Video koppelen

sretepbob schreef op 14.01.2013 om 16:35 uur

De eerste helft (ongeveer) van het project dat nu onder handen is zijn video en audio gekoppeld en in het andere deel niet meer. Was wel zo. Klikken op een video maakt het audiodeel niet automatisch geel. Wat kan hier de oorzaak van zijn. Tevens werkt Contr + U niet, video en audio op 1 spoor. Ik kan het niet vinden in de mee geleverd hulp. Ik werk met Video de Luxe 2013

mvg

Bob

Reacties

lkoopmans schreef op 14.01.2013 om 17:20 uur

Volgens mij moet je alle 2 de sporen(audio en video) aanklikken + SHIFT en dan op de knop "Groeperen" drukken.

Symbool: schakelaars aan elkaar.

sretepbob schreef op 14.01.2013 om 17:42 uur

Nee dat is het niet. Je moet dan elk object gaan groeperen. Dat is natuurlijk geen doen als er meer dan objecten dit euvel hebben. Ik moet iets gedaan hebben waardoor achter de slider de zaak veranderd is. Dit moet terug te draaien zijn. Tever geleden voor Control Z

RiViS schreef op 14.01.2013 om 19:46 uur

Hallo Bob,

Bedoel je dat vanaf een bepaald punt alle geluidsfragmenten verschoven zijn t.o.v. de beeldfragmenten? Ik heb dat ook wel eens gehad, het ontstaat soms tijdens knippen-met-automatisch-aanschuiven, en vooral als je niet alle videofragmenten op het zelfde spoor hebt staan. Houd dat dus een beetje in de gaten.

Je kunt het als volgt terugschuiven: 1) selecteer alle fragmenten met verschoven geluid (sleep er over heen met ingedrukte muisknop),  2) degroepeer ze,  3) selecteer nu alléén alle verschoven  geluidsfragmenten, 4) schuif ze met de muis op z'n plek, 5) nu moet je beeld en geluid opnieuw groeperen, dat is een aardige klus als het veel objecten zijn, want je wilt w.s. niet de hele boel groeperen, dus moet dat per object: selecteer beeld+geluid en klik op Groeperen.

Alternatief: Zoek via "Bestand/ Backup project laden" de laatste backup waarop de verschuiving er nog niet was. Backup project bestanden herken je aan de projectnaam met de toevoeging _BAK  en een volgnummer, ook staat het tijdstip van opslag vermeld.je zult dan mogelijk nog wel wat bewerkingen opnieuw moeten doen.

groet,

Rijk 

sretepbob schreef op 14.01.2013 om 21:46 uur

Hallo Rijk,

Het is geen kwestie van verschoven geluidsfragmenten. Elk object heeft zijn geluid op de juiste plaats. Eris mee te leven want ik heb aan deze film al veel gemonteerd. Het gaat eigenlijk om de laatste 150 objecten. Nu moet ik oppassen bij knippen en verslepen dat alles van het betreffende object mee gaat. Bij de volgende film gaat het geluid niet naar een eigen spoor. Dat weet ik zeker om deze droefenis te voorkomen. Misschien komt de gouden tip nog.

mvg

Bob

RiViS schreef op 14.01.2013 om 22:27 uur

Als ik je vraag nog een keer goed over lees dan denk ik te begrijpen dat je probleem is dat in de tweede helft de video- en audio-objecten allemaal gedegroepeerd zijn. Wat de oorzaak is, is moeilijk te achterhalen. Als je geen zin hebt om ze stuk voor stuk weer te groeperen en je wilt toch de oude situatie weer terug, dan rest nog de backup, zoals ik in mijn eerste antwoord beschreef.

groet,

Rijk

sretepbob schreef op 14.01.2013 om 22:38 uur

Hallo Rijk,

Helaas er is geen backup. In ieder geval is het een goede les om Magix te leren.

mvg

Bob

RiViS schreef op 14.01.2013 om 22:55 uur

Vreemd, backups worden automatisch gemaakt, dat heb je toch hopelijk niet uitgeschakeld? Kijk in Projectinstellingen, tabblad Systeem of links onderaan een vinkje staat bij "Project wordt automatisch opgeslagen". Je kunt daar ook aangeven hoe vaak, standaard is elke 10 minuten.

By the way: heb je het programma wel bij Magix geregistreerd?

groet,

Rijk

sretepbob schreef op 15.01.2013 om 11:35 uur

Ik heb nog eens een intensieve inspectie gehouden van mijn schijven en daar inderdaad *.bak bestanden terug gevonden. Normaal sla ik alles op in een map, maar deze *.bak files komen buiten de bestaande mappen. Wat een zootje staat daar. Eerst maar eens flink opruiming gehouden. Ik kan er niets mee doen want het wordt niet herkend. Het programma is geregistreerd.

mvg

Bob

RiViS schreef op 15.01.2013 om 13:23 uur

Backups kun je het beste benaderen vanuit VdL via Bestand/... , zoals ik beschreef op 14/1 onder Alternatief.

Het lijkt mij niet zo verstandig om backup bestanden weg te doen, totdat je er zeker van bent dat het betreffende project "af" is en je er niet meer aan wilt werken. Het zijn overigens geen grote bestanden, voor de opslagruimte hoef je het niet te doen.

groet,

Rijk

sretepbob schreef op 15.01.2013 om 17:06 uur

Zoals al eerder gezegd backup bestanden worden door de computer resp. Magix niet herkend.

Ik heb nog eens geprobeerd om het geluidspoor terug te zetten. Het blijkt dat soms bij een aantal scenes, objecten zo je wil,  via shift A>g>control U het geluidspoor van 2 naar 1 gaat. Er zijn hier echter ook stukken waarbij het geluidspoor terug komt op 2 na degroeperen (Shift G). En er is een object waarbij het geluid absoluut niet terug wil. Wie het weet mag het zeggen.

mvg

Bob