Hallo Ted het is juist wat Bol als antwoord geeft, maar ik denk dat je onder het originele geluid een muziekje wilt hebben in een extra spoor en die kan je gewoon in elkaar schuiven zodat het gaat zoals je vraagt. Als je je het met de film wil doen heb ik een 7 tal plaatjes gemaakt Zoals je ziet kan het wel maar het resultaat is nihil want om de synchroniciteit niet te verstoren als er b.v. spraak of iets dergelijks inzit zal je bij de overgang in het geluid geen verschil horen Mvg Kees
importeren die gelijk zijn voorzien van crossfade,
dan kun je tracks opnemen zonder plotselinge geluidsveranderingen en kliks, en dan een kommentaar audiotrack aan de beelden toevoegen met op de achtergrond het geluid van de opnames , maar bij videodeluxe maakt
hij steeds video fades wat altijd goedkoop eruit ziet , dus audio faded en video harde las,
Als ik nu goed begrepen heb, wilt u audio in- en out fade onder uw clips, zodat de opgenomen audio zachter wordt, zodat u er een voice over onder kunt zetten. Dit is binnen Magix ook te realiseren.
Zo doet u dat:
zet het geluid van de clip op spoor 2 (als dit nog niet het geval is, activeer spoor 1 en gebruik de sneltoetsen Ctrl+H - spoor 1 beeld en spoor 2 audio)
klik met rechtermuisknop op spoor 2 (audio)
activeer volumecurve - sneltoetsen (Ctrl+Shift+V)
een groene lijntje wordt zichtbaar op het audiospoor
klik ga muis op de groene lijn staan
Het handje verander in een driehoekje
klik op de linkermuisknop; er wordt een blokje geplaatst
zet op dezelfde lijn nog zo'n blokje om out te kunnen fade
trek het tweede blokje naar beneden, om het geluid zachter te zetten
zet over de lengte, waar u een voice over wilt plaatsen weer een blokje
zet op dezelfde lijn nog een blokje en trek deze naar boven om het geluid weer in te fade
Succes,
Rob
PS. zie ook blz. 189 en 190 van het handboek Video Deluxe. Als u deze nog niet hebt gedownload, ga naar: hulp/ gebruiksaanwijzing(PDF) downloaden
U hoeft niet iedere clip handmatig in - en out faden. Als u bv. alle 80 clips activeer (geel), dan kunt u over bv. de 80 clips in een keer de audio in- en out faden.
ik zal het proberen uit te leggen, wat ik wil is tussen iedere audioclip een cross fade te maken,
dus niet in het begin fade in, dan alle clips, en dan fade uit, maar tussen iedere clip
fade out en fade in, zodat de losse stukjes filmgeluid toch een redelijk achtergrond geluid maakt zonder steeds een tik en geluidsverschil tussen de clips in ,
eingelijk simpel , zeg 30 clips kiezen, op de tijdlijn zetten en geluid van alle 30 clips vloeiend overheen laten gaan , en de clips dan later weer editen zodat geluid synchroon is,
dat kan met adobe premiere, maar hoopte dat dat ook met videodeluxe kan,
ook kan adobe premiere het geluid editten terwijl je het hoort, videodeluxe hoor je niks
als je door de tijdlijn scrolt, tenminste mij lukt het niet, op die manier kun je geluid precies editten en synchroon maken met videobeelden.
Om te beginnen moeten alle clips voor- en achteraan ingekort worden vb een clip van 10 sec vooraan en achteraan 2 sec inkorten geeft u een mogelijkheid om een crossover van max. 2 x 2 sec te maken.
Eens de clips allemaal op de tijdlijn geplaatst selecteer alles en klik op de gebroken ketting.
Nu is van ieder clip de originele klank los gekoppeld.
Wanneer je nu met de cursor de voorzijde van de klank aanraakt krijg je een dubbele pijl. Als je deze nu links beweegt zal uw originele klank verlengd worden. Zo kan hij onder de voorgaande clip geschoven worden. In dit geval zal de klank van de tweede clip gemengd worden met deze van de eerste clip.
Wil je de klank van de eerste clip ook mengen op de beelden van de tweede clip, dan neem je de achterkant van de originele klank van de eerst clip en sleep hem onder de tweede clip.
Je kan natuurlijk niet meer originele klank bijschuiven dan er is. In het voorbeeld hier 2 sec.
Dit moet wel voor iedere klank afzonderlijk maar dat gaat wel vlug.
Opgelet dat je niet verschuif wanneer een handje zichtbaar wordt want dan verschuif je gans het klankspoor en is het niet meer lip synchroon.
Wanneer alles klaar is is het aan te raden dat je de originele klank aan het beeld vastlegt door beiden te selecteren en dan op de gesloten ketting klikken.