Wanneer ik het gedeelte van de weg te nemen "audio" selecteer en ik klik met rechter muisknop hierop krijg ik inderdaad "audiofuncties" -- bij dit scherm van audiofuncties krijg ik NIET het tweede venster waarop "audio-object verwijderen" staat. Ik krijg een heel ander scherm te zien.(hierin staat o.a. - originele geluid terugzetten, audio cleaning, normaliseren, volume instellen, geluidseffecten.)
Toch in elke geval hartelijk bedankt en mijn beste wensen voor het nieuwe jaar.
- terug alles selecteren en ongeveer in het midden van een van uw shots uw cursor plaatsen. Dan komen 2 dubbele pijltjes zichtbaar.
- wanneer je op de onderste nu links klikt dan komt de mogelijkheid om het volume niveau te regelen. Wanneer je nu het niveau naar "uit" brengt dan is alles wat je geselecteerd hebt ( staat in geel gekleurd) naar nul herleid.
Wanneer het geluid (audio) reeds is verwijderd van uw clip, krijg u in het twee venster niet de mogelijkheid om een audio object te verwijderen, wel dat u het originele geluid weer terug kan zetten. zie afbeelding
Er zijn verschillende mogelijkheden om geluid (audio) van een clip te verwijderen.
Een daarvan is:
Ga op de clip staan en druk op Ctrl+H.
Het beeld komt nu op spoor 1 en het geluid op spoor 2
Activeer de clip (geel)
Klik nu op de gebroken schakels op de werkbalk onder het previewscherm
Activeer spoor 2 (audio) en druk op "Delete toets"