Aspect probleem op de dvd

riphagentjuh schreef op 29.06.2009 om 15:21 uur
Hallo,

Ik heb een probleem met het aspect van de dvd die ik heb gebrand met vdl 15 premium. Alles is gereed gemaakt voor branden en ingesteld op 16:9 aspect en eenmaal op de dvd ziet het er ook goed uit. Maar dat was als ik het afspeelde op de computer... met cyberlink power dvd... Op onze ouderwetse 4:3 tv monitor is de film ineens niet meer goed van aspect. Het lijkt wel weer 4:3 maar ook voor 4:3 is er teveel van het beeld afgevallen (randen). Het rare is: het gebeurt alleen als de echte film begint... met het menu heeft ons tv'tje geen probleem! Netjes 16:9. Maarja...

Helpt iemand me uit de brand? alvast bedankt.

Reacties

Polders schreef op 29.06.2009 om 17:29 uur
Beste riphagentjuh, als je de film instelt op 16:9 is dat om af te spelen op een TV-scherm 16:9.
Wanneer de zo'n 16:9 film afspeelt op een TV scherm 4:3, dan valt er een deel van het beeld weg.

Vaak heeft een DVD speler een mogelijkheid om te zoomen.
Hiermee kunnen verschillende zoom verhoudingen worden gekozen.
Probeer deze optie eens tot het volledige scherm 16:9 film op de beeldbuis 4:3 te zien is.

Kies voor dhet filmformaat het beeldformaat van de TV waarop afgespeelt zal worden.

Veel succes
mi-bo schreef op 30.06.2009 om 18:42 uur
Beste, als u een tv heeft met een 4:3 positie waarom dan 16:9 branden,
waarom uw film afspelen met power dvd terwijl dit ook gewoon in vdl 15 gaat,
of het is 4:3 of 16:9 ( ook geen super in een auto doen die normaal op normale benzine rijdt,) succes.
humf schreef op 09.07.2009 om 01:18 uur
Hallo riphagentjuh
Waarschijlijk heeft u het al opgegeven maar toch. Het 16:9 onderdeel van VDL-15 zit gewoon niet goed in elkaar. Uw effect treedt ook op wanneer ik exporteer naar avi het resultaat lijkt op 4:3 maar, zo u ook aangeeft, er mist meer.
Vult u ens een supportform in op de support site van magix. By the way: een auto op normaal doet het nog beter op super; en dat zegt veel!