arranger/tijdlijn

jakjakobs schreef op 23.10.2011 om 22:19 uur

Ik heb een montage gemaakt in Magix Video de Luxe MG Premium. Het materiaal is AVCHD in 50P. De montage maken verliep prima.

Maar nu ik, een dag later, deze montage wil openen verschijnt wel de programmamonitor en de mediapool maar geen arranger/tijdlijn. Hoe kan dit?

 

Ik heb Windows 7, i5, 2,67 GHz, 6GB gerheugen, 1,5 GB videokaart

Reacties

FransS schreef op 23.10.2011 om 23:26 uur

Hoi Jakjacobs,

Waarschijnlijk is er een vonkje niet aan gevinkt ,ga even naar bestand dan programma instellingen klik op instellingen en ga naar het laatste tabbaard daar zie je wat beeldschermen en klik nu op de bovenste .

Als je nu terug gaat naar je programma zal je zien dat alles weer staat waar het moet staan.

Ik heb in een vorig bericht een beeld geplaatst waar je naar moet zoeken,ik weet allen nog niet hoe ik de link daar naar toe hier moet plaatsen dus zoek even het staat niet zo ver onder jou bericht.

Suc6 Frans S

jakjakobs schreef op 24.10.2011 om 14:14 uur

Hoi Frans,

Heb je advies opgevolgd echter zonder resultaat. Het gekke is dat dit probleem zich niet voordoet bij alle alle andere montages.

 

Bedankt voor je snelle reactie

 

Groetjes,

Sjaak Jakobs

lucky_me schreef op 24.10.2011 om 21:01 uur

dag jakjakobs

wanneer je in de menubalk op "venster" klikt, dan moeten er vinkjes staan naast programmamonitor, mediapool en project. Kontroleer ook eens of de mediapool en de monitor niet de ganse schermruimte vullen. In dit geval moet je ze manueel verkleinen zodat er plaats vrij komt voor de arranger. Zelf heb ik hier ook reeds problemen mee gehad

en die weergavesjablonen werkten bij mij ook niet.

mvg

Luc

 

 

 

jakjakobs schreef op 24.10.2011 om 21:31 uur

Hoi Luc,

 

Ook jij bedankt voor je reactie.

Deze mogelijkheden heb ik ook al bekeken. Er was nergens een arranger te bekennen. En omdat deze arranger er niet is zijn de monitor, mediapool en project niet te activeren.

Maaaaaaaar ik heb het (per ongeluk) opgelost door mogelijkheden te bekijken. Ik heb het volgende gedaan:

==> bestand ==> Back-up project laden ==> het laatste back-up bestand gekozen gevolgd door enter.

En zie daar.......ik had mijn hele montage terug.

 

Kunnen we allemaal wat aan hebben. In de hulpfunctie staat hierover het volgende:

Back-up project laden
Met de optie laadt u een automatisch aangelegde back-up van een project. Dergelijke automatische back-ups eindigen met de extensie MV_ (underscore). Deze optie is ook een goede hulp bij noodgevallen wanneer u tijdens de bewerking per ongeluk heeft opgeslagen maar weer naar de vorige versie van de film wilt terugkeren.

Sneltoets: Alt + O

Tip: onder "Bestand > Instellingen > Programma..." kunt u in het tabblad "Systeem" onder "Automatisch opslaan" instellen hoe vaak een dergelijke back-up wordt gemaakt.