Reacties

RiViS schreef op 22.11.2010 om 12:03 uur

ls je op een dvd brandt en die afspeelt via een dvd speler dan kun je het beste als mpeg2 branden. Het programma kiest overigens automatisch voor die instelling als je kiest voor dvd branden.

AVI geeft zeer grote bestanden, je kunt dan beter kiezen voor dv-avi, maar bij branden op dvd is dat niet zo logisch, als je dvd speler het al zou kunnen afspelen.

groet,

Rijk

RiViS schreef op 23.11.2010 om 12:27 uur

Hallo Louis,

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat je nu precies wilt. Kennelijk wil je afspelen op een TV, maar via welk medium? DVD? Mediaplayer wellicht?

Als je bewerking klaar is, ga je naar het scherm Branden en daar kun je weer verdere keuzes maken: DVD, PC show.

Of wil je de film alleen maar ergens opslaan (omdat je het hebt over converteren..)

groet,

Rijk

Facolaho schreef op 23.11.2010 om 17:01 uur

Hoy Rijk.met Louis, ik weet niet of je het programma kent,( Foto Manager 10 de luxe),maar als je alle bewerkingen gedaan hebt,ondertit,muziek zegt het programma "klaar ",moet je naar volgende hoofdstuk en daar is een converter die het geheel in een videoclip gaat zetten en daar zijn 4 mogelijk heden in en dat is de vraag, welke, ik heb al 2 daarvan uitgeprobeerd,een avi bestandwordt groot 12GB,en wordt in je videomap opgeslagen en de tweede mogelijkheid, was goed beeld maar onder en boven een balk op de TV,maar de bedoeling was volledig beeld, wat je in het programma ook aan moest vinken.

mvg,Louis.

RiViS schreef op 24.11.2010 om 10:31 uur

Hallo Louis,

Met FotoManager heb ik geen ervaring, wel heb ik versie 8 op mijn PC gevonden (is blijkbaar door Magix ongevraagd geïnstalleerd). Daarin zie ik inderdaad de exportmogelijkheid die jij w.s. bedoelt.

AVI is niet zo'n goede optie, het geeft zeer grote bestanden. WMV zou kunnen maar of dat voor vertoning op TV erg geschikt is, weet ik niet. Een voor de hand liggend formaat zou mpeg2 (evt mpeg4) zijn, maar dat zie ik er niet bij staan.

Overigens denk ik dat dit programma vooral bedoeld  is voor het beheren  van foto's en voor presentatie op PC.

Als je op TV e.d. wilt presenteren moet je misschien meer denken aan een programma als Foto's op CD en DVD.

groet,

Rijk

Facolaho schreef op 24.11.2010 om 23:53 uur

Hay Rijk met Louis nog even,dat is een goeie tip,Foto`s op CD/DVD,gaan we uitproberen,nog bedankt voor je op en aanmerkingen,heel positief.

mvgr,Louis