afspelen van gebrande DVD via video delux MX Premium is onscherp

anvep schreef op 18.11.2012 om 17:28 uur

hi,

ik heb pas Video Deluxe Mx Premium aangekocht. via mijn sony Camcorder DVD201E met mini DVD-rewriteable schijfjes worden er .VOB bestanden aangelegd.  Via video deluxe-softwareversie 11.0.6.0, draait op Windows 7,  sleep ik de Vob bestanden in een project, doe scene verdeling, voeg titels , overgangeffecten en muziek toe.Nadien brand ik het geheel op DVD.En hier zit nu het probleem mijn resultaat die ik afspeel op een LED TV van Samsung is  niet bevredigend. De beelden zijn onscherp. Ik heb gebrand met AVCHD -encodeinstellingen AVCHD 1920x1080i PAL - smart redering en videoeffecten op CPU berekenen niet aangevinkt. enkel Anti interlace filter aangevinkt.

Ook geprobeerd via exporteren naar MPEG-4 - resolutie 1920x1080 - framerate 25 beeldverhouding 16:9.

Kan iemand mij op weg helpen hoe ik terug mooie scherpe beelden kan krijgen? Bedankt voor alle hulp!

Reacties

bobbiaan schreef op 18.11.2012 om 20:39 uur

Beste...,

Ik ben gaan zoeken naar gegevens van deze camera maar wat ik weten wil heb ik niet gevonden. Met welke resolutie heb je de filmbeelden op genomen. Ik denk in de orde van 720x 576 pixels??

Mvg
Bobbiaan

anvep schreef op 18.11.2012 om 22:21 uur

Hi Bobbiaan,

als ik de eigenschappen van de VOB file bekijk, die op de mini dvd staat  dan staat daar frame breedte 704 en framehoogte 576.

Grtz

Patrick

bobbiaan schreef op 18.11.2012 om 22:59 uur

Hallo,

Ja dat is de reden van wazige beelden. Je kan van die bestanden geen betere kwaliteit maken. Dus maak een nieuw project met de instelling 720x 576 en exporteer dit project dan als mpg dvd kwaliteit.

Dan zal het wel beter worden. maar verwacht geen HD kwaliteit want dat is het bronmateriaal niet.

Suc6

Bobbiaan

Voormalige gebruiker schreef op 27.11.2012 om 19:55 uur

Beste,

Misschien heb je wat aan.

https://support2.magix.com/customer/nl/node/466

Succes

Rob