Afmetingen thumbnails

Cinecor schreef op 14.08.2011 om 15:14 uur

Betreft: VdL17HD

In de mediapool is een instelling te vinden voor de weergave van de opgeslagen bestanden (shots), t.w. Lijst, Details en Grote symbolen. Die grote symbolen krijg ik echter niet te zien, het blijft bij zeer kleine thumbnails waarop je de beeldinhoud totaal niet kunt beoordelen en dus daarop niet kan selecteren. Je bent dus gedwongen om òf een gedegen shotlist aan te leggen òf gebruik te maken van de Windows Explorer die wèl grote miniaturen kan produceren (althans bij W7). Of bestaat er een truc om die Magix thumbnails in de mediapool op één of andere manier beter zichtbaar ter maken?

Reacties

mi-bo schreef op 14.08.2011 om 20:05 uur

U zet uw bestanden op de tijdlijn, dan gaat u naar de optie aan de linker zijde met 4 blokjes  scene overzicht, nu komt Uw project in dit bestand te staan, erg klein nu gaat u naar de rechter zijde verschuif de balk en Uw vraag wordt beantwoord.

Ter aanvulling, u zet het project op de tijdlijn aan de rechter zijde van de tijdlijn modus ziet u een schuif balk, daar onder ziet u een + /- klik dit eens aan en het beeld en geluid lijn worden groter.

succes met het mooie Magix product

FransS schreef op 14.08.2011 om 23:12 uur

Hoi Cinecor ,

Als je 1x op het fragment klikt dan krijg je het te zien in je monitor en dan is het goed te bekijken

En de thumbails in de media pool zijn bij mij goed te zien .

Grt. Frans S.

Cinecor schreef op 15.08.2011 om 08:44 uur

Ik denk dat ik mijn vraag misschien niet duidelijk genoeg gesteld heb.  Om een goede edit samen te stellen worden opgenomen shots (van de footage) vanuit de mediapool gekozen en worden ze in een bepaalde volgorde naar de tijdlijn gesleept.  Daarvoor is het noodzakelijk dat je aan de hand van de thumbnails (miniaturen) in de mediapool goed kan zien om welk shot het gaat. Bij mij zijn die miniaturen erg klein en dus is dat heel moeilijk te zien: Opgemeten op het scherm: 10x14 mm voor 4:3 en 8x14 mm voor 16:9. Natuurlijk kan ik met dubbelklikken (in te stellen) het shot weergeven en afspelen op de monitor, maar dat is een boel extra klikwerk. Het eerst op de tijdlijn plaatsen (zoals mi-bo suggereert) is een oplossing die nog omslachtiger is. (het geeft trouwens alleen maar shots van track 1 weer) Het daarbij door hem genoemde schuifbalkje in de arranger zou beter op het venster van de mediapool kunnen zitten!  Wat bedoeld wordt met 1x klikken op "het fragment" (Frans S) is me niet duidelijk. Een fragment is een gedeelte uit een film en ik begrijp niet goed hoe dat zou moeten werken.

FransS schreef op 15.08.2011 om 18:00 uur

Als je een keer op het fragment klikt of dat nu in de media pool is of bij take,dan zou het zo moeten zijn dat het fragment afspeelt in de monitor. Wat je ook kan doen is de media pool groter maken door het naar onderen groter te maken ,experimenteer daar maar eens mee,en het monteren blijft een omslachtig maar toch wel leuk werk,het is niet zo dat de computer al het werk doet je moet er wel wat voor doen om een leuk geheel te krijgen,en de meeste editers zitten met kleine beelden .

Grt. Frans S.

Cinecor schreef op 19.08.2011 om 07:56 uur

Het gaat me niet om de weergave op de tijdlijn in de arranger, maar om de grootte van de miniaturen die in de mediapool te zien zijn. Bij het  "oprekken" van het gehele mediapoolvenster (zoals hier gesuggereerd) verandert er bij mij niets aan de grootte van de miniaturen. Bij deze kleine "plaatjes" is het eigenlijk onmogelijk om op het zicht steeds het goede mediabestand te kunnen kiezen. Bij het goede editen toch een vereiste. In de Windows Explorer zijn ze goed groot weer te geven, maar steeds omschakelen is natuurlijk geen werken. Welke andere oplossing is er binnen Magix mogelijk?

SOFRO schreef op 13.09.2012 om 16:33 uur

Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Er staan ongeveer 90 filmshots van ongeveer 10 toty 15 sec.Deze zijn erg klein; Je kan ze natuurlijk een voor een afsplene maar dat is eigenlijk niet de bedoeling.

Heb je al een oplossing om de tumbernails duidelijk zichtbaar te vergroten?.

Zo ja dan graag reactie.

Cinecor schreef op 13.09.2012 om 16:41 uur

Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Er staan ongeveer 90 filmshots van ongeveer 10 toty 15 sec.Deze zijn erg klein; Je kan ze natuurlijk een voor een afsplene maar dat is eigenlijk niet de bedoeling.

Heb je al een oplossing om de tumbernails duidelijk zichtbaar te vergroten?.

Zo ja dan graag reactie.

Beste Sofro

Dit is een achterhaald probleem. In de laatste versie MX zijn met een schuifinstelling de thumbnails te vergroten. T/m versie 17 kan dat dus niet. Inmiddels staat versie 2013 al weer voor je klaar. Bij Magix worden geen updates uitgegeven. Elk jaar verschijnt een nieuwe verbeterde versie. Advies is om diedan ook elke jaar opnieuw aan te schaffen. Sommigen vinden dat te duur, maar als je rekent wat bijv. een "dineetje voor twee" kost is het feitelijk een koopje...