Reacties

RiViS schreef op 01.01.2012 om 22:07 uur

Hallo Jim,

De dialoog voor het activeren van codecs verschijnt automatisch zodra deze codec vereist is. Ik weet zo uit mijn hoofd niet hoe dat zit met "veld 1", maar volgens mij spreekt de dialoog voor zich.

Dit staat overigens ook beschreven onder Hulp/ Codecs activeren (tweede regel)

groet,

Rijk

Jim2123 schreef op 01.01.2012 om 23:18 uur

Klasse Rijk,

 

Ga ik zo uittesten ben nu aan het laden.

Ik ben beginnende .....

is een codec nu niet een ander woord voor extensie?

Ik heb eerder en bestand willen exporteren naar een mpeg4 ..... dat is ook gedaan maar toen vroeg men niet naar een activering? Server speelt dit gemaakte bestand niet af, waarschijnlijk komt dat door een codec. Lees ik ergens.

Maar als een codec gelijk staat aan een extensie dan ben ik even het spoor kwijt in deze materie.

filmbestand werd niet getoond via mijn server.

Bestand verstuurd naar mijn buurman. Is technisch beter onderlegt.

Hij krijgt het bestand ook niet draaiende... er verschijnt de melding "codec ontbreekt"

Aangezien ik de maker ben van het bestand met deluxe MX vraag ik mij nu af waarom ik de melding niet automatisch gehad heb???

Hopelijk heb je een idee?

 

Alvast bedankt Rijk

 

Jim

RiViS schreef op 02.01.2012 om 09:54 uur

Hallo Jim,

Een codec is een stukje software waarin staat hoe een bepaalde file gecodeerd wordt (bij het maken) en gedecodeerd wordt (bij het afspelen). De file-extensie geeft alleen aan wat voor soort file het is. Ze hebben in zoverre met elkaar te maken dat bij een bepaalde extensie een bepaalde codec hoort, maar het is dus niet het zelfde.

Nu jouw probleem: ik denk dat je even beter moet omschrijven waar het om gaat: Wat voor bestand heb je precies in VdL gemaakt? Heb je iets aan de instellingen veranderd alvorens het te exporteren? Zo ja, welke?

groet,

Rijk

 

Jim2123 schreef op 27.02.2012 om 21:53 uur

Beste Rijk,

 

Ik ben even niet actief geweest en net dit weekend weer de draad opgepakt, sorry. ik wil MDL wel vaker gaan gebruiken dus moet even meer inleven op deze materie.

Ik ben ook bezig met Bobbiaan die mij het een en ander uitlegt.

Ik heb een filmbestand gemaakt met foto's en muziek ingevoegd.het is een normaal MDL MX project.

Hopelijk heb ik dit goed gezegd ☺

Of ik wat veranderd heb ........?????? geen idee. Omdat het exporteren niet ging zoals ik wil met het gewenste resultaat heb ik het exporteren op andere instellingen gezet.

Let wel....

Ik ben gaan exporteren via "Bestand" en dan naar "Film Exporteren"

Ik zet het op een server en dan wil ik de films bekijken via de tv die bekabeld is naar de server.

Eerst hier het probleem in gezogd. Andere Mediaserver gekochte en het geheel bekabeld naar de tv.

Maar nog ziet de tv de m2ts bestanden wel maar speelt deze niet af.

Exporteren neemt circa 10-12uur in beslag. Is dit trouwens normaal voor een film van 1u26min.??

Nu ben ik maar aan het testen met een klein bestand om meer snelheid te krijgen in het begrijpen van de materie.

Dat doe ik nu met 12 foto's, ook dat ging niet tot ik rechtsboven ☺ de button zag EXPORTEREN.

Ga ik daar naar toe dan is het wel heel simpel en de 12 foto's worden geexporteerd  en is afspeelbaar met de tv. het is dan een Audio/video bestand geworden.

Tot zover alles ok.

 

Maar kan het dan ook zo simpel met mijn grote filmbestand van 1u26min en in hd kwaliteit?

 

Hopelijk heb ik het zo een beetje voor je uitgelegd in peppi kokki taal waarschijnlijk maar mijn prof. werk is op een ander vlak en zie dit meer als leuke hobby wat ik wel wil leren.

Groet,

 

Jim