Activering videodeluxe 2015

lclose schreef op 27.09.2014 om 00:34 uur

Ik heb zojuist Magix Videodeluxe 2015 op mijn desktop geïnstalleerd en geactiveerd. Ik wil dit programma ook installeren op mijn notebook. Bij de versie videodeluxe 17 was dit geen probleem. Nu moet ik eerst een maand wachten en dan mijn desktopversie deactiveren!

Ik heb nergens gelezen bij mijn bestelling dat deze versie slechts op een computer mag worden geïnstalleerd. Graag hulp.

Reacties

RiViS schreef op 27.09.2014 om 13:45 uur

Hallo Iclose,

Dit staat in de Licentievoorwaarden. Die kom je tegen als je het programma gaat installeren. Dat zijn die voorwaarden die we altijd zo snel voor accoord klikken (meestal zonder ze te lezen!) omdat het installeren anders niet door gaat.

Het staat ook ergens op de site Magix.com, De Algemene voorwaarden verwijzen er naar onder de afkorting EULA (geen idee waar dat voor staat). Op die site staat het hier: http://www.magix.com/nl/eula/ , daar moet je dan nog aanklikken over welk programma het gaat.

In feite zijn die licentievoorwaarden altijd al van toepassing geweest. Alleen werd er voorheen niet zo strict op gecontroleerd en kon je dus een programma gemakkelijk op meer dan één computer installeren. Bij de nieuwere versies is er wel een controle en kan Magix nagaan op welke PC het programma staat. Installeren op een andere PC kan, maar dan moet het wel eerst van de eerste PC verwijderd worden.

Het zou me trouwens niet verbazen als veel meer software leveranciers deze voorwaarden hanteren. Maar ja, ik weet het niet, want ik lees ze ook nooit en klik braaf voor accoord......

groet,

Rijk

lclose schreef op 27.09.2014 om 16:39 uur

Je hebt wat de licentievoorwaarden wel gelijk; echter die heb ik pas gekregen NADAT ik het programma besteld en betaald had. Bovendien kan ik het programma Music Maker, dat ik samen ontvangen heb, wel op twee computers installeren. Als ik deze beperking vooraf had geweten, had ik het programma waarschijnlijk niet gekocht.

Voormalige gebruiker schreef op 28.09.2014 om 09:45 uur

Beste,

Om te beginnen de afkorting EULA staat voor: End User License Agreement.

De eerder uitgebrachte Magix programma's hadden een P2 nummer. Voorzover ik het weet,  zijn / worden deze Magixprogramma's met 3 licencies geleverd. Je kon deze dan ook op 3 computers te gelijk installeren. Nu is het een P3 nummer geworden, dat betekent, dat het programma nu nog maar met 1 licencie wordt geleverd. Ik ben het met u eens dat MAGIX dit beter had moeten communiceren, zowel met de reeds bestaande als nieuwe gebruikers. Want wie leest nu de EULA wanneer je al jaren een Magixgebuiker bent. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan Bol.com http://www.bol.com/nl/p/magix-video-deluxe-2015-premium-nederlands-1-gebruiker-box/9200000032542433/#product_specifications

Succes,

Rob