achtergrond wijzigen bij 4:3 afspelen in 16:9

plagge schreef op 03.10.2010 om 10:40 uur

Ik heb een film die voornamelijk uit beelden bestaat in het formaat 16:9. Nu wil ik ook enkele andere scènes invoegen van het formaat 4:3. Dan krijg ik standaard de zwarte balken aan weerszijden. Dat is niet erg alleen zou ik willen weten of ik hier ook de kleur van kan wijzigen of misschien wel een kleurenanimatie kan invoegen. 

 

Ik werk met Magix 17 HD maar zal ook wel van toepassing zijn voor Video de luxe 16 Premium Plus lijkt mij. 

Reacties

mi-bo schreef op 03.10.2010 om 11:18 uur

Beste,

activeer het stukje project wat als 4:3 is opgenomen,

ga naar effecten, hier kunt u bij uitzoomen, het beeld wat uit rekken, zodat de zwarte balken verdwijnen, het beeld is wel iets vertekend, maar helaas hier is door heen te zien, met een overgang er tussen, en het is opgelost,

Ter aanvulling. dit is in de vdl 16/17 mogelijk ga naar effecten// Design-elementen

kleurvlakken, er wat mee experimenteren, en het wordt mooi.

succes.

plagge schreef op 03.10.2010 om 11:29 uur

Dank je wel voor het snelle antwoord. Toch zou ik de verhouding 4:3 gewoon willen behouden. Ik vind het in de film wel iets hebben.  Is er geen mogelijkheid om de zwarte balken eenvoudig te vervangen door een andere (achtergrond-)kleur? 

RiViS schreef op 03.10.2010 om 17:32 uur

Hallo Plagge,

 

Als je de 3:4 scenes in de tijdlijn op een lager spoor zet en je zet op het spoor er boven een 9:16 plaatje (b.v. een egaal groen jpeg plaatje wat je b.v. in Paint kunt maken) dan zul je bij het afspelen zien dat de zwarte zijkanten de kleur van het er boven liggende plaatje aannemen, in dit voorbeeld dus groen. M.a.w.: de zwarte zijkanten zijn kennelijk transparant, je ziet er de daarboven liggende scene doorheen.

Laat je fantasie er maar op los.

 

groet,

Rijk

plagge schreef op 03.10.2010 om 18:35 uur

Hallo Rijk, 

Bedankt voor het antwoord. Ik ga zeker met jouw oplossing stoeien.