Achtergrond muziek na opslaan toch weer aanpassen? Kan dat?

werkvreugde schreef op 08.09.2009 om 22:25 uur
Gisteren voor het eerst de achtergrond muziek laten afzakken/aanzwellen in verschillende scene's (met de spatiebalk etc. zoals door mi-bo heel goed was uitgelegd) op het moment dat er gesproken werd. Het was een test film. Als ik hem dan later terug kijk zie ik toch een paar dingen die anders hadden gekund. Maar kan ik dit, in een heel klein deel van de scene, later toch weer corrigeren? Mij is dit nog niet gelukt. Zo ja, graag een korte uitleg hoe te doen a.u.b.
Groeten W. Vreugde.
P.s. Ik doe dit voor het eerst dus maak het me niet te moeilijk? Hahaha.

Reacties

mi-bo schreef op 09.09.2009 om 10:59 uur
Beste, als u er nog geen avi\mpv van heeft gemaakt, sleept u de file weer naar de tijdlijn, en ga weer te werk zoals ik hiervoor heb om schreven, succes,
werkvreugde schreef op 09.09.2009 om 17:17 uur
Hoi Mi-bo.
Het was een al opgeslagen film van de dag ervoor. Dus dan zal het al wel een .avi/.mpv bestand zijn. Uw oplossing had ik ook al wel bedacht maar dan gooi ik er een hele scene uit terwijl 95% wel goed is. Het liefste zou ik van een paar aaneen gesloten frame's het geluid iets eerder willen laten ingaan. Kan dat?????

Ondanks dat ik vragen stel zit ik natuurlijk niet stil want door zelf te ontdekken kom je het verst. Maar soms heb je een zetje nodig.
Ik heb ook nog wat zitten proberen met de geluidscurve op de oranje geluidsgolf. Ik kan dan wel iets aanpassen maar de oude oranje geluidsgolf blijft ook staan en gaat dus gewoon door. Als ik die oude nu is kom berwijderen?Kan ik daar nog wat mee? Of is de geluidscurve daar niet voor bedoeld.
Gegroet. W.Werkvreugde.