Achtergrond muziek minimaliseren op een geddelte v/d film

werkvreugde schreef op 06.09.2009 om 17:28 uur
Geachte Lezer.
Totaal nieuw en onbekend met video bewerken ben ik Magix video de luxe 15 Plus Download aan het uitproberen om, indien hij me bevalt, deze aan te gaan schaffen. Zo te zien een geweldig programma met grote mogelijkheden ondanks het kleine aantal mb's. Zelfs op een oude computerkast waarmee ik wil gaan videobewerken draaid hij vrijwel probleemloos. Maar eerlijk is eerlijk. Ik durf geen geld uit te geven voordat ik Magix een beetje snap. Zo, dat is de reklame wat dit programma verdiend. Nu mijn, waarschijnlijk domme vraag.

spoor1 staat mijn film
spoor 2 staat het bijbehorende geluid
spoor 3 staat mijn zelf bijgevoegde achtergrond muziek

Ik krijg het toch niet voor elkaar om in de film de achtergrond muziek, op de voor mij gewilde plekken, harder of zachter te laten gaan zodat de muziek wegzakt op het moment dat er in mijn film gesproken wordt.

Hoe selecteer ik dat deeltje van de film waar ik dit wil?
Met wie bewerk ik dat?
En hoe sla ik dat dan daarna op?

Ik doe een beroep op uw geduld want ik besef best dat ik veel vraag. Maar ik heb een hint nodig om verder te komen omdat ik vast zit. Ik geef in principe nooit op maar ik heb wel nu even een zetje nodig. De magix .pdf's met uitleg, geven in eerste instantie nog even teveel abacadrabra.
Ja, wat kan ik verder zeggen. Wie durft me te helpen?
Met vriendelijke groeten, W. Vreugde.

Reacties

mi-bo schreef op 06.09.2009 om 21:59 uur
de Magix freaken mi-bo willen u wel helpen.
uw project staat op de tijd lijn, rechts op de grijze balk staat een soort schuif regelaar, klik deze aan en er gaat een geluidmixer open speel nu uw project af en u zult op de 2\3\4 mixer ingang uw geluid bewegen, klik nu aan de boven kant naast fx, auto aan. klik op de spasiebalk en uw project gaat lopen, u ziet degeluid niveau verschuiven, schuif  de geluidbalk naar beneden of naar boven. klik weer op de spasie balk en u zult horen en zien dat geluid wordt gedempt en harder gaat, het zelfde doet u met  de spoor waar muziek op staat wel eerst auto aanklikken, en zo kunt u netjes spraak en muziek mixen, een beetje oefenen en u ziet het resultaat .
is dit alles klaar ga naar bestand, opslaan als, dit in een van te voren gemaakte map doen, deze map opnenen en hier uw bewerkte project in zetten,succes, mi-bo
werkvreugde schreef op 06.09.2009 om 22:43 uur
Hoi, mi-bo.
Ik ben heel blij met je antwoord. Op de spatiebalk na had ik alles al is een keertje ontdekt in een willekeurige volgorde. Maar natuurlijk nooit tegelijk. En de spatiebalk doet dus het echte werk. Daar was ik echt nog niet achter gekomen. Eindelijk weer een beetje lucht. Mag ik je t.z.t. nog meer vragen stellen? Want ik ga dit programma echt nog een keertje mooi vinden.
Groeten, W.Vreugde.
mi-bo schreef op 06.09.2009 om 22:48 uur
Beste U mag het mi-bo team ten aller tijden om advies vragen, uiteraard zover onze kennis gaat, veel succes met het mooie programma.
een suggestie Magix heeft voor vdl 15 een mooi leerboek uitgebracht geschreven door Visual Steps speciaal voor Magix, te bestelln bij Magix, vorige week las ik op de site dat het ook te koop is bij bruna en bolcom,
 als uw vraag naar te vreden heid is beantwoord wilt u dan bij status wat nu open staat dit als opgelost an vinken,succes,