ACCESS_VIOLATION met Video de Luxe 2014

arjenvisser schreef op 18.02.2015 om 14:41 uur

Betreft MAGIX Vide de Luxe 2014.

Ben gisteren eindelijk bezig gegaan met het bewerken van enige in het afgelopen jaar geschoten video's! Tot dan toe had ik

Video de Luxe alleen maar geïnstalleerd staan op m'n P.C. in Windows 8.1.

Na wat zoek en probeer werk, (ik was namelijk gewend aan Pinnacle) enige bewerkingen uitgevoerd en deze kunnen renderen

(exporteren).
Dat ging allemaal prima, echter nadat ik enige uren verder ging met het maken weer een volgende video liep Video de Luxe

steeds vast als ik de loper door de timeline liet gaan! Dit gebeurde veelal in meestal hetzelfed gebied van geladen video's,

echter ook weer niet steeds op dezelfde plaats!

Ik ben toen gaan oplettenwat het programma aangaf en las:

Fout in module "quartz.dll" (laadadres: 0x5abe0000) op adres 0x5ac73bf1
Uitzondering 0xc0000005 "ACCESS_VIOLATION"

In het foutmeldingsbericht werd het volgende aangeegeven:

----------------------------------------------------------------------
MAGIX Video deluxe 2014  18.02.2015  09:38
----------------------------------------------------------------------
CrashDump 20150218_093818_v13.0.5.4.dmp successfully written

Fout in module "quartz.dll" (laadadres: 0x5abe0000) op adres 0x5ac73bf1
Uitzondering 0xc0000005 "ACCESS_VIOLATION"

Unknown Thread   (ThreadID: 00001e34)
  eax=00000071  ebx=05146c58  ecx=007188ba  edx=5ac70fd8
  esi=00000000  edi=5ac70bd8  ebp=3822e7dc  esp=3822e78c
  eip=5ac73bf1  Flags=00010202

5ac73be9   f0 0f b6 04 18 0b 0c 82
  5ac73bf1 > 8b 06 23 45 e4 0b c8 8b
  5ac73bf9   45 0c 89 0e 03 75 14 0f

Main Thread
  eax=00000000  ebx=00000000  ecx=00000000  edx=00000000
  esi=00000000  edi=00000000  ebp=00000000  esp=00000000
  eip=00000000  Flags=00000000

fffffff8   ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ??
  00000000 > ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ??
  00000008   ?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ??

videodeluxe.exe 03.07.2014  09:55   b01a21ec

Memory Allocation
Base:  808
PE:  128
Pages:  65.536

PI:  79.488
PI_TEMP_DATA: 23.936
SI:  499.320
SI_TEMP_DATA: 244.616
FSI:  1.880

Blocks:  10
Temporary: 72
BE:  144.000
PLE:  596.576
BE Pool:  308
PLE Pool:  0
wHdr/inst: 352
B.cache inproc: 0
B.cache outproc: 475.492(4)
B.cache mapped: 4.492.928(2)
V.cache outproc: 521.522.496(189)
V.cache mapped: 0(2)
Video:  5.328.264(3.773.000/0)
Bitmap:  27.688

Video thumbs: 23.081.904(126)
SI Display Cache: 697.600
PLE Display Cache: 164.904

Buffer:  1.592.848
Pointer:  0

--------------------------het bovenstaande al in het programma zelf gestuurd!!!

Daarna:
Herstel uitgevoerd met de Magix dvd: dat gaf geen solaas, de P.C. liep zelfs vast.

Na herstart Video de Luxe gedeïnstalleerd. De P.C. opnieuw opgestart en Video de Luxe opnieuw geïnstalleerd.

Daarna bleek dat de lijn op de timeline regelmatig stokte. Het geluid ging wel gewoon door, maar het beeld bleef dan even

staan om daarna weer verder te springen.
Ditzelfde gebeurde ook als ik een reeds bewerkte video laadde (xxxxxx.MVP).

Met andere programm's op mijn P.C. liepen mijn programm's goed. Ook gemaakte (geexporteerde video's) worden alle goed

vertoond o.a. in UMplayer.

Ik ben dus ten einde raad en richt mij dus tot hen die mij weer op weg kunnen helpen.

Reacties

mi-bo schreef op 18.02.2015 om 16:23 uur

beste Arjen, neem eens rustig een kijkje op mijn site

http://www.magixvdlbijspijkeren.nl

cursus openen en hier staan bruikbare tips voor U.

succes

Michael

arjenvisser schreef op 18.02.2015 om 16:28 uur

Dag Michael, bedankt voor de koppeling!

Ik zal er graag gebruik van gaan maken, maar staat hierin ook het probleem van de "ACCESS_VIOLATION" beschreven,en hoe dat is op te lossen.

Ik heb begrepen dat het met het opbouwen van stacks heeft te maken en dat vooral veeleisende video programma's er last van zouden hebben.

mi-bo schreef op 18.02.2015 om 16:45 uur

Beste Arjen,

net even naar google gegaan,

dit kun je beter ook zelf doen,

want het heeft iets te maken met RAM geheugen

gr

Michael

arjenvisser schreef op 18.02.2015 om 17:12 uur

Bedankt Michael,

ja op Google kun je de meeste dingen wel vinden, als je maar op de juiste manier weet te zoeken. Echter ook dan moet je toch heel vaak deskundig zijn om alles te bergrijpen en te gebruiken. Ik maak er voor allerlei zaken graag gebruik van, heel handig en leerzaam. 

Zou ik van Magix mogen verwachten dat ze zich in dit probleem verdiepen en me er uit helpen. Ik heb per slot van rekening een product van hen gekocht. 

Misschien zal ik voor zo'n 13 Euro met hen bellen. Zij laten zelf echter al weten dat telefonische hulp veelal niet zo goed werkt...!!!

Voormalige gebruiker schreef op 18.02.2015 om 22:36 uur

Beste Arjen,

Volgens mij is de foutmelding is een Windows probleem. Zie de tekst die ik van het internet heb geplukt. 

Toegangsfout Faulting Module Quartz.dll fout Codes worden veroorzaakt in unidirectioneel of een andere door onjuist geconfigureerde systeembestanden in uw windows-besturingssysteem.

Probeer is om met een cleanprogramma dit op te lossen. Ik gebruik hiervoor CCleaner en Glary Utilitys 5.0 (Freeware)

Succes,

Rob

arjenvisser schreef op 19.02.2015 om 13:07 uur

Bedankt Rob,

heb het volgende vanmorgen gedaan:

De P.C. m.b.v. TuneUp Utilities laten schoonmaken, d.w.z. o.a. het register e.d..
Het schokkerige probleem met Video de Luxe bleef zich voordoen.
Daarna een aantal opwaarderingen laten uitvoeren m.b.v. Glarysoft Utilities 5, zoals Register defragmentatie.
Ook hierna bleek het schokkerige probleem niet te zijn opgelost!
In VdL bleek wel dat het probleem zich vooral voordoet bij of rondom de scene wisselingen. De voortgaande cursurdraad blijft om en nabij zo'n wisseling staan, waarbij geluid en beeld even stil blijven staan. Daarna springt de draad een stuk verder en lopen film en geluid ook weer normaal tot om en nabij de volgende scene wisseling.
Ik heb nu gemerkt dat dit gebeuren hoofdzakelijk plaatsvindt bij video opnames met een  .MOV uitgang. Bij opnames met een .MTS doet het probleem zich nu niet meer voor!
N.B. Ook blijkt, als ik een te bewerken video heb geladen, nieuwe of reeds  als .MVP opgeslagen projecten wil afdraaien op de timeline het VdL beeldje onder in de taakbalk moet worden gevuld!! Als ik me goed herinner, hoefde ik daar niet op te wachten in de eerste uren dat ik met VdL werkte!
Als ik een geexporteerde video met bijv. een .MP4 extentie inlaad, dan loopt de curserlijn/draad gewoon door en doet het probleem zich nu niet voor!
Tot nu toe heb ik vandaag geen kennisgeving gezien van:

"""Fout in module "quartz.dll" (laadadres: 0x5abe0000) op adres 0x5ac73bf1
Uitzondering 0xc0000005 "ACCESS_VIOLATION"""

zoals eerder!

Dus het overgebleven probleem is het schokken.

Op     http://answers.microsoft.com    kreeg ik een hint dat het aan DirectX zou liggen, maar bij iemand die hetzelfde probleem had als ik, bleek dat ook niet de oplossing te zijn!  Verder werd ik verwezen naar MAGIX!

Voormalige gebruiker schreef op 19.02.2015 om 13:31 uur

Hallo Arjen,

Ik ga er vanuit dat je VDL2014 plus of premium hebt. Het kan voorkomen dat je project op de tijdlijn van Magix schokkerig afspeelt. Dit komt doordat je project veel rekenwerk moet verrichten. Daarom is sinds VDL MX het voorrenderen geïntroduceerd. Je kan de stukjes film die niet soepel verlopen voorrenderen. Gebruik hiervoor Ctrl+R. Wanneer je het project exporteert of brand op een DVD dan verloopt alles soepel. Ik heb ook regelmatig last van dit probleem. Ook zou je de bliksemschicht kunnen activeren. zie afbeelding

Succes,

Rob

arjenvisser schreef op 19.02.2015 om 14:00 uur

Vlotte reactie Rob,

Ja, het betreft Video de Luxe 2014.

Ik heb de "schicht" aangezet en heb ook allerlei geprobeerd met resolutie en framerate reduceren zowel als plug-ins en effecten activeren.

Dat hielp echter jammer genoeg niets!

arjenvisser schreef op 19.02.2015 om 14:13 uur

Ik heb ook even een stukje video geexporteerd. Ook tijdens het exporteren stotterde het hier en daar ook en werden, zo zag ik dat frames werden overgeslagen!

Daarop de MP3 video afgespeeld in UMplayer. Daar liep de video wel vlot door, maar was erg kort geworden omdat de overgeslagen frames uiteraard niet werde afgespeeld!

Voormalige gebruiker schreef op 19.02.2015 om 15:11 uur

Beste Arjan,

Ik neem aan dat je MP4 bedoelt i.p.v. MP3. De UMplayer ken ik niet. Als u de video afspeelt in Windows Mediaplayer, wat is dan het resutaat. Ook heb ik nog een vraagje, wat voor bestanden zijn het? Komen ze vanaf een camcorder of een smartfone?

ik hoor wel van je,

Rob

arjenvisser schreef op 19.02.2015 om 16:13 uur

Ja tikfoutje.

UMplayer kent heel erg veel codecs, hier is de koppeling naar de site: UMplayer.com

De video's worden ook goed afgespeeld in Windows Mediaplayer, zoals ook in Quicktime Player.De video-opnames die op het ogenblik geen moeilijkheden geven komen van mijn Panasonic HC-X920. De hiervan afkomstige video opnames zijn AVCHD-video (.MTS).

De video's die op het ogenblik de schokkerige beelden nog geven komen van een Action (sport) camera. De eigenschappen van de opnames die hiervan worden opgegeven zijn:

Framebreedte: 1280
Framehoogte: 720
Gegevenssnelheid: 13273kbps
Totale bitverwerkingssnelheid: 13785kbps
Framesnelheid: 60frame per sec
Bitsnelheid: 512kbps
Kanalen: 1 (mono)
Audiosamplessnelheid: 32kHz

Ik heb ook een .doc bestand met de beschrijving van de Action Cam, maar heb nog geen mogelijkheid gevonden die in dit bericht te plaatsen!

De active film heeft een resolutie van 1920x1080 (16:9), 25.00 fps. Het bestand (mijn ruse video opname .MOV heeft een resolutie van 1280x720 (16:9), 60.00 fps. Of ik ze nu Aanpas of Niet aanpas, ze geven beide het schokkerige resultaat.

arjenvisser schreef op 19.02.2015 om 16:23 uur

N.B. De video opnames die nu nog schokken deden dat gisteren gedurende de eerste paar uur dat ik er mee werkte niet. Voordat de ACCESS_VIOLATION in beeld kwam, maar dat schijnt nu te zijn opgelost.
Ik heb daar dan nu ook al enige goede video's in MP4 formaat van, die ook op m'n T.V. goed draaien!

N.B. Ik zou me er verder niet zo druk om maken, ware het niet dan ik nog een uur aan onderwater opnames heb, welke ik heb gemaakt van het koraalrif bij Australie. Ik kan de ruwe opnames, wel overal op afspelen, maar ik wil het graag, ook voor anderen, in verteerbare brokken brengen!

Voormalige gebruiker schreef op 20.02.2015 om 11:01 uur

Beste Arjen,

Wat je zou kunnen doen is, om de bestanden van je Action camera te conventeren naar Mpeg-4 bestanden met 25 frames/sec. Ook vraag ik mij af zijn de opnames in PAL of NTSC opgenomen?

http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/

Succes,

Rob

arjenvisser schreef op 21.02.2015 om 10:51 uur

Resume van verder proberen, zoeken, praten e.d.:

De oorzaak van het probleem van "ACCESS_VIOLATION" is voor zover ik nu heb na kunnen gaan, een opname gemaakt met mijn CarCam. Na de diverse uurtjes zoeken en proberen bleek uiteindelijk dat deze opname een slecht begin had waardoor steeds weer de mededeling "ACCESS_VIOLATION" kwam.

Door het zoeken naar een oplossing werden de problemen met Video de Luxe 2014 alleen maar groter, waardoor ook andere te bewerken opnames vreemd gingen doen, zoals stotteren op de tijdlijn en na het laden van nieuwe opnames het langere wachten alvorens de tijdlijn klaar was!

Uiteindelijk een geheel nieuw Windows 8.1 systeem opgetuigd en daarin een nieuwe Video de Luxe 2014 geïnstalleerd.
Hierin de diverse opnames geladen en uitgeprobeerd waarbij deze geen fouten lieten zien en na opnieuw laden van opnames ik niet langere tijd hoefde te wachte alvorens de tijdlijn draad ging lopen.

Van de opname welke de oorzaak van het probleem van "ACCESS_VIOLATION" was heb ik het foute (corrupte) begin afgeknipt, waarna zich die mededeling niet meer voordeed.

Wel heb ik tijdens al mijn execities het volgende nog waargenomen:

NA HET OPNIEUW INSTALLEREN VAN VIDEO DE LUXE, NADAT EEN OUDE, NIET GEHEEL GOED WERKENDE VIDEO DE LUXE INSTALLATIE WAS VERWIJDERD (M.B.V. DE INSTALLATIE DVD), BLEEK DE NIEUWE INSTALLATIE VAN VIDEO DE LUXE TOCH WAT FOUTEN VAN RESTEN VAN DE VERWIJDERDE OUDE TE HEBBEN OVERGENOMEN, WAARDOOR OOK DE NIEUWE NIET GEHEEL GOED LIEP ! ! ! ! !

N.B. Na het bovenstaande te hebben hoop ik dat dat juist is en de installatie verder goed blijft werken ! ! ! ! ! !

arjenvisser schreef op 21.02.2015 om 10:59 uur

Nog even dit!

Van Magix zelf heb ik niets mogen vernemen, ook niet op zaken die ik via hun site en vanuit het Video de Luxe programma heb gestuurd!

Ik had enige jaren geleden al niet zo'n goede ervaring met hun support, maar dat blijkt dus niet te zijn verbeterd!

Voormalige gebruiker schreef op 21.02.2015 om 15:37 uur

Hallo Arjen,

Het probleem is opgelost. Het probleem is / was een Windows probleem en geen Magix. Wat u via het VDL naar Magix stuurt, daar krijg je nooit antwoord op. Alleen op een support-aanvraag krijg je een antwoord. Wanneer je een support aanvraag hebt gedaan, krijg je hiervan altijd een bevestiging. Er kunnen weken overheen gaan, eer je een antwoord hierop krijgt. Zelf ben ik het wel met je eens, dat de support klantvriendelijker kan.

groet,

Rob