Aanmaken disk met versie 205 duurt veel langer.

FreekB schreef op 11.09.2018 om 10:53 uur

Met de in augustus ontvangen update naar versie 18.01.205 heb ik een project af die ik op disk wil zetten.
Wat me op valt is dat bij het maken van een DVD bij "Informatie capaciteitsweergave" nu staat "Gebruikte ruimte op het medium: 16099 MB/4489MB. Bij het maken van een Blu-ray disk staat er 53498MB/22586MB. Dat gaat dus niet passen.

In de voorgaande versie werd dit nooit getoond, alleen of het project op de disk zou passen, dan kon je met bitrate en kwaliteit nog wat spelen om het passend te krijgen. Maar met mijn ongewijzigde instellingen paste er altijd 1 uur/20 minuten op een DVD van video in originele HD kwaliteit. Hetzelfde project paste dan ook moeiteloos op een Blu-ray disk.

Nu meldt het programma dat het over meerdere disken verdeeld kan worden of automatisch passend gemaakt kan worden, maar daar waar de mix-down voorheen voor een DVD ca. 2 uur duurde, gaat het nu 7 uur duren......
Wat kan ik hieraan doen, wat is er veranderd?

Tevens valt me in deze versie op dat als je achteraf titels wil invoeren dat dat niet gebeurt op de plek die je gemarkeerd hebt, maar, in mijn geval in het project, op spoor 3 op de eerste vrije plek waar verder op dat spoor geen objecten meer achter staan.

Reacties

Bol schreef op 11.09.2018 om 16:53 uur

Hallo Freek,

Hier de antwoorden op al uw gestelde vragen.

Vraag 1

Wat me op valt is dat bij het maken van een DVD bij "Informatie capaciteitsweergave" nu staat "Gebruikte ruimte op het medium: 16099 MB/4489MB. In de voorgaande versie werd dit nooit getoond, alleen of het project op de disk zou passen, dan kon je met bitrate en kwaliteit nog wat spelen om het passend te krijgen.

De gebruikte ruimte etc.. werd en wordt nog steeds in alle brandroutines van Magix weergegeven. Dit is altijd al zo geweest.

Vraag 2

Bij het maken van een Blu-ray disk staat er 53498MB/22586MB. Dat gaat dus niet passen.

Dit klopt helemaal !!

Hier een paar gegevens.

1. Op een Standaard DVD+R (4,7GB) kan je een project branden van max. 4489MB (ca. 90 minuten) als standaard DVD (720x576px)
  2. Op een standaard DVD+R (4,7GB) kan je een project branden van max. 4489MB (ca. 30 minuten) als Blu-ray (1920x1080px) als er bij "formaat opslagmedium H.264" is gekozen.

Je heb bij het branden van Blu-ray de keuze uit Mpeg-2 en H.264, Waarbij Mpeg-2 een groter bestand oplevert dan bij H.264. Let er wel op, dat niet alle Blu-ray spelers overweg kunnen met H.264

Vraag 3

Maar met mijn ongewijzigde instellingen paste er altijd 1 uur/20 minuten op een DVD van video in originele HD kwaliteit.

Dit klopt nog steeds, alleen niet in HD Kwaliteit 1920x1080px maar op Standaard Kwaliteit 720x576px.

Hetzelfde project paste dan ook moeiteloos op een Blu-ray disk.

Ook dit kan kloppen, want op een Blu-ray schijf van 25GB kan je een project tot max. 22586MB branden (ca. 110 / 144 minuten) afhankelijke van de keuze: Mpeg-2 of H.264

Vraag 4

Nu meldt het programma dat het over meerdere disks verdeeld kan worden of automatisch passend gemaakt kan worden.

Dat is wederom correct. Maar hoe dat precies in zijn werk gaat kan ik je helaas niet vertellen, daar ik nooit op Blu-Ray schijven brand. Ik maak van projecten altijd ISO bestanden. Deze kan ik dan met mijn Media-player via de TV afspelen.

Vraag 5

Maar daar waar de mix-down voorheen voor een DVD ca. 2 uur duurde, gaat het nu 7 uur duren......

Heb je een vinkje gezet bij "videoeffecten op GPU berekenen"

Vraag 6

Tevens valt me in deze versie op dat als je achteraf titels wilt invoeren dat dat niet gebeurt op de plek die je gemarkeerd hebt, maar, in mijn geval in het project, op spoor 3 op de eerste vrije plek waar verder op dat spoor geen objecten meer achter staan.

Om een titel op de juiste plaats zetten, doe dan het volgende:

1. plaatst de afspeelmarker op de plaats waar de tekst moet komen te staan.
  2. zorg ervoor dat geen enkel object is geactiveerd (geel)
  3. als je nu op Ctrl+T drukt, dan wordt de tekst altijd op spoor 3 gezet, tenzij er op dat spoor 3 al wat staat, dan wordt de tekst op de eerst volgende lege spoor gezet.

Als je nog aanvullende vragen hebt, verneem ik dat wel.

Succes,

Rob

3x gewijzigd i.v.m. toevoeging informatie, afbeelding en taalfoutcorrecties

Laatst gewijzigd door Bol op 11.09.2018, 17:49, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

FreekB schreef op 12.09.2018 om 19:45 uur

Hallo Rob,
Bedankt voor je antwoorden. Duidelijk.
Ik zie echter al wat er aan de hand is. In mijn project zit 1 uur en 17 minuten aan beeldmateriaal, echter de afspeelmarker blijft na het laatste beeld gewoon door lopen. Mijn project is door een één of andere toetshandeling of muisklik bijna 5 uur geworden. Na het laatste beeld, van 1:17 tot 4:56 staat niets meer, maar telt blijkbaar wel mee bij het maken van een DVD image, daarom is de gebruikte data op het medium ook bijna 4 keer zo groot. Ik probeer die overtollige ruimte na het laatste beeld weg te krijgen, maar ik heb nog niet gevonden hoe dat moet.....

mi-bo schreef op 12.09.2018 om 20:42 uur

@FreekB

FreekB,

linksonder in de taakbalk staat dit icoon klik hieop, als het goed is staat het begin en het einde vanhet project er totaal op,

Dit is wat U gaat branden, is er evt door monteren ergens anders een stukje project terecht gekomen warvan U dacht dat het verwijderd was komt U op deze manier tegen.

Mvg

Michael

FreekB schreef op 12.09.2018 om 21:13 uur

Hoi Michael,
Super, bedankt! Nu kon ik het pas vinden. Er bleek een spoor 33 toegevoegd met op het einde (op bijna 5 uur) een klein geluidsfragment. Ik denk ontstaan door een onhandige toets- of muis combinatie. De hoeveelheid data om op DVD te zetten is nu ook weer normaal.

mi-bo schreef op 12.09.2018 om 21:25 uur

@FreekB

FreekB.

Fijn dat U het probleem heeft gevonden,

veel montage plezier met het mooi MAGIX product.

Mvg

Michael

Bol schreef op 12.09.2018 om 22:50 uur

Hallo Freek,

Het doet mij deugd om te lezen, dat je het probleem zelf hebt kunnen oplossen, door de weergave optimaliseren toe te passen (sneltoetsen Ctrl+F), die Mi-Bo jou hebt aangeraden. Dit doe ik altijd, voordat ik mijn projecten exporteer, een ISO bestand of op een DVD brand. Ik wens je heel veel succes met het samenstellen van je filmprojecten.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.09.2018, 23:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Liwy schreef op 14.09.2018 om 10:56 uur

Ik heb bijna hetzelfde probleem, maar door weergave optimaliseren zag ik dat mijn film veel langer zou zijn dan normaal het bedoelde gedeelte. Maar ik vind niks 😟.

Ik heb al de tijdlijn uitgetrokken tot het maximum en dan al de sporen afgezocht er is nergens iets te zien.

Wat wel opvalt is dat er bovenaan de tijdlijn een groene balk staat die ongeveer 5 sec. lang is.

Wanneer ik mij op het einde van de werkelijke film plaats en dan via "bewerken/ weergave bewegen/ naar het volgende lege gedeelte" klik springt mijn cursor naar 2 plaatsen na de film waarboven die groene balk staat maar ik vind niks onder die balk op geen enkel spoor.

Hoe kan ik nu dit spookgedeelte verwijderen?

Willy

Bol schreef op 14.09.2018 om 13:01 uur

Hallo Willy,

Het groene balkje bovenaan de tijdlijn is daar neergezet na een previewrendering (Ctrl+R).  Dit groene lijntje, kan je volgens mij, weghalen door erop te gaan staan en met een klik op de rechtermuisknop kan deze dan worden verwijderen. Mocht de cursor dan nog naar 2 plaatsen verspringen, dan moet er toch iets op een van de sporen staan. Als dat zo is ga dan aan het begin van je project staan en druk op "End" van je toetsenbord. Nu spring de weergave marker naar het einde van je project, tevens de locatie waar iets moet staan. Verwijder deze dan en doet het net zolang totdat je alles hebt gevonden.

Succes

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.09.2018, 13:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Liwy schreef op 14.09.2018 om 13:33 uur

Opgelost Rob, ik had al rechts geklikt op die groene balk maar kon niks verwijderen maar wanneer ik de pijl iets hoger plaatste kon ik kiezen om deze previewrendering alleen of allemaal verwijderen. Door voor het laatste te kiezen waren mijn spoken weg en is de film op ware grote te zien.

Bedankt

Willy

Bol schreef op 14.09.2018 om 13:41 uur

Hallo Willy,

Het doet mij weer deugd om te lezen, dat via dit forum weer een probleem is oplost.

Succes met het samenstellen van je project, waarmee je bezig bent.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-