Met de in augustus ontvangen update naar versie 18.01.205 heb ik een project af die ik op disk wil zetten.
Wat me op valt is dat bij het maken van een DVD bij "Informatie capaciteitsweergave" nu staat "Gebruikte ruimte op het medium: 16099 MB/4489MB. Bij het maken van een Blu-ray disk staat er 53498MB/22586MB. Dat gaat dus niet passen.
In de voorgaande versie werd dit nooit getoond, alleen of het project op de disk zou passen, dan kon je met bitrate en kwaliteit nog wat spelen om het passend te krijgen. Maar met mijn ongewijzigde instellingen paste er altijd 1 uur/20 minuten op een DVD van video in originele HD kwaliteit. Hetzelfde project paste dan ook moeiteloos op een Blu-ray disk.
Nu meldt het programma dat het over meerdere disken verdeeld kan worden of automatisch passend gemaakt kan worden, maar daar waar de mix-down voorheen voor een DVD ca. 2 uur duurde, gaat het nu 7 uur duren......
Wat kan ik hieraan doen, wat is er veranderd?
Tevens valt me in deze versie op dat als je achteraf titels wil invoeren dat dat niet gebeurt op de plek die je gemarkeerd hebt, maar, in mijn geval in het project, op spoor 3 op de eerste vrije plek waar verder op dat spoor geen objecten meer achter staan.