aankoop of miskoop Red Uw Video's.

gertbakker schreef op 14.06.2010 om 20:38 uur
nb: Ik weet niet of mijn vraag aangekomen is mbt aankoop pakket Magix- Red Uw video's. Daarom in het kort alsnog gesteld.

Samenvatting: Voor mijn verjaardag op 23 mei j.l. kreeg ik van mijn vrouw dit Video Pakket. Installatie op mijn PC met Windows 7 werkte niet. Op mijn test PC van de zaak onder Windows XP werkte het wel.

Mijn vraag had bij Foto Veldman om advies gevraagd om oude VHS's video's en analoge Video-8 cassettes eenvoudig om te zetten naar CD.En daarvoor dit pakket aanbevolen.

Bij controle op de site van Magix blijkt:
1) Dit pakket is een oude versie (Is gemeld bij de leverancier Foto Veldman, deze doet navraag bij de dealer. Echter nog geen antwoord verkregen.)
2) Versie 2) is uit en op de Duitse Magix site reeds een versie 3 als ik het goed begrepen heb.
3) Mijn versie is niet Windows 7 compliant. Dit heb ik wel nodig vor mijn eigen PC.
4) De niewe versie heeft nieuwe mogelijkheden. Mogelijk ook extra's door een nieuwe USB-stick.
Feit is dat een bij de ALDI verkrijgbare USB convertor voor veel minder geld ook de nieuwe features zoals upload Youtube ondersteund, welke ook in de nieuwe Magix versie voorkomt. Ik weet echter niet of daar oook vergelijkbare software bij geleverd wordt.
5) Ik wil graag een tevreden gebruiker worden, maar wens wel graag met een recente versie te starten. Op het web werd de nieuwe versie op mijn verjaardag aangeboden voor ongeveer het zelfde bedrag. Echter werd daar ook nog een Magix pakket voor Tunign van de PC gratis aangeboden voor 29,99 (PC Check & Tuning)
Is mijn vrouw voor een oude versie bij de fotovakhandelaar m.i. wel erg duur uit geweest.

Mogelijk heeft  deze tegoeder trouw gehandeld. maar ik hoop wel dat een upgrade van de oude software, of een nieuw pakket inclusief convertor nieuwe stijl wel tot de mogelijkheden behoort.

Ik verwacht geen video manipulator te worden; Is ook niet de opzet. Maar ik wil wel eenvoudig mijn oude filmjes kunnen overzetten op CD.

Vandaar mijn verzoek om mijn klacht uit de wereld te helpen.

Fam. GAC Bakker
Oosterlaan 55
8072 BS Nunspeet.
tel 0341-261928


Bij control

Reacties

bobbiaan schreef op 15.06.2010 om 21:18 uur
Beste Gert,

Uw uitleg op deze site heeft weinig effect om antwoorden te verkrijgen. Hier helpen Magix programma gebruikers elkaar om de programma's beter te leren kennen. U moet met uw verhaal naar de Magix vestiging die kort geleden van Wormer naar Huizen is verhuisd. Via uw leverancier kunt u aan het juiste adres komen.

Succes
Bobbiaan
gertbakker schreef op 15.06.2010 om 21:31 uur
Dag Bobbiaan,

Hartelijk dank. Het was mij niet duidelijk dat mijn vraag richting de gebruikerscommunity ging. Ik verwachtte dat mijn vraag richting de Helpdesk werd gesteld ten einde dit door te sturen aan de dealer-organisatie.

\Met vr. groet,
gert bakker

nb: Inmiddels een e-mail verzonden aan Magix Huizen.