a-synchroniteit van audio en videosporen bij bewerken

arno-72 schreef op 09.05.2016 om 16:43 uur

wanneer ik bij bewerken van video een filmscene splits, lopen audio en video plots niet meer synchroon!

ook gebeurt dit wanneer ik de begin- of eind-marker verschuif naart een ander punt. het videopsoor loopt dan schokkend door en lijkt hierdoor versnelt vooruit te spoelen....? waardoor het audiospoor achterblijft.

Hoe kom ik tot een oplossing?; ben een film aan het bewerken vanuit twee camera's, maar op deze manier lukt het al helemaal niet om multicam stand samen te voegen. Dit wordt hierdoor helemaal ondoenlijk.

Net een splinternieuwe supersnelle laptop aangeschaft hiervoor, met alle nieuwste software inclusief magix video deluxe 2016 plus, zodat alle mankementen weg zouden moeten vallen...? Had beter een adobe videomaker kunnen aanschaffen.... of is er een goede oplossing?

;-(  

graag advies/oplossing

Arno

Reacties

arno-72 schreef op 09.05.2016 om 18:05 uur

overigens lijkt dit te zijn wanneer ik MP4 bewerk ; met AVI lijkt het geen probleem ???

kan ik ik simpel MP4 omzetten in AVI alvorens te bewerken.

mi-bo schreef op 09.05.2016 om 18:38 uur

Beste Arno,

een vraag wat is een suppersnelle laptop.

om video te bewerken, moet het of 7200 toeren schijf zijn, of ssd schijf, hoor graag een antwoord

gr

Michael

lucky_me schreef op 21.05.2016 om 04:32 uur

Hallo

een beetje laat misschien maar ik kom niet meer zo vaak op dit forum. ik heb een tijdje geleden ook problemen gehad met multicam en mijn probleem was opgelost toen ik de optie om proxy bestanden aan te maken bij import niet gebruikte. Misschien helpt het u ook?