A device ID has been used that is out of range for your system

h.stok99 schreef op 10.06.2018 om 16:52 uur

Mijn video de luxe, versie 18 werkt niet meer. Ik heb onlangs een update van Windows gehad, daarvoor had ik geen enkel probleem, nu kan ik wel foto en filmpjes uploaden in de tijdlijn, maar ik kan niets afspelen en ook bij andere functies krijg ik de melding;  a device ID has been used that is out of range for your system. Houdt dat in dat mijn versie 18 verouderd is en niet meer ondersteund wordt of moet ik 'iets' in mijn instellingen veranderen? Wie kan mij helpen?

PS. Hoewel ik wel kan werken met dit programma, ben ik op gebied van computers een leek. Dus graag duidelijke taal en stappen... Anders snap ik het vast niet.

Reacties

Bol schreef op 10.06.2018 om 17:03 uur

Hallo E.Stok,

Het VDL 2018 programma is zeker niet verouderd. Nadat u Windows 10 versie 1709 naar de versie 1803 is geüpdatet, is er waarschijnlijk iets niet goed gegaan. Probeer eens om VDL 2018 terug te zetten naar de standaard instellingen.

1. Ga naar: Bestand / instellingen / programma instellingen....
  2. zie ook: https://www.magix.info/nl/forum/geen-geluid-mpg-bestanden-na-windows-update-mei-2018--1206847/#ca1394637

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.06.2018, 17:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 11.06.2018 om 09:02 uur

E.Stok.

U heeft een programma uit 2013.

MAGIX video 18(ook wel bekend onder de naam MX).

Vermoedelijk heeft U pas Windows 10 Home versie 1803 gedownload.

Dit is de oorzaak van Uw probleem.

Een oplossing heb ik helaas niet voor U.

Op het Magix.info forum staan de laatste maand veel adviezen en oplossingen, misschien ook voor U

Groeten

Michael

Bol schreef op 11.06.2018 om 09:49 uur

Hallo Hermien,

Speciaal voor jou heb ik de downloadversie VDL MX premium uit 2012 gedownload en opnieuw geïnstalleerd op mijn PC onder Windows 10 versie 1803. Bij mij werkt VDL MX premium als vanouds. Of dit ook voor VDL MX standaard opgaat weet ik niet zeker, maar ik vermoed van wel. zie afbeelding.

Wat je zou kunnen doen is:

1. Ga naar : https://www.magix.com/nl/
  2. klik rechtsboven op een poppetje
  3. Log in met uw emailadres en wachtwoord
  4. ga naar mijn producten en zoek naar VDL MX
  5. download het installatieprogramma en noteer het serienummer
  6. de-installeer VDL MX
  7. installeer de downloadversie VDL MX.

Vergeet niet om via Hulp; online te actualiseren, gratis download en de aanvullende programma's te installeren

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.06.2018, 09:54, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

h.stok99 schreef op 12.06.2018 om 23:37 uur

Met de hulp van Rob heb ik het programma kunnen verwijderen en opnieuw geïnstalleerd. Daarna had ik nog een geluidsprobleem, maar dat zat in Windows en dat heeft zoon opgelost. Inmiddels werkt alles weer zoals het hoort. Dus VDL MX versie 18 is nog steeds te gebruiken. Ik was in ieder geval erg blij met de duidelijke instructies, zodat zelfs ik dit kon downloaden. Nogmaals dank, Rob

Bol schreef op 13.06.2018 om 09:31 uur

Hallo Hermien,

Het doet mij deugd, om te lezen, dat door de inzet van je zoon en mij, Magix Video Deluxe MX het weer doet als van oudsher. Ik wens je heel veel plezier met het samenstellen van je filmprojecten.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

h.stok99 schreef op 13.06.2018 om 10:02 uur

Dank je wel!