4k videomonitor in videodelux2014plus

joof schreef op 17.04.2014 om 09:57 uur

ik heb net de proefversie van VDL2014plus gedownload om de 4k mogelijkheid uit te proberen ,

maar zie 4k niet bij de standaard resoluties staan -

ook lukt het niet met aangepaste resolutie - daar krijg je de melding "enter integer between 160 and 1916"

hoe los ik dit probleem op -

ik wil ook afwijkende formaten kunnen invoeren zoals 1080X2560 .

met vriendelijke groet ,

Jos

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 17.04.2014 om 11:44 uur

Hallo Jos,

Wanneer u VDL 2014 opstart:

1. klik dan op opties

2. klik op film instellingen / door gebruiker gedefineerd

3. klik op oké

4. nu komt u in het menu project / filminstellingen. (zie foto)

5. hier kunt u de aanpassing doen die u wenst als gebruiker.

Succes met dit programma van Magix

Rob

joof schreef op 17.04.2014 om 13:23 uur

Beste Rob ,

Bedankt voor de snelle reactie .

Nog een vraag kan ik ook .swf bestanden im- en ex-porteren

met vriendelijke groet ,

Jos

Voormalige gebruiker schreef op 17.04.2014 om 13:59 uur

Hallo Jos,

Ik heb een MTS file geconverteerd naar SWF formaat. Het SWF kan niet ingelezen worden in VDL 2014. Wat u wel zou kunnen doen is, om het SWF-bestand met een converteer programma, om te zetten naar een format die VDL 2014 wel aankan. BV. mpeg, mts enz. Zelf gebruik ik hiervoor AVS Video Converter 8.0, maar er zullen ook freeware programma's zijn die dit ook doen.

Succes,

Rob

Aanvulling

Ga naar hulp / handboek.pdf. Hier kunt u e.a. nalezen.

RiViS schreef op 17.04.2014 om 18:04 uur

even een kleine aanvulling: Freeware converters zetten vaak een logo op de geconverteerde film. Even opletten dus of dit wel/niet het geval is alvorens een hoop werk te doen met ongewenst resultaat.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 18.04.2014 om 11:07 uur

Hallo Jos,

Wat RiVis schrijft, onderschrijf ik. Hier een link naar een converter die geen logo plaatst. (Zelf uitgeprobeerd)

http://www.freemake.com/free_video_converter/

Succes,

Rob

RiViS schreef op 18.04.2014 om 11:45 uur

Bedankt Rob,

Dit lijkt er een om te onthouden (ik heb hem ook maar geïnstalleerd). Wel moet je oppassen dat niet allerlei onbedoelde software mee wordt geïnstalleerd. Zo werd bij mij een proefversie van AVG PC Tune up geïnstalleerd terwijl ik die toch uitdrukkelijk had afgevinkt... Nou ja zo'n ramp is dat ook weer niet, ik heb hem er al weer afgegooid, maar toch: een beetje opletten kan geen kwaad.

groet en fijne paasdagen,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 18.04.2014 om 15:20 uur

Bedankt Rob,

Dit lijkt er een om te onthouden (ik heb hem ook maar geïnstalleerd). Wel moet je oppassen dat niet allerlei onbedoelde software mee wordt geïnstalleerd. Zo werd bij mij een proefversie van AVG PC Tune up geïnstalleerd terwijl ik die toch uitdrukkelijk had afgevinkt... Nou ja zo'n ramp is dat ook weer niet, ik heb hem er al weer afgegooid, maar toch: een beetje opletten kan geen kwaad.

groet en fijne paasdagen,

Rijk

Hallo Rijk,

Wanneer ik een programma uitprobeer, dan maak ik een veilige omgeving aan met ToolWize Time Freeze: Te downloaden bij: http://www.toolwiz.com/products/toolwiz-time-freeze/

Wanneer je een programma niet wilt behouden, dan start je de computer opnieuw op en alles wat je geinstalleerd heeft, wordt verwijderd. Je moet te allen tijde opletten dat er geen ongewenste dingen worden geinstalleerd.

Groet en fijne paasdagen

Rob

joof schreef op 24.04.2014 om 00:41 uur

Bedankt voor jullie reacties -

Ik maak hele korte animaties die in een "loop" zonder onderbreking , herhaald worden .

Bij publiceren/presenteren  op website of youtube loopt de loop alleen met GIF (animated) ,

maar dat is beperkt tot 256 kleuren en Flash (.swf ) echt onderbroken door , volgens mijn ervaring .

Andere formaten zoals MPG4 en MOV hebben een kleine onderbreking tussen door (buffer?) .

ik wil mijn animaties uiteraard zo mooi mogelijk vertonen - bij converteren en comprimeren is er natuurlijk altijd kwaliteits verlies . 

Bij Flash(swf) ben je ook niet gebonden aan standaard maten zoals 720X 576 -

Ben nu ook net met een proefversie van MagixWebDesign bezig en daarmee kan je ook flash(swf) importeren .

Dus sla ik MagixVideodeLux maar over .

vriendelijke groet ,

Joof