4k speelt scokkerig af

gmassalt schreef op 13.09.2016 om 17:04 uur

4k speelt schokkerig af na plaatsing op de tijdlijn.

Ik heb een nieuw project aangemaakt, maar nu met proxy aangevinkt. Dan speelt het wel vloeiend af.

Het inladen duurt 3x langer, dus ik ben niet tevreden met deze situatie

Windows mediaplayer speelt 4k probleemloos af.

mvg. Gerard

De PC is speciaal gebouwd voor video bewerking. SSD 250 GB ATA schijf C voor windows, Magix PRO X 7 en Norton.

1 tb D schijf voor de data. Andere bewerkingen worden op deze PC niet gedaan

Windows 10 64 bit

Heeft Intel core (TM) i7 920 2.67 ghz, 12 g ram geheugen, Videokaart GeForce GTX 480 2 g intern geheugen

De PC is speciaal gebouwd voor video bewerking. SSD 500 GB MZ-V7E500BW schijf C voor windows, Magix PRO X12 en Norton

2x2 tb D schijf voor de data. Andere bewerkingen worden op deze PC niet gedaan

Windows 10 64 bit

Heeft Intel Hexa core i7-8086K 5.00 ghz, 16 gb ddr ram intern geheugen, Videokaart GeForce GTX 1070ti-A8g-Gaming 8gb intern geheugen

Reacties

mi-bo schreef op 13.09.2016 om 20:38 uur

Hallo Gerard,

dit is een vreemd verhaal

Ik heb enkele kennissen die al 2 jaar met 4K filmen en hebben geen problemen met de montage via MAGIX video Pro X. 

zijn alle download updates wel geinstalleerd het moet nu versie 15.0.2.85: zijn.

Of te raden gaan bij de Pc bouwer, want een Montage Pc heeft andere aandacht nodig dan een Pc bv. voor spelletjes, en bij montage zoweinig mogelijk online zijn,( internet & Norton uitzetten )

gr

Michael

gmassalt schreef op 14.09.2016 om 15:09 uur

Michael,

bedankt voor je reactie,

Het volgende,

4k laat zich goed afspelen op mijn android en windows 10 tablet, zelfs in een eenvoudig appje zoals moviemaker.

Ook op mijn IMac (10 jr oud) laatzich goed afspelen en monteren in FreCut

Mijn versie is 14.0.0155 (UDPP3) en geeft aan dat er geen verdere updates meer zijn.

Maar nou het mooiste; ik heb Magix premium 2014 weer geinstalleerd en daar speelt en monteerd het vlekkeloos.

Dus kan mijn conclusie alleen maar zijn dat er iets is met Pro7.

Internet/norton staan uiteraard uit en er zijn geen andere programma's werkzaam.

Laatst gewijzigd door gmassalt op 14.09.2016, 15:09, in totaal 1 keer gewijzigd.

De PC is speciaal gebouwd voor video bewerking. SSD 500 GB MZ-V7E500BW schijf C voor windows, Magix PRO X12 en Norton

Windows 10 64 bit

Heeft Intel Hexa core i7-8086K 5.00 ghz, 16 gb ddr ram intern geheugen, Videokaart GeForce GTX 1070ti-A8g-Gaming 8gb intern geheugen

gmassalt schreef op 14.09.2016 om 15:16 uur

Michael,

heeft de door jouw genoemde versie betrekking op PRO 7? Ik denk dat, het betrekking heeft op PRO 8

Laatst gewijzigd door gmassalt op 14.09.2016, 15:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Windows 10 64 bit

mi-bo schreef op 14.09.2016 om 20:11 uur

Hallo Gerard,

mijn schrijven ging over MAGIX videoPro X ( 8 )

Misschien dat een andere freak U een goed antwoord kan geven betreffende versie 7

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 15.09.2016 om 13:28 uur

Hallo Gerard,

U schrijft dat deze PC speciaal gebouwd is voor videobewerking, echter niet voor 4K bewerking. Uw systeem dateert uit begin 2012 of eerder. U bent ook waarschijnlijk overgestapt op Windows 10.

Ik zelf film nog niet met 4K, omdat de mogelijkheden tot afspelen beperkt is.

Nu uw vraagstelling. Het kan voorkomen dat tijdens het monteren op de tijdlijn dit schokkerig is. Rede hiervoor is dat tijdens het monteren veel rekenwerk moet worden gedaan, zeker als u bv. stabilisatie, overgangen, titels etc.. gebruikt. Om dit probleem enigzins te onderdrukken, heeft Magix de mogelijkheid om met proxy te werken.

U beweerd, dat uw project 3x zo lang duurt eer het op de tijdlijn van Pro X7 staat. Kunt u dit nader verklaren?

Als u een meerdere filmfragmenten, zonder proxy aan, op de tijdlijn zet en afspeelt moet dit nagenoeg vloeiend gaan.

Heeft u ook eens geprobeerd op met het bliksem symbool ingeschakeld te monteren.

Succes,

Rob

PS. Ik monteer zelf PAL FullHD 1920 x 1080 50 fps en mijn configuratie is:

Tijdens het monteren heb ik ook wel meerdere keren last van schokkerig beeld, echter nadat ik mijn project heb gebrand of geexporteerd is het schokkerige niet meer aanwezig.

mi-bo schreef op 16.09.2016 om 18:08 uur

Hallo Gerard,

na een correct antwoord van Rob, is de grafischekaart up to date en wordt de schijf waar regelmatig film beelden op wordt gezet  en afgehald vaak gedefragmenteerd, zoniet dan geeft dit ook storingen gezien de kleine SSD Schijf 250 GB

Gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 16.09.2016 om 18:42 uur

Hallo Gerard,

Even een aanvulling op het antwoord van Mi-Bo.

Mijn advies: Een SSD schijf  moet je NOOIT Defragmenteren, dit vanwege de vele lees- en schrijfacties bij het defragmenteren (veel slijtage van het geheugen). Het is ook niet nodig want de schijf zal er niet sneller van worden.

Groet,

Rob 

gmassalt schreef op 17.09.2016 om 16:57 uur

Beste mensen,

bedankt voor de reacties.

Ik zet alles nog even op een rijtje;

Computer wordt goed onderhouden, ALLE software en firmware zijn up to date

Ik heb de 4k film op 2 manieren ingeladen, met en zonder proxy aan, in afzonderlijke projecten.
het viel mij op dat het inladen met proxy aan ca. 3x langer duurde, hetgeen volgens mij logisch is omdat de film naar een lagere resolutie wordt geconverteerd.

Dataschijf (1 TB) wordt met enige regelmaat gedefragmenteerd.

De ssd schijf (Programma's W 10, Magix Pro7/Magix premium 2014 en Norton.) is meer dan groot genoeg voor deze progs en nog nooit gedefragmenteerd

Tijdens monteren internet en Norton uit

De film zonder proxy ingeladen speelt schokkerig af. Bliksem symbool aan

De film met prxy ingeladen speelt vloeiend af. Bliksem symbool aan

De film heeft nog geen enkele montage ondergaan

De film ingeladen zonder proxy speelt in premium 2014 vloeiend en zonder enige probleem af, ook met het bliksem symbool uit

Het is dan volgens mij duidelijk dat dit probleem niet aan de configuratie van de computer, danwel aan de software of wat dan ook ligt, maar dat het probleem duidelijk bij PRO7 ligt

U kunt mij als een behoorlijk gevorderd gebruiker zien van div. Magix software.

mvg Gerard

Laatst gewijzigd door gmassalt op 17.09.2016, 16:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

Windows 10 64 bit

gmassalt schreef op 17.09.2016 om 17:12 uur

Ter aanvulling;

Pro 6 geinstalleerd en ook hierin speel de 4 k vloeiend af

mvg Gerard

Laatst gewijzigd door gmassalt op 17.09.2016, 17:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

Windows 10 64 bit

Voormalige gebruiker schreef op 17.09.2016 om 18:19 uur

Hallo Gerard,

Als er een vraag op een forum wordt geplaatst, kunnen de forumleden niet zien wat de status van kennis is van de vragensteller. Dat is dan ook de rede, dat de meeste vragen eerst op een lager kennis niveau wordt beantwoord..

Dit is een forum van freaken, die Magix gebruikers proberen te helpen. De vraag die jij stelt, is vandien aard, dat je deze vraag beter bij Magix Support kan neerleggen.

Succes met het zoeken naar een oplossing,

Rob 

Voormalige gebruiker schreef op 20.09.2016 om 11:14 uur

Hallo Gerard,

Heb je de vraag nog bij Magix Support neergelegd?

Misschien kan dit een oplossing zijn, als je dit nog niet heeft toegepast.

1. Start Pro X7

2. Druk op de letter "Y" en op het tabblad "Import/Export"

3. Staat deze op mainconcept of standaard. (ik heb deze op Mainconcept staan)

4. zet ook vinkjes bij hardwareversnelling.

Wanneer je het mainconcept niet ziet staan, moet je deze eerst downloaden via  Hulp / extra inhoud installeren

Succes,

Rob

gmassalt schreef op 21.09.2016 om 22:24 uur

Hallo Rob,

Ja ik heb de vraag neergelegd bij support, nog geen antwoord na 4 dagen.

Alles staat ingesteld zoals door jouw aangegeven.

Bedankt voor de moeite, mvg Gerard 

Laatst gewijzigd door gmassalt op 21.09.2016, 22:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

Windows 10 64 bit

Voormalige gebruiker schreef op 21.09.2016 om 22:39 uur

Hallo Gerard,

Bedankt voor je antwoord.

Groet,

Rob

janheijnis schreef op 07.10.2016 om 10:52 uur

Persoonlijk vind ik de specificaties van de genoemde machine enigszins gedateerd (en zéker de grafische kaart), nog los van de vraag of u met native 4k of met meer gecomprimeerde 4k bestanden werkt.. 

Laatst gewijzigd door janheijnis op 07.10.2016, 10:53, in totaal 2 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur