4k opnames werken niet

A-Akkermans schreef op 24.07.2022 om 15:39 uur

Ik kan de 4k opnames van mijn nieuwe camera niet afspelen. Ik kan ze wel in de taakbalk zetten en dan zie ik ook wel een beeld, maar als ik het afspeel, dan hoor ik gebrekkig geluid en heb ik een groen beeld. Ik werk een laptop met Nvidia 720M. Dit was altijd voldoende voor mijn oudere camera en dat werkt ook nog prima. Misschien is het niet genoeg om 4 k beelden te bewerken?

Reacties

mi-bo schreef op 24.07.2022 om 15:59 uur

@A-Akkermans

Beste A-Akkermans.

Het zou beste mogelijk zijn dat Uw configuratie niet voldoende is voor 4K opnames.

Heeft U al gekeken via Nvidia.com of er nog een update is voor Uw grafische (video)kaart

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

mi-bo schreef op 24.07.2022 om 17:42 uur

@A-Akkermans

 

Beste A-Akkermans.

Een aanvulling op mijn antwoord zelf ben ik in bezit van een laptop met Nvidia kaart 760M, en had ook problemen omdat daar nog een toerenschijfje inzat, deze vervangen door een ssd 980 pro van 1 Tb en de problemen zijn opgelost.

Misschien iets om over na te denken

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

Bol schreef op 24.07.2022 om 17:55 uur

@A-Akkermans

Hallo A. Akkermans,

...Ik kan de 4k opnames van mijn nieuwe camera niet afspelen....

Ik ga er vanuit, dat u met Video Deluxe 2022 werkt. Mijn advies, zet bij de hardwareversnelling bij: Import, Verwerking en Export op CPU modus.

Zie: Geen beeld, wel geluid in Video Deluxe 2022 / Video Pro X13

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 24.07.2022, 17:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.07.2022 om 23:50 uur

@A-Akkermans

Hallo A. Akkermans,

Hier een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord. Persoonlijk raad ik u ten zeerste af om uw Laptop van ca. 8 á 9 jaar oud te upgrade. Voor zover ik het voor u heb kunnen achterhalen dateert uw laptop uit ca. 2013. Uw Nvidia GeForce GT 720M wordt vanaf 2019 niet meer ondersteund door Nvidia. De laatste videokaartdriver is: versie 425.31 release datum 11 april 2019.

De laatste Nvidia GeForce GT 720M videokaartdrivers zijn te downloaden vanaf: Nvidia.com

Als u werkt met Video Deluxe 2022 dan zijn dit de minimum systeemeisen

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 24.07.2022, 23:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-