4:3 samen 16:9 project bewerken. Kan dat?

Superdave schreef op 06.11.2009 om 12:15 uur
Ik wil een complete film maken van een builoft. Nu heeft een ander familielid gefilmd op 4:3 formaat, terwijl ik met m`n camera alles op 16:9 heb.

Kan ik dit op een of andere manier toch samen monteren? En sterker nog,.. kan ik met beide formaten de MultiCam functie gebruiken?
Of kan de 4:3 alsnog omgezet worden naar 16:9?

Groet,
Dave

Reacties

mi-bo schreef op 06.11.2009 om 14:48 uur
Dit is mogelijk, ook met multicam, even een klein stukje uitproberen, u kunt als u een stukje film van 5 minuten op de tijdlijn zet en dit is 4:3 dit activeren en er gaat een scherm open ga naar eigenschappen en u kunt 4:3 handmatig naar 16:9 over zetten, hier ziet u zelf het resultaat, anders om kunt u het zelfde uitproberen, en via effectenin\uitzoomen kunt u veel van het beeld corrigeren, succes, Mi-Bo Team.
Superdave schreef op 06.11.2009 om 15:08 uur
Ok bedankt. Ik ga `t proberen!

bobbiaan schreef op 06.11.2009 om 21:21 uur

Superdave,


Dit gaat indredaad, maar ik wil je er wel op attenderen dat een van de twee opnames in kwaliteit achteruit gaat. Als het 4x3 beeld omzetgezet wordt naar 16x9 krijg je links en recht van het beeld zwarte balken. Ga je 16x9 omzetten naar 4x3 dan komen de zwarte balken onder en boven. Nu ga je de zwarte balken wegwerken door het beeld in te zoemen tot deze weg zijn.
Dit vind je in het programma onder 1) bewerken 2) op de tijdlijn een opname selecteren 3) ga naar effecten 4) ga naar bewegingseffecten en rol het menu uit 5) selecteer positie en grootte.

Hier ga je in of uitzoomen om de zwarte balken weg te werken.


Succes,

Bobbiaan